• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det där hade jag kunnat tänka mig som ny banhoj. Stod inget om vikt dock?
Inte vad jag kunde se. Antar att de nya modellerna kommer upp på hemsidan om några dagar. KTM har lanserat ganska mycket roligt som inte finns på hemsidan än. Bland annat även en riktigt snygg 390 Adventure R och en 390 SMC.

Klockrena hojar om man har en mindre budget eller mest är ute efter något coolt och inte har några höga ambitioner vad gäller höga farter. Två grymma pendlar/lek-hojar.

IMG_6894.jpeg
IMG_6895.jpeg

Både den och 390 Adventure såg ju skoj ut. BMWn något roligare. Framförallt om man tänker sig mestadels offroad.
Lite tung kanske, 175kg. Blir spännande att se vikten på 390. Jag förstår ju att de vill göra de mindre hojarna A2-möjliga, men en likande hoj med typ 60-70hp istället för 46hp hade nog tilltalat många.

Nya herren på täppan med 220hp i RSV4.
Nya vingarna ser betydligt bättre ut, de gamla fick den se ut som ett flygplan 😂

IMG_2707.jpeg

IMG_2708.jpeg
Här har du några fler foton och info: https://klocksnack.se/threads/stora-mc-tråden.32056/post-4900565

Det Aprilia har gjort i år är rätt illa. Dom har lanserat en app så att man kan köpa inställningar till RSV4 och Tuono V4.
Jag vet inte hur omfattande det är men detta får vi verkligen hoppas att dom drar tillbaka och får mycket kritik för.

Men en cool sak är att dom har lagt in möjligheter att uppdatera mapp osv baserat på tex vilka banor man kör. Man kan anpassa mapparna för varje kurva om man vill. Har inte sett någon video eller förklaring på det men det låter häftigt :)

Här har du några fler foton och info: https://klocksnack.se/threads/stora-mc-tråden.32056/post-4900565

Det Aprilia har gjort i år är rätt illa. Dom har lanserat en app så att man kan köpa inställningar till RSV4 och Tuono V4.
Jag vet inte hur omfattande det är men detta får vi verkligen hoppas att dom drar tillbaka och får mycket kritik för.

Men en cool sak är att dom har lagt in möjligheter att uppdatera mapp osv baserat på tex vilka banor man kör. Man kan anpassa mapparna för varje kurva om man vill. Har inte sett någon video eller förklaring på det men det låter häftigt :)
Cool feature, med just det har rsv4:an fakist haft länge Jag hade det på min från 2016. Man hjälp av telefonens gps visste hojen var man var och det gick att tex ställa in vilken nivå på TC man ville ha för olika kurvor på bulten. 😄

Senast ändrad:

Lite KTM-inspirerat kanske.

Cool feature, med just det har rsv4:an fakist haft länge Jag hade det på min från 2016. Man hjälp av telefonens gps visste hojen var man var och det gick att tex ställa in vilken nivå på TC man ville ha för olika kurvor på bulten. 😄

Men nu kan man ställa in olika mappar också, alltså inte bara TC.
Lite KTM-inspirerat kanske.
Och BMW. Förhoppningsvis får dom mycket skit för det så vi slipper denna form av idiotlösning.

En bra video på en timma från Eicma:

Kan det verkligen stämma att Tuonons vingar ger 2,5kg downforce vid 250km/h? Haha, då kan man ju lika väl skippa dom...

IMG_6908.jpeg

Den är snygg men verkar omöjligt att hitta full spec. 154kg, oklart hur många hp. Bara 5 växlar verkar det som.

Edit: Hittade, 38hp. Zzzznark.
Ja, som supermoto blir det ju segt med 38 hk. I alla fall om man skall hålla till på nåt rakare än gocartbanor. Men i skogen och på grus kan man nog ha kul med den. Synd bara att dom inte kostade på en 6:e växel. :(

Milen går fort när man har roligt...

Blev ca 600 på Tuonon och 300 på Ducatin.... Men säsongen är inte slut än. Såg en RS660 på morgonen idag i -2°.
Galet.

Men det blir sommartemp i helgen:
Skärmavbild 2024-11-13 kl. 21.52.44.png
Om det inte är frost eller tokregn så kör jag. 😎- Jag kör aldrig så långt att kylan blir något stort problem.

Tyvärr inte många mil, 150mil med svartpilen som jag sedan bytte till Ducatin där jag bara hann få in 100mil innan man såklart lyckades stuka tre fingrar på högerhanden(inte med MC:n) så ens säsong blev inte särskilt lång:(

Blev 350-ish i år tror jag, kom tyvärr inte iväg på någon långresa. Har kört lite sporadiskt nu och hoppas på någon mer tur innan snön kommer.
Blev lite sugen på att dubba den och köra is i vinter!

Tillbaka
Topp