• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Lite sportigare samt lättare än Supersporten. Blir kul att testköra nya motorn, se hur känslan är vid låga varv/stadskörning osv. Ser fina ut båda modellerna, som förväntat!
Enda jag kan sakna är enkelsvingen. Det är sexigt!
 
Lite sportigare samt lättare än Supersporten. Blir kul att testköra nya motorn, se hur känslan är vid låga varv/stadskörning osv. Ser fina ut båda modellerna, som förväntat!
Enda jag kan sakna är enkelsvingen. Det är sexigt!
Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.
Men varför sätta den i nya hojarna med mindre effekt? På Panigalen så vägde den 3kg mindre om jag minns rätt. Så det kan ju vara för att få ner vikten samtidigt som hästarna försvinner.
 
Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.
Men varför sätta den i nya hojarna med mindre effekt? På Panigalen så vägde den 3kg mindre om jag minns rätt. Så det kan ju vara för att få ner vikten samtidigt som hästarna försvinner.
Förenkla produktion, minska antalet olika delar? Verkar även vara samma ram i flera av de nya hojarna. Att få ner priserna kanske varit ett tydligt mål (vilket behövdes).
 
Det är väldigt märkligt för de sålde ju in dubbelsvingen nu när de släppte nya Panigale V4 som att det är bättre för den är styvare osv.
Men varför sätta den i nya hojarna med mindre effekt? På Panigalen så vägde den 3kg mindre om jag minns rätt. Så det kan ju vara för att få ner vikten samtidigt som hästarna försvinner.
Som jag fick det förklarat så behövde iaf stor-Panigalen enkelsvingen för det extra greppet som styvheten gav. Men där har de jagat allt för att få en snabbare hoj. Här verkar de ha försökt bygga runt nya motorn utan att tappa varvtider. Jämförelsen på Valelunga med Babygalen var +0.249 sek.
 
Cool, KTM 390 SMC R

2025-ktm-390-smc-r-v0-36ay5a5pjazd1.jpg


990 RC R

ktm-990-rc-r-2025-v0-w77cqq7on2zd1.jpg
 
Tillbaka
Topp