Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.Lite sportigare samt lättare än Supersporten. Blir kul att testköra nya motorn, se hur känslan är vid låga varv/stadskörning osv. Ser fina ut båda modellerna, som förväntat!
Enda jag kan sakna är enkelsvingen. Det är sexigt!
Förenkla produktion, minska antalet olika delar? Verkar även vara samma ram i flera av de nya hojarna. Att få ner priserna kanske varit ett tydligt mål (vilket behövdes).Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.
Men varför sätta den i nya hojarna med mindre effekt? På Panigalen så vägde den 3kg mindre om jag minns rätt. Så det kan ju vara för att få ner vikten samtidigt som hästarna försvinner.
Som jag fick det förklarat så behövde iaf stor-Panigalen enkelsvingen för det extra greppet som styvheten gav. Men där har de jagat allt för att få en snabbare hoj. Här verkar de ha försökt bygga runt nya motorn utan att tappa varvtider. Jämförelsen på Valelunga med Babygalen var +0.249 sek.Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.
Men varför sätta den i nya hojarna med mindre effekt? På Panigalen så vägde den 3kg mindre om jag minns rätt. Så det kan ju vara för att få ner vikten samtidigt som hästarna försvinner.
Denna gillade jag!
Synd att det inte är från fabrik...
Såg den.. roligt att de monterade en termos och halvt uppäten matlåda på sitsen bak någon speciell tanken med det?Svartpilen 801 Custom
www.husqvarna-motorcycles.com
De gjorde en ”custom” Svart 801 också. Finns rykten om att de kommer släppa ”style” version av Svartpilen. Antagligen med ekerfälgar likt den ovan.
Jaha. Jag som trodde det var en stock snus och en klockbox. Det hade varit logiskt.Såg den.. roligt att de monterade en termos och halvt uppäten matlåda på sitsen bak någon speciell tanken med det?
Såg den.. roligt att de monterade en termos och halvt uppäten matlåda på sitsen bak någon speciell tanken med det?
Riktigt coolt. Verkligen smart marknadsföring.
@rambo_amadeus
Kolla texten på kaffetermosen. Det är en långsökt referens till Akira. KISKA har gjort den typen av referenser tidigare men jag tror det är ganska få som märker det.
Hur upplever du skillnaden i körställning och motvind mellan Streetfightern och Tuonon?Grym video från MotoBOB om Panigale och SF V2:
Och 44 om MVs nya:
Ok, är det Plasti dip du har använt?
Det är ganska känsligt om man råkar gå emot och får en repa. Men funkar ändå ok om man inte använder det på ytor som slits som tex ramen.
Du kan ju wrappa också, håller antagligen bättre, och framförallt mot slitage.
Hur upplever du skillnaden i körställning och motvind mellan Streetfightern och Tuonon?
Om dom går att montera bort skydden så kan du köpa kolfiber för runt 3-600 på Ali Express fick jag info om.
Det blev snyggt, tycker jag. Däremot tålde inte hälskyddeb en enda runda. Det får nog bli kolfiber där istället.
Tyckte nämligen det var väldigt stor skillnad på Tuonon och polarens 890r där Tuonon gav mycket mer skydd. Antar det var pga mer framåtlutad körställning i kombo med den lilla rutan på Tuonon som gjorde så stor skillnad.Jag har testat att köra med den lilla rutan på Ducati och utan nu på slutet. Märker ingen jätteskillnad med den på. Men den gör säkert lite nytta.
Tänkte testa att köra med och utan på bana för att se om jag upplever någon skillnad.
Jag tycker att det är ganska jobbigt i höga hastigheter utan kåpa fram (då menar jag att Tuonon saknar det också).
Framförallt så blir det att man måste göra precis motsatsen av vad man lär sig om "gamnacke" som man får framför skärmen om man jobbar på kontor. Då ska man ju vara rak i ryggen och typ trycka nacken bakåt.
Jag har kört runt 900 mil i år i högre hastigheter och får rätt ont i nacken på längre turer, typ +2 timmar, och i hastigheter över 150 (självklart bara på bana ).
Det jag oftast gör är att krypa ihop lite så att hakan ligger nära tanken, då får man skydd från mätaren och Tuonons kåpa fram.
Om dom går att montera bort skydden så kan du köpa kolfiber för runt 3-600 på Ali Express fick jag info om.
