• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Du skrev speed så misstänkte 1200:an men var alltså 765? Hört mycket om att det behövs högre varv men blir säkert bra, köpt alla hojar utan att ha provkört innan.
Jag skrev knasigt. Den var rolig, framförallt höll den linjerna väldigt bra, Men som sagt, behövdes varvas rejält, jag trodde den skulle gå mer som en twin.

Blir något nytt nästa säsong, kanske en 765RS.

Bild för inspo.
1000009561.jpg
Den är grym, snabbt och stabilt chassi och riktigt bra bromsar. Riktigt fett ljud också med ett Racefit på :)
Tyckte faktiskt mer om den än nya Speed triplen. Då har jag en förkärlek till Speed triple.
De nya 765 motorerna körs ju hårt i Moto2 och låter fantastiskt när man hör dom live...

Triumphs tripplar är fina maskiner. Jag har haft en street triple 675, en riktig pärla. Det var den hojen som fick mig att fastna i mc-träsket på allvar. 😄
Jag uppskattar mångsidigheten och den jämna gången man ofta får i 3- och fyrcylindriga motorer. Även om man har en 220 hk sporthoj kan man ligga och mysköra i 1500-4000 varv och ha en väldigt snäll maskin med mjuk gasrespons utan ryckig motorbroms. Vill man köra lite mer aktivt på gatan håller man sig kanske mellan 4- och 7000 varv, där motorn börjar vakna. Sen har man "insane mode" över 9000 varv.
3 motorer i en. Men man måste ju använda spaken vid vänsterfoten.
En twin är ju mer som en diselturbo i en bil. Gött mos direkt från låga varv, men sen händer ingenting. Tycker man tröttnar väldigt snabbt på den motorkaraktären.

Grattis!
Första intryck? Vad är skillnaderna?

Tack så mycket 😁 Blev en runda på 13mil idag. Jag gillar den skarpt!

Fantastisk QS upp & ner ( inte haft innan )
Tycker den är lättkörd och rolig. Behöver varvas när man väl ska köra på men det gillar jag. Den känns stabil på vägen, bra dämpare och tror det kommer vara kanonkul hoj att köra på bana.

Största skillnaderna jag kommer på så här direkt är väl hur motorn beter sig och "smidigheten" eller vad man ska säga. Är en lite mindre, lättare motorcykel och det känns tycker jag. Mycket smalare över tanken mot z900 som är rätt bred där. Sen gillar jag att sitthöjden är högre på denna. En riktigt rolig hoj att köra enligt mig, åkte och log hela rundan idag 😄

Får återkomma när jag kört lite mer. Några vändor till innan vintern bör man kunna få till hoppas jag 😅

1000029662.jpg

@Norp Kan tänka mig att den upplevs som lätt jämfört mot Kawan. Är väl skillnad på vrid också?
Vilken bana körde ni? Jag trodde säsongen nästan var helt slut...

@Norp Kan tänka mig att den upplevs som lätt jämfört mot Kawan. Är väl skillnad på vrid också?
Vilken bana körde ni? Jag trodde säsongen nästan var helt slut...

Ja absolut! Nej ingen bankörning idag inte, jag skrev "tror det kommer vara kanonkul hoj att köra på bana" 😄 Den säsongen är nog som du säger nästan helt slut tyvärr.

Tillbaka
Topp