• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vilken dag, hojar överallt 🌞
30 mil hann vi med, riktigt härligt - lagom slut nu.

IMG_20250529_152755.jpg
IMG_20250529_142654.jpg
IMG_20250529_122121.jpg

Yes, folk från västkusten.
Jag låg i bakre delen av gruppen, och blev frånkörd närapå konstant - och då tryckte jag ändå på ordentligt.
GBG-folk? Känner igen Duken.
Körde med sporthoj.com folk för 20 år sedan när jag pluggade i Jönköping. Insåg snabbt att det inte var min grej. Någon vecka senare bröt en av förarna nacken när hon körde omkull.
Körde också en del med sporthoj.com folk för sisådär 20 år sedan men i sthlm, och herrejävlar va vårdslösa folks va i grupp. Va med om ett gäng otäcka olyckor på rätt kort tid och konstaterade att det sällskapet inte va nåt för mig. Slingerbulten och Bogesundsvägen va klassiker på den tiden.

Körde också en del med sporthoj.com folk för sisådär 20 år sedan men i sthlm, och herrejävlar va vårdslösa folks va i grupp. Va med om ett gäng otäcka olyckor på rätt kort tid och konstaterade att det sällskapet inte va nåt för mig. Slingerbulten och Bogesundsvägen va klassiker på den tiden.
Jag hittade ett bra gäng på sporthoj lite senare. Thruxtonklubben. Jag var yngst, typ 25, resten var 50+. Gubbarna kunde köra fort men sansade sig. Det var ganska lagom för mig. Vi körde Vättern runt som tradition varje sommar, det var mysigt.

Yupp… Noll konsekvens-tänk.

Om man vill köra på bana på en budget vad rekommenderar ni då? Maxpris 100k. Behöver inte vara nytt men undviker nog väldigt gamla hojar. CF Moto 675SR-R verkar ha fått bra recensioner sett till priset (90k helt ny). Någon som provkört den?
IMG_6272.jpeg

Om man vill köra på bana på en budget vad rekommenderar ni då? Maxpris 100k. Behöver inte vara nytt men undviker nog väldigt gamla hojar. CF Moto 675SR-R verkar ha fått bra recensioner sett till priset (90k helt ny). Någon som provkört den?
IMG_6272.jpeg
Vilken banpreppad gammal 600 som helst egentligen. R6, CBR600, Daytona 675. Är den preppad med kraschkåpor, clipons och najad så är den redo för alla bandagar och krascher :)

Vad är dina intryck av nya V2an så här lång, plus, minus?..

Jag har ju inte åkt mc (och då enbart på bana) sedan ~2020, men det spontana:

+
Körställning/clipon
Tankmätare
Farthållare
Otroligt lätthanterad, man känner verkligen att hojen är lätt.
Ducati=alltid vacker att titta på 😁
All elektronik, premium för "liten hoj"
AUTOAVSTÄGNING PÅ BLINKERS🎉

-
Som några har påtalat online, quickshiftern kan spela Allan ibland. Men änsålänge avlöst med att spänna kedjan (känslig på det).
Så fort tank-reserven tänder sig så får man fuelcut lätt. Också lätt åtgärdat men ett skvalpskydd i tanken hade inte kostat många kronor..
Att dom fortfarande har styrstift i styret så man måste borra/slipa för att justera greppen
Det oerhört fula original-systemet som man blir låst med om man vill ha Farthållare (avvaktar svar på om motorgarantin gäller utan att stoppa i "evo-mappen" eller om den går snålt då)

IMG_6272.jpeg

Valfri 600cc som är färdigvurpad och preppad med kåpor, rearsets etc.
Slirkoppling är ett plus.

Finns INGEN anledning att åka 1000cc på kostigarna till banor i Sverige, som exempel:

Aragon gp (mao stor riktig bana där man vill ha effekt)
Worldsbk åker 1.47, åker man under 2 min på trackday med 1000cc är man SNABB, sverigeeliten åkte ~1.55 på min tid.
Min 13 år gamla CBR 600 kastade jag runt på 2.04.

Förstår att man tycker det är ballt när det går på bakhjulet halva rakan och jazzar, men det är ännu coolare att dra ytterrökare på dom i kurvorna 👍😎

Hittade denna. Kan kanske vara något :) Vad tror ni?

Extra hjulset är guld. Regndäck..

Sån här (fast bra mycket mer kittad) jag åkte på.

Har du provkört en sporthoj en längre period? Om man kommer från naken hojar & HD är det en annan grej.

En polare pallade 15min igår på sin gsx-r 750 innan han åkte hem & bytte till bmw xr.

Anonyms alternativ är redo och mycket bättre än en gathoj.

Extra hjulset är guld. Regndäck..

Sån här (fast bra mycket mer kittad) jag åkte på.
Blir själv sugen på Daytonan!

Tillbaka
Topp