• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Idag var det dags för Tupprundan här😃
Hela 199 startande kom och körde dagrallyt, bla @martaSM30 var med😀
13326.jpg
13323.jpg

Tävlingen på min station.
13314.jpg

13320.jpg

Och utslagsfrågan😁
13288.jpg

Köpt en gammal Wildstar, ska på nya däck med vita sidor imorgon

IMG_0243.jpeg
Kul med wildstar ju! Om det är din, och du ska behålla, kan jag verkligen rekommendera att öppna luftfiltret något jävulskt och mappa den med en PC eller liknande.
Har nog aldrig varit med om något liknande i effektutveckling som en sådan jag satte öppna pipor på och gjorde en specialare med ett stort
KN-filter på.
Måste vara oerhört strypt i original.

Fick precis besked om att en av mina bästa barndomskompisar har dött. Han krockade med en lastbil när han var ute och körde mc. Han var en van mc-åkare. Med allvarliga skador, även i hjärnan har han överlevt men inte mer. Bodde på vårdhem med vårdpersonal runt sig dygnet runt men nu är det slut. Han byggde om både bilar och motorcyklar, t.o.m. mopeder och ansågs vara en av de bästa på sin tid. Många gånger var jag med på utställningar där mässbesökarna samlades vid hans spektakulära byggen. En glad skit som slipade på sin hemmagjorda springergaffel när vi andra festade men ibland var han med. F-n så mycket minnen och så snabbt livet kan förändras. En turbulent tid där inte allt var vackert, lättledd och snäll.

RIP J

Senast ändrad:
Kul med wildstar ju! Om det är din, och du ska behålla, kan jag verkligen rekommendera att öppna luftfiltret något jävulskt och mappa den med en PC eller liknande.
Har nog aldrig varit med om något liknande i effektutveckling som en sådan jag satte öppna pipor på och gjorde en specialare med ett stort
KN-filter på.
Måste vara oerhört strypt i original.
Haha låter som du inte litar på mig :) Men ja lite roterar man ju.

Är du säker? Är ju förgasare på den

Haha låter som du inte litar på mig :) Men ja lite roterar man ju.

Är du säker? Är ju förgasare på den
Eh, jag kom ihåg fel. Det var ju midnight star jag tänkte på. Såg ”stötstångsrören” och snurrade till det.

Ursäkta en snurrig gubbe.
Oavsett så har jag alltid gillat Yamahas cruisers. Fina cyklar.

• Like
Reactions: par
Någon som har svart wrap hemma som de inte behöver? :p Tänkte ge mig på att wrapa dessa. Tips vart man kan hitta prisvärt wrap? Behöver typ endast 30cm x 100cm (om jag inte gör bort mig) :D

(Update: Hittade folie för backspegel som bör förhoppningsvis fungera :) )
sfv2s wrap.jpg
Nu är panelen svart. Tycker helt klart att det blev en förbättring. Känns lite tomt dock så har beställt ”DUCATICORSE” i vinyl som jag tänkt sätta på panelen. Får se vad jag tycker om det när jag får hem vinylen. Är inte 100% såld ännu. Får laborera lite med placeringen.
SF Corse svart.jpg

Senast ändrad:
Nu är panelen svart. Tycker helt klart att det blev en förbättring. Känns lite tomt dock så har beställt ”DUCATICORSE” i vinyl som jag tänkt sätta på panelen. Får se vad jag tycker om det när jag får hem vinylen. Är inte 100% såld ännu. Får laborera lite med placeringen.
SF Corse svart.jpg
IMG_0121.jpeg

Blev ju toppen! Jag hade skippat dekal men om du nu måste ha en så hade jag satt den så här.

Bra. Gillar inte crushed carbon alls. Ser ut som en fejkad marmorbänkskiva.
Crushed carbon känns för mig som om det vore kasst ur hållfasthetssynpunkt med.

