• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vårservat Giggeln. Olja, stift, rem, variator, cdi. 50 nya pigga kubik! :D
giggle.jpg

Varför har du hjälm när du cyklar?

Om det ändå vore så väl ;)
Det är väl en cx500?
Bra öga!
Hehe, My bad, är ju den hojen alla MC-kurirer i England hade under 80-90-talet.

Till min ursäkt är att jag är just nu på ett all inclusive och klockan är efter 10..

Som sagt en CX500 tillhörande @j.akerberg , närmare 1000 timmar nedlagt... Va med i Tove Lo's musikvideo Talking Body, jävla stekig hoj! Inte en HD men det kommer när vi blir vuxna som du :smug:

All inclusive låter gött!

17500002.jpg

Om det ändå vore så väl ;)

Bra öga!

Som sagt en CX500 tillhörande @j.akerberg , närmare 1000 timmar nedlagt... Va med i Tove Lo's musikvideo Talking Body, jävla stekig hoj! Inte en HD men det kommer när vi blir vuxna som du :smug:

All inclusive låter gött!

17500002.jpg

Min första hoj var en Yamaha XS 650 vilket var lite av en klon från en gammal engelsman vad det gäller motor, den andra var en Triumph Thunderbird 650 med stelbensram.

• Like
Reactions: JLW
Någon som har tips om BMW verkstad för enkel service i södra stockholm. AVA MC och Probike Syd är uteslutna. Totala äggskallar, de får inte ett öre av mig.

Återstår bara MC-proffsen i hägersten då antar jag?

Någon som har tips om BMW verkstad för enkel service i södra stockholm. AVA MC och Probike Syd är uteslutna. Totala äggskallar, de får inte ett öre av mig.

Är dom klantiga eller ? Tycker allmänt att det suger att lämna in hojen för service hos dom stora företagen. Tror dom har alldeles för mycket att göra för att hinna serva en hoj med den kärleken den behöver. Tyvärr är det stämpel i boken som gäller om man kör lite nyare årsmodell... Hojta till om du hittar nåt bra som du är nöjd med.

Bytte däck på min Zoomer för några år sedan och tyckte den spårade väldigt efteråt. Upptäckte att de monterat det bredare bakdäcket fram! Åkte tillbaka direkt och då sa servicekillen att "det spelar ingen roll". En något smartare kollega invände dock att "det är klart man vill ha breda däck bak" Gör all service själv efter det, så långt det går.

De i Hägersten har jag tjötat med i telefon någon gång angående inbytt BMW. Lät som om de hade koll, men vet inget mer.

Bytte däck på min Zoomer för några år sedan och tyckte den spårade väldigt efteråt. Upptäckte att de monterat det bredare bakdäcket fram! Åkte tillbaka direkt och då sa servicekillen att "det spelar ingen roll". En något smartare kollega invände dock att "det är klart man vill ha breda däck bak" Gör all service själv efter det, så långt det går.
På en mer effektstark maskin är det viktigt att bakdäcket sitter just bak, då ett framdäck som endast är designat för att bromsa och svänga korvar sig och hela hojen ormar vid acceleration:facepalm: Klantarslen!

Är dom klantiga eller ? Tycker allmänt att det suger att lämna in hojen för service hos dom stora företagen. Tror dom har alldeles för mycket att göra för att hinna serva en hoj med den kärleken den behöver. Tyvärr är det stämpel i boken som gäller om man kör lite nyare årsmodell... Hojta till om du hittar nåt bra som du är nöjd med.
Probike misslyckades med garantirep flera gånger på min BMW och var dessutom otrevliga och dryga under tiden. Det är främst kundmottagaren som är problemet.

Probike misslyckades med garantirep flera gånger på min BMW och var dessutom otrevliga och dryga under tiden. Det är främst kundmottagaren som är problemet.
Jag har samma problem med både syd och norr. Ingen erfarenhet av Täby - de har iaf. MC-mekaniker från BMW Solna där.

Försäljning är helt ok vid de bemötanden jag fått men reservedelar och service är KATASTROF. Köpte belägg på lunchen förra våren, tog 50min. 30min väntan och frågande efter personal som gömde sig i verkstaden, 10min leta belägg på lagret och sen när jag väl skulle betala så måste man gå till nån jävla enskild kassa på väg ut och den personen va spårlöst försvunnen i 10 minuter.

En ohederlig person hade kunnat traska rakt ut. Och då kanske det inte är ett par belägg för 300kr.

Tillbaka
Topp