• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

16 grader varmt och sol är riktigt trevligt väder, men detta blev nog sista turen för i år.
Vägarna torkar inte upp i skuggorna och mycket löv, så ta det fint ni som fortsätter köra ett tag till.
1000037757.jpg

NXR-2 är trevlig.
1374g uppmätt vikt gör den ganska lätt, och att vid 30km/h och 13 grader ute hålla visiret imfritt utan pinlock tycker jag är bra.
Hela 5 gram tyngre än den XR1100 den ersätter dock. 😅
1000037758.jpg
Var tvungen att väga mina NXR-1 dom vägde 1350, inte alltför stor skillnad upp till 2an.

16 grader varmt och sol är riktigt trevligt väder, men detta blev nog sista turen för i år.
Vägarna torkar inte upp i skuggorna och mycket löv, så ta det fint ni som fortsätter köra ett tag till.
1000037757.jpg

NXR-2 är trevlig.
1374g uppmätt vikt gör den ganska lätt, och att vid 30km/h och 13 grader ute hålla visiret imfritt utan pinlock tycker jag är bra.
Hela 5 gram tyngre än den XR1100 den ersätter dock. 😅
1000037758.jpg
Shoei är the shit!
Klurar på att köpa en vit Glamster.

IMG_3771.jpeg

En allmän försäkringsrelaterad fråga.
Har något inträffat under sommaren?

I våras kikade jag på panigale V4s och fick ”rimliga” siffror i den mån man anser att det iaf var försäkringsbart.

Ni kikar jag istället på en Streetfighter V4s och får rena skämten tillbaka. 5500/månad årsförsäkring eller typ 100.000+ för månadsförsäkring. Endel svarar bara att de inte ger annat än trafik, andra att de inte kan konkurrera.

50+, eget garage, storstad

Frågan har stötts och blötts tidigare men jag får iaf känslan att något ändrats det sista…

I våras kikade jag på panigale V4s och fick ”rimliga” siffror i den mån man anser att det iaf var försäkringsbart.

Ni kikar jag istället på en Streetfighter V4s och får rena skämten tillbaka. 5500/månad årsförsäkring eller typ 100.000+ för månadsförsäkring. Endel svarar bara att de inte ger annat än trafik, andra att de inte kan konkurrera.

Frågan har stötts och blötts tidigare men jag får iaf känslan att något ändrats det sista…

Det är nog bara så enkelt att många försäkringsbolag väljer att prisa ut sig. De vill inte ha den typen av motorcyklar. De har olycksstatistik att luta sig mot och de stora kostnaderna är ofta personskadorna som kan vara livslånga. Streetfighter som i princip är en naken sporthoj är inte vad de önskar sig. Kollar du på en Ducati Monster kommer premien antagligen se helt annorlunda ut än Panigale eller Streetfightern.

Alternativet är att titta på något äldre modellerna.

Ja, det är galet. Jag har lagt ner nyare sporthojar. Både IF och Trygghansa ville ha över 100000 för helförsäkring på min RSV4. Jag körde bara trafik sista året. Nu har jag en 20 år gammal Honda istället. Den är till 90% lika bra för 3% av kostnaden. Fast inte lika ball vid korvkiosken såklart. :D

Ja, det är galet. Jag har lagt ner nyare sporthojar. Både IF och Trygghansa ville ha över 100000 för helförsäkring på min RSV4. Jag körde bara trafik sista året. Nu har jag en 20 år gammal Honda istället. Den är till 90% lika bra för 3% av kostnaden. Fast inte lika ball vid korvkiosken såklart. :D
Det går inte "komma undan" längre ens som 50+ och anledningen är ju väldigt enkel - folk i den gruppen har låtit sina barn skenförsäkra hojar på sig för ofta.

Jag köpte en SFV4S i år och bor i stor-Stocholm.
Det du måste göra är att köpa hos handlare. Jag kom ner till runt 20k om jag valde privat och av/påställbar försäkring med ca 90 dagar påställt.
Svedea har märkesförsäkring hos handlare och då kommer du ner till runt 15-16 helår fullt försäkrad.

Bonusbild för uppmärksamhet :)

IMG_0842.jpeg

Tillbaka
Topp