• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nyservad & nytvättad, hann rulla in i garaget precis innan det började regna! 😎✨

IMG_R_0006.jpeg

IMG_R_0007.jpeg

IMG_R_0005.jpeg

Blev också tvungen att köpa ny hjälm :D

IMG_3685.jpeg

Fattar inte hur man bara infogar utan instagram...

Senast ändrad:
KTMen såld så nu är frågan vad man ska leta efter 😅 tittat på ducati streetfighter v2 fram till 2024 samt BMW S1000R några andra tips i samma klass? Har inte så brådis då jag brutit både nyckelben och 3 revben så lär inte bli så mycket körande i sommar..

Säkert diskuterats flera gånger.. Men blir man nöjd med Cardo Packtalk Edge? Polarn hör köpt det så tänkte väl satsa på samma system för enkelhets skull..

Säkert diskuterats flera gånger.. Men blir man nöjd med Cardo Packtalk Edge? Polarn hör köpt det så tänkte väl satsa på samma system för enkelhets skull..
Det verkar vara vad folk kör med. Jag har använt packtalk i bra många år nu och det har funkat fint. De går inte via bluetooth utan de går via någon annan form av svart magi. Varje packtalk kan bjuda in en ”bluetoothgäst” i samtalet men då får du ju punktmarkera den som bjöd in dig. Jag tror att om du inte väljer samma system som polaren så kommer det inte att bli använt.

Pojkarna och jag kör cardo spirit hd.
Vi upplever att ljudet klipper lite tidigt både med blåtand och gruppsamtal.

Men ljudet är bra
Jag som kör med öronproppar, hur pass bra funkar det om man ska lyssna på musik t.ex? Har precis skaffat Nolan hjälm som är förberedd för NCOM som är en rätt billig intercom lösning - frågan är om den funkar...

Jag som kör med öronproppar, hur pass bra funkar det om man ska lyssna på musik t.ex? Har precis skaffat Nolan hjälm som är förberedd för NCOM som är en rätt billig intercom lösning - frågan är om den funkar...
Högtalare i hjälmen är rätt kass. Försök hitta ett par in-ear hörlurar som du kan få på dig hjälmen med är mitt tips.

Kör också med musik, men hör ändå. Volymen anpassar sig automatiskt efter mängden vindbrus.

Vill kunna höra tutor, sirener, höga däckljud, rusande motorer osv…
Nu har jag visserligen bara kört mc i 23 år men enda gången jag behöver höra på mc är när någon bredvid vill prata med mig.

Det funkar ok beroende på vilka proppar du har.
Jag kör full volym på cardon och med proppar och hör det mesta.
Jag hittade ett par bra pluggar på Amazon som dämpar ljudet, framförallt luft osv men musiken och tal hörs bra 👍🏻
Är man själv så kan man köra med inear men det gör jag aldrig för jag vill höra motorn 😎
Tycker också att högtalarna är ganska positionskänsliga så det är bra att vinkla dom lite om du kan.

Nu har jag visserligen bara kört mc i 23 år men enda gången jag behöver höra på mc är när någon bredvid vill prata med mig.
Fantastiskt! Har du någonsin blivit prejad av en lastbil? Det har jag, vilket var anledningen till att jag var borta från hojkörandet i 6år. Dumt att göra sig av med sinnen. Hade jag då hört att han gasade hade jag kanske klarat mig undan.

Av samma anledning kör jag helsystem utan DB-killer, för att andra skall höra mig.

Jag kör alltid med proppar men lyssnar inte på musik när jag kör.
Barnen kör också med proppar

Kan tyvärr inte hjälpa dig med NCOM

Tillbaka
Topp