Jag sprayade en ram en gång men slitaget från knäna gjorde att det slets bort.
Jag har testat att köra med den lilla rutan på Ducati och utan nu på slutet. Märker ingen jätteskillnad med den på. Men den gör säkert lite nytta.
Tänkte testa att köra med och utan på bana för att se om jag upplever någon skillnad.
Jag tycker att det är ganska jobbigt i höga hastigheter utan kåpa fram (då menar jag att Tuonon saknar det också).
Framförallt så blir det att man måste göra precis motsatsen av vad man lär sig om "gamnacke" som man får framför skärmen om man jobbar på kontor. Då ska man ju vara rak i ryggen och typ trycka nacken bakåt.
Jag har kört runt 900 mil i år i högre hastigheter och får rätt ont i nacken på längre turer, typ +2 timmar, och i hastigheter över 150 (självklart bara på bana ).
Det jag oftast gör är att krypa ihop lite så att hakan ligger nära tanken, då får man skydd från mätaren och Tuonons kåpa fram.
Jag sprayade en ram en gång men slitaget från knäna gjorde att det slets bort.
Tyckte nämligen det var väldigt stor skillnad på Tuonon och polarens 890r där Tuonon gav mycket mer skydd. Antar det var pga mer framåtlutad körställning i kombo med den lilla rutan på Tuonon som gjorde så stor skillnad.
Tyckte inte jag märkte jätteskillnad på Tuonon och min RS faktiskt.
Men då upplever du inte Streetfightern som så mycket värre än Tuonon då?
Tack för förklaringen. Får ta och testa nya V2 när det blir dags. Tror Panegalen kommer bli för hög försäkring på.Jag kollade lite foton för att förstå skillnaden, för jag tycker det är svårt att förklara skillnaden.
Positionen på hojen är ganska lik mellan de två som syns på bilderna från sidan. Däremot så kan man se att vinkeln på mina armbågar är rejält större på Ducatin.
Aprilians front är ju lite bredare och lite högre, men ungefär lika smal i mitten som Ducatin.
Vingarna gör ju mer än bara downforce, de flyttar ju luft i olika vinklar också. Tuonon har också vingar som är intregrerade:
Jag tror att den största skillnaden är att Ducatin är så sjukt snabb jämfört med Tuonon, så jag tror att jag får ont i nacken för att jag måste hålla i mig väldigt hårt och trycka fram/ner huvudet/nacken för att inte flyga av hojen
Tror det inte kommer bli såå mycket högre än vad jag låg på supersporten. (Hoppas jag, är sjukt sugen på nya panigale V2)Tack för förklaringen. Får ta och testa nya V2 när det blir dags. Tror Panegalen kommer bli för hög försäkring på.
Inga problem, har all tid i världen nu när man inte kan köra...Tack för förklaringen. Får ta och testa nya V2 när det blir dags. Tror Panegalen kommer bli för hög försäkring på.
Kollade på en Streetfighter V2 -22 vilken Svedea skulle ha nästan 9k per år. Så du har nog lägre premie än migTror det inte kommer bli såå mycket högre än vad jag låg på supersporten. (Hoppas jag, är sjukt sugen på nya panigale V2)
Mindre CC än SS, knappt 10 mer HP. Jag gav ca 4k /år för min SS-19. Den går som Sport/tour så kan bidra till lägre kostnad.
Får se när dessa börjar rulla ut till handlarna vad försäkringspremien hamnar på.
Ja, fick ha factoryn i två dagar och den är verkligen fantastisk! Det som stör mig är dock förbrukningen, vill helst inte stanna oftare än vad jag behöver nu på resor.Inga problem, har all tid i världen nu när man inte kan köra...
Du kanske har nämnt det tidigare, men Tuono V4 Factory är ju fantastisk och jag gissar att den nästan kostar som en V2 i försäkring.
I detta utförandet ser den lovande ut:
Tidigare Streetfighter har högre effekt(155hp) än Supersporten (110hp)Kollade på en Streetfighter V2 -22 vilken Svedea skulle ha nästan 9k per år. Så du har nog lägre premie än mig
Jo, men den är också en nakenhoj = billigare försäkringTidigare Streetfighter har högre effekt(155hp) än Supersporten (110hp)
Det där hade jag kunnat tänka mig som ny banhoj. Stod inget om vikt dock?
Riktigt snygg! 123hp då ganska vettig, inget monster.