Visst, man har kolfiber mycket för looken och det blir inte så tungt i vilket fall, men långa fibrer borde väl ge möjligheten till tunnare detaljer och lägre vikt?
Är tanken med crushed att få fibrer i flera olika riktningar för en mer allmän styvhet och inte bara i fibrernas riktning?
Någon som kan stilla min nyfikenhet?

Visst, man har kolfiber mycket för looken och det blir inte så tungt i vilket fall, men långa fibrer borde väl ge möjligheten till tunnare detaljer och lägre vikt?
Är tanken med crushed att få fibrer i flera olika riktningar för en mer allmän styvhet och inte bara i fibrernas riktning?
Intressant fråga. Man hoppas på att hållfasthet går före estetik.

Crushed carbon är framförallt billigare. Tillverkarna gör allt för att det ska vara ”coolt” men det är främst billigare att göra.

Crushed carbon är framförallt billigare. Tillverkarna gör allt för att det ska vara ”coolt” men det är främst billigare att göra.
Just ja!
Jag har haft sammtal med leverantörer i jobbet om det.
Återvunna paneler som krossats så det blir miljövänligt med.
Tänker att det är kanske inte vad jag vill ha om jag ska byta ut delar av prestandaskäl.

Att likna det med OSB är egentligen perfekt. En massa strimlor som är ihoppressade med lim under tryck.
Men OSB försöker man inte sälja svindyrt med coola beskrivningar i alla fall ;)
Forge = gjuta. Så jo, man kan absolut säga forged carbon.

Sedan vet jag inte varför det skulle vara sämre än att lägga lager. Klockor med gjutna kolfiberboetter har visat sig hålla MYCKET bättre än klassisk kolfiber. Bara för att det är billigare betyder det inte att det är sämre.

Smaksak såklart men jag tycker definitivt detta är snyggare.

Forge = gjuta. Så jo, man kan absolut säga forged carbon.

Sedan vet jag inte varför det skulle vara sämre än att lägga lager. Klockor med gjutna kolfiberboetter har visat sig hålla MYCKET bättre än klassisk kolfiber. Bara för att det är billigare betyder det inte att det är sämre.

Smaksak såklart men jag tycker definitivt detta är snyggare.
Vad menar du nu? Har det någonsin byggts en klocka med funktionell fiberläggning på kolfibrerna?

När man gör högprestandadelar i kolfiber lägger man varje lager med fiber i rätt riktning. Ofta lägger du mer fiber och i rätt riktning mot lastpunkterna. Man räknar mao på lasterna. I detta fall när det endast är dekoration/aero är det ju skit samma eg och då är väl egentligen ren plast bättre när ingen styrka behövs. Kolfiber är ju sprött och man måste därför komma upp i en rätt tjockt lager för man inte ska råka späcka den. Kevlar är ju en segare fiber tex och borde vara bättre för dekorpaneler.

Vad menar du nu? Har det någonsin byggts en klocka med funktionell fiberläggning på kolfibrerna?
Haha, nej, men man har ju försökt med lagerlagd kolfiber och det har slitits snabbt. Nu gör Luminox, Breitling, Swatch group mm mm gjuten kolfiber. Finns olika typer också såklart, vissa lägger i bollar, andra mindre stavar.

Haha, nej, men man har ju försökt med magerlagd kolfiber och det har slitits snabbt. Nu gör Luminox, Breitling, Swatch group mm mm gjuten kolfiber. Finns olika typer också såklart, vissa lägger i bollar, andra mindre stavar.
Hehe, ja man blandar in något hårdare då kolet i sig är mjukt. Rent generellt är det ju bara rätt mjuk plast man limmar ihop med så finns stor potential att göra det klart hårdare. Minns hur fula de dyra AP ROO blev snabbt... Lite samma känsla som när de första keramiska klockorna smulades sönder.

Slut på OT.

En annan tråkig sak med högprestandakolfiber är att man ofta målar det ljust så det inte blir varmt...

Tillbaka
Topp