Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken dag
![]()
Har kört 770mil sen jag tog kortet i början på maj![]()
Absolut, det ska jag göraFörsta åren är underbara och man kan köra hur många mil som helst oavsett väder och temp
Njut så länge det går, det kommer bli en lång vinter....
Då får hon väl plantera lite förstFrun går bananasJag har byggt ett orangeri säger hon - vinterisolerat - passar perfekt
![]()
”Performance rivals 600cc ICE models in output and 1000cc ICE models in torque”Elhoj från Honda. Ok pris, men för kort range och för långsam laddning för att den skall gå att använda till nåt annat än jobbpendling.
![]()
Honda ‘WN7’ EV motorcycle revealed
Honda unveils the WN7, a fixed-battery electric naked bike designed for thrill-seekers and eco-conscious riders alike. Emission-free, torque-rich, and unmistakably Hondawww.bennetts.co.uk
Ja, lite oklart. Dom jämför med 600cc och 1000cc och sen står det 18kw dvs 24hk. wtf?”Performance rivals 600cc ICE models in output and 1000cc ICE models in torque”
ICE = internal combustion engines? Det säger ju inte så mycket med tanke på att olika 600cc kan ha rätt olika output.
Jag kommer inte köpa elhoj innan de ser ut som i Akira.![]()
Kul! Hoppas det kommer ut fler el-hojar på marknaden (men med längre räckvidd förstås).Elhoj från Honda. Ok pris, men för kort range och för långsam laddning för att den skall gå att använda till nåt annat än jobbpendling.
![]()
Honda unveils the WN7, a fixed-battery electric naked bike designed for thrill-seekers and eco-conscious riders alike. Emission-free, torque-rich, and unmistakably Hondawww.bennetts.co.uk
217kg är ju onekligen lovande. 10kg till bort så snackar vi.Kul! Hoppas det kommer ut fler el-hojar på marknaden (men med längre räckvidd förstås).
Blev för övrigt positivt överraskad att denna bara väger 217 kg (tjänstevikt)![]()
Elhoj från Honda. Ok pris, men för kort range och för långsam laddning för att den skall gå att använda till nåt annat än jobbpendling.
![]()
Ja, men det är nog inte så många år bort innan det kommer nåt som funkar till nåt annat än pendling. 15-20 mils range och 15 minuters laddning till 80% hade varit ok.Förstår inte riktigt elhojar, tbh.
I en scooter som uttalat bara ska användas till jobbpendling så är det väl sin sak, men till allt annat går det ju bort med så pass kort räckvidd och långsam snabbladdning.
Är så klart med på problematiken kring att få till det med batteripacken, men ändå...
Men fine, early adopters och allt det där. Man måste börja nånstans.
Rätt snygg var den och priset är inte fel.
EDIT
Tröttmössa.
Inser att jag ojjar mig kring samma problematik som du gör.
HD testade ju för massa år sen. Den är ju nedlagd i EuropaFörstår inte riktigt elhojar, tbh.
I en scooter som uttalat bara ska användas till jobbpendling så är det väl sin sak, men till allt annat går det ju bort med så pass kort räckvidd och långsam snabbladdning.
Är så klart med på problematiken kring att få till det med batteripacken, men ändå...
Men fine, early adopters och allt det där. Man måste börja nånstans.
Rätt snygg var den och priset är inte fel.
EDIT
Tröttmössa.
Inser att jag ojjar mig kring samma problematik som du gör.
HD misslyckas å andra sidan med det mesta de tar för sig.HD testade ju för massa år sen. Den är ju nedlagd i Europa
10mil, vid aktiv körning är det kanske 5mil då. Det är en kort timmeHD misslyckas å andra sidan med det mesta de tar för sig.
Jag förstår elhojar precis. När jag är ute och åker sporthoj så vill jag åka JÄTTEFORT nån timme. Inte mer. Det är alldeles för obekvämt för att hålla på mer. Det räcker räckvidden till.
Däremot är jag likt ni övertygad om att en stor del av upplevelsen är ljudet och det har elhojarna ingen lösning på.
Finns faktiskt i dom flesta europeiska länder, utom Sverige. Fast jag vet inte om dom säljer nåt. Ok pris och räckvidd, men ingen snabbladdning, så det blir ju väldigt begränsat användningsområde.HD testade ju för massa år sen. Den är ju nedlagd i Europa
Den va dugligt snygg ändå måste jag säga.Finns faktiskt i dom flesta europeiska länder, utom Sverige. Fast jag vet inte om dom säljer nåt. Ok pris och räckvidd, men ingen snabbladdning, så det blir ju väldigt begränsat användningsområde.
![]()
Finns massa elporschar där jag bor som har högtalare och låter så det går nog att lösa. Sjukt töntigt.Däremot är jag likt ni övertygad om att en stor del av upplevelsen är ljudet och det har elhojarna ingen lösning på.
Härligt, stort grattis och kör snyggt!Trots alla turer med havererad hoj som stått på verkstad så gick det vägen idag!
![]()
Som lök på laxen och riktig morot så fick jag sms om att hojen är redo för upphämtning lagom till manöverdelen var avklarad!![]()
30-35mil aktiv körning på en dag är för mig inget problem på en sporthoj. Halva det för matstopp och laddning så är du ändå uppe på 15mil aktiv körning.HD misslyckas å andra sidan med det mesta de tar för sig.
Jag förstår elhojar precis. När jag är ute och åker sporthoj så vill jag åka JÄTTEFORT nån timme. Inte mer. Det är alldeles för obekvämt för att hålla på mer. Det räcker räckvidden till.
Däremot är jag likt ni övertygad om att en stor del av upplevelsen är ljudet och det har elhojarna ingen lösning på.
Vi kör hoj på olika sätt märker jag30-35mil aktiv körning på en dag är för mig inget problem på en sporthoj. Halva det för matstopp och laddning så är du ändå uppe på 15mil aktiv körning.
Sen måste du då mitt i ingenstans hitta någonstans att ladda. Blir ju bättre infrastruktur över tid, men det ligger förmodligen långt bort.
GPS och planera rutt är heller inget för mig, vägarna får ta en dit man hamnar.
Säkert såVi kör hoj på olika sätt märker jag
Men jag tror likt er att elhojar kommer slå mer i scootersegmentet först. För pendling är det strålande.
Stark Varg verkar rätt så populär inom cross och enduro. Om det räknas som att slå vet jag inte men nära måste det vara. Det skulle kunna leda till att det går att ha crossbanor och endurospår närmare bebyggelse i framtiden.Vi kör hoj på olika sätt märker jag
Men jag tror likt er att elhojar kommer slå mer i scootersegmentet först. För pendling är det strålande.
Tycker den är rätt snygg! Vet inte om BMW gör den själv? BMW kör ju mkt Kina maskiner nu dvsJag gillar inte elhojar heller men min kollega visade denna som BMW kör halva priset på:
![]()
![]()
BMW CE02 - Höstkampanj - Demo säljes i Kävlinge | Blocket
59900 kr - Scooter - Kävlinge - CE02 A1 Highline Supercool E scooter, inte likt något annat på marknaden. Rolig att köra , smidig i stan. Mycket låga drift...www.blocket.se
Tyckte ändå den var rätt rolig. Klarar runt 10 mil tror jag det var. Bor man i en storstad så är den nog rätt smidig... Men inget man tar med på en långtur.. Som alla andra elhojar..