• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ok men nä jag eftersöker ett individuellt ryggskydd, ingen jacka eller kombimodell osv denna gång

Har titta på detta men vet inte om det låga priset reflekteras i kvaliteten....

AIR-G2 LEVEL-2 Ryggskydd

Teenage-Mutant-Ninja-Turtle-6.jpg
Kolla skillnaden i tjocklek. Vill du se ut som en Ninja Turtle så välj det billiga.

Bilagor

• IMG_9950.png
    IMG_9950.png
    61.1 KB · Visningar: 6
  • IMG_9951.jpeg
    IMG_9951.jpeg
    80.1 KB · Visningar: 6
Ni som skrev ang ryggskydd, tack för input!

Vart ute hela dagen å kört men började med att åka till Handelsboden å prova ryggskydd.
Hade siktet inställt på Knox Micro Lock men det satt sämre än Richa som jag till slut köpte.

Tänkte på nedan under-seat system.
Det korta slipon ska inte vara några problem men tycker det blir för dyrt för vad man får. Hade det legat mellan 5-7k så hade jag nog slagit till. Nu landar man på 9k drygt och det känns i överkant då det som sagt endast är slutdämparen och knapt 9 cm rakt titanrör.
Finns inga andra system ute ännu iom att hela motorarkitekturen är ny. Kommer väl komma snart. Förhoppningsvis kommer akra med någon snygg lösning. Ska dock även hålla utkik efter mivv. De brukar också kunna göra relativt prisvärda lösningar.
IMG_6679.jpeg

IMG_6575.jpeg
Jag tänkte på en grej. Du skulle ju kunna behålla slutet av ljuddämparna och bara ta bort katten, om det finns link pipes som funkar med originalsystemet. Bör vara en billig lösning om det är ljud du är ute efter. Då skulle du även kunna behålla originalutseendet och slippa oroa dig för blinkers bak.

Jag tänkte på en grej. Du skulle ju kunna behålla slutet av ljuddämparna och bara ta bort katten, om det finns link pipes som funkar med originalsystemet. Bör vara en billig lösning om det är ljud du är ute efter. Då skulle du även kunna behålla originalutseendet och slippa oroa dig för blinkers bak.
Smart idé, ska kolla närmare på systemet för att se om det är möjligt :)

Behöver väl mappa om ECUn om man plockar bort katten?
Vanligtvis, ja, men vanligtvis byter man ju till ett helt öppet system när man tar bort katten. Om du behåller originalsystemet och byter till vettigt mellanrör kan det gå bra utan mapp, beror lite på hur systemet är utformat.

Ta det lite lugnt på blöt asfalt med dom där motoz-däcken. Speciellt om du kör på höst och vår när det ät lite kallare. Hade sådana på min Africa Twin, TC-lampan blinkade ofta. 😄
Hehe tack. Förstått att det är lite hala. Tur jag åker så lite asfalt det går 😅

Fördelen med anakee wild jag hade innan var ju att de är suveräna i vått och torrt även på asflat, men de höll drygt 300 mil 🙈

Tillbaka
Topp