• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Trots alla turer med havererad hoj som stått på verkstad så gick det vägen idag! 🥳
IMG_8895.png

Som lök på laxen och riktig morot så fick jag sms om att hojen är redo för upphämtning lagom till manöverdelen var avklarad! 💪🥳
Stort grattis!
Vilken del tyckte du var värst? 😬

Jag gillar inte elhojar heller men min kollega visade denna som BMW kör halva priset på:

Skärmavbild 2025-09-19 kl. 18.49.22.png

Tyckte ändå den var rätt rolig. Klarar runt 10 mil tror jag det var. Bor man i en storstad så är den nog rätt smidig... Men inget man tar med på en långtur.. Som alla andra elhojar..
Blev lite sugen att testa denna tidigare.
Räckvidden skulle väl funka något så när. Men maxfart på 90 knyck gör ju att man knappt hänger med övrig trafikt.

Testade Livewire för några år sedan. Rolig och kvick men räckvidd och pris är ju bananas. Vill minnas att de skulle ha 352k på Probike.

IMG_3611.jpeg

Tack så mycket!

Det jag kände mig mest osäker för innan var högfartsbanan. Tyckte den kändes bra på uppkörningen men fick köra den ett varv till efter bromsproven. Han tyckte jag körde för långsamt i vändningen första gången. 😳😅
Glad jag slapp göra om vändningen, var nog den delen jag var mest osäker på 😅 behövde bara göra om en inbromsning.
Ta det nu bara försiktigt i trafiken och kom ihåg att alla andra är idioter som inte ser någonting 😉

Blev lite sugen att testa denna tidigare.
Räckvidden skulle väl funka något så när. Men maxfart på 90 knyck gör ju att man knappt hänger med övrig trafikt.

Testade Livewire för några år sedan. Rolig och kvick men räckvidd och pris är ju bananas. Vill minnas att de skulle ha 352k på Probike.

IMG_3611.jpeg
Förvisso ett tag sen jag såg avsnitten men om jag inte minns helt fel va hojarna rätt värdelösa…

IMG_0072.jpeg

Förvisso ett tag sen jag såg avsnitten men om jag inte minns helt fel va hojarna rätt värdelösa…

IMG_0072.jpeg
Kikar på den för första gången nu. Tycker det tar lite av charmen från serien att 50% är ”nu har jag 9% kvar. Kommer vi till färjan?” eller ”nej, det gick inte att ladda här heller”.

Både Charlie och Ewan är så härliga ”människo-människor” att programmet kan handla om platser, människor och att åka mc snarare än laddplatser

Men att se Long Way Round en gång till eller för första gången är så värt det!

Kikar på den för första gången nu. Tycker det tar lite av charmen från serien att 50% är ”nu har jag 9% kvar. Kommer vi till färjan?” eller ”nej, det gick inte att ladda här heller”.

Både Charlie och Ewan är så härliga ”människo-människor” att programmet kan handla om platser, människor och att åka mc snarare än laddplatser

Men att se Long Way Round en gång till eller för första gången är så värt det!
Kunde inte sagt det bättre själv. Likt @NickL va jag också nära på att sluta titta flera ggr men jag kollade klart.

Tycker inte att säsongen som släpptes i våras/somras (Long way home) va sådär jätteunderhållande heller…

Nån Ducati V4 åkare i Sverige som hört nåt om återkallning av bakaxel?
Jag såg detta från Usa.

Japp, de flesta verkar vara berörda, lägg in ditt vin-nummer i appen så ser du om din är med.
Antagligen är den det.
Läste att det är 11 fall i världen som felat och dom återkallar alla. Sen om det är sant eller inte är jag osäker på.

Man får se det som en gratis factory-cleaning av bakhubben :)

Japp, de flesta verkar vara berörda, lägg in ditt vin-nummer i appen så ser du om din är med.
Antagligen är den det.
Läste att det är 11 fall i världen som felat och dom återkallar alla. Sen om det är sant eller inte är jag osäker på.

Man får se det som en gratis factory-cleaning av bakhubben :)
Så Ducati sköter sina återkallningar som KTM alltså, fast tvärt om. 😆

IMG_0355.jpeg
IMG_0356.jpeg
IMG_0357.jpeg
IMG_0358.jpeg
Idag hade Johans Mc i GBG event. Vi blev 5 KSare +1. Provkörde lite hojar vilket var riktigt roligt.

Street Tripple RS: Bra chassi, riktigt bra fjädring, bra bromsar. Ganska trevlig motor men den behövde varvas för mycket för min smak.

Aprilia Tuono 660
Är väldigt nöjd med att jag provade denna för det uppstod verkligen inte kärlek. Den vibrerade satans mycket och hela hojen kändes billig. Bra bromsar dock.

Senast ändrad:
Du skrev speed så misstänkte 1200:an men var alltså 765? Hört mycket om att det behövs högre varv men blir säkert bra, köpt alla hojar utan att ha provkört innan.
Jag körde den med och gillade den som fan.
Jag har den gamle 675R med samma svaghet att den behöver gå på lite högre varv, så inget som stör mig (förutom på motorväg, men där ska man ju inte vara)
Tycker trepipen sjunger så vackert!

Utväxlingen på den är rätt låg så lätt att hålla uppe varven.
Låg och pendlade mellan 2an och 3an på kurviga partier där jag ofta behövde droppa ner på ettan med den Aprilia Tuno 660 som jag också testade.

Tillbaka
Topp