Vårservat Giggeln. Olja, stift, rem, variator, cdi. 50 nya pigga kubik!
![]()
Varför har du hjälm när du cyklar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vårservat Giggeln. Olja, stift, rem, variator, cdi. 50 nya pigga kubik!
![]()
Varit ute o brappat 50mil hittills i år, men idag blev första kafferäser turen med @j.akerberg och @Wijklund
Edit: skulle ju tagga @JohnZ men det ser du ju inte i en edit... Antar att du kollar i denna tråd ändå
![]()
![]()
@Wijklund skönhet med namnet "Carte Blanche", mycket trevlig och uppseendeväckande med 4-1 megafon utan några restriktioner eller ljuddämpningKan inte låta bli att älska en gammal CB 750 med original oljetank.![]()
Jag ser det mer som ett aerodynamiskt tillbehör.Varför har du hjälm när du cyklar?
Grymt bra eu-scooter som tyvärr är svår att få tag på. Bra last och väghållning, 4-takt, insprutning, 5 hk som kan skrämmas upp till 70 kmh med ett enkelt variatorbyte.De där är ju helt ok! Perfekta åkatillDomus-hojen!
Varit ute o brappat 50mil hittills i år, men idag blev första kafferäser turen med @j.akerberg och @Wijklund
Edit: skulle ju tagga @JohnZ men det ser du ju inte i en edit... Antar att du kollar i denna tråd ändå
![]()
![]()
Det är väl en cx500?Vems är guzzin?
Det är väl en cx500?
Om det ändå vore så välVems är guzzin?
Bra öga!Det är väl en cx500?
Hehe, My bad, är ju den hojen alla MC-kurirer i England hade under 80-90-talet.
Till min ursäkt är att jag är just nu på ett all inclusive och klockan är efter 10..
Om det ändå vore så väl
Bra öga!
Som sagt en CX500 tillhörande @j.akerberg , närmare 1000 timmar nedlagt... Va med i Tove Lo's musikvideo Talking Body, jävla stekig hoj! Inte en HD men det kommer när vi blir vuxna som du
All inclusive låter gött!
![]()
God smak! Hårigt att åka stelt. Ska va spännande att vrida fullt över brofogarnaMin första hoj var en Yamaha XS 650 vilket var lite av en klon från en gammal engelsman vad det gäller motor, den andra var en Triumph Thunderbird 650 med stelbensram.
God smak! Hårigt att åka stelt. Ska va spännande att vrida fullt över brofogarna![]()
Vad kör du?God smak! Hårigt att åka stelt. Ska va spännande att vrida fullt över brofogarna![]()
Närmre Solna, jag hojtar när det är dags för lite garageöl!Hade ni garage runt Vasastan?
Lånad CB750 -72, samt en CB650 med 998cc motor under uppbyggnadVad kör du?
Närmre Solna, jag hojtar när det är dags för lite garageöl!
Lånad CB750 -72, samt en CB650 med 998cc motor under uppbyggnad
Får du dit hojen för egen maskin?Nja behöver hjälp att byta bakdämpare först
Får du dit hojen för egen maskin?
Är dom klantiga eller ? Tycker allmänt att det suger att lämna in hojen för service hos dom stora företagen. Tror dom har alldeles för mycket att göra för att hinna serva en hoj med den kärleken den behöver. Tyvärr är det stämpel i boken som gäller om man kör lite nyare årsmodell... Hojta till om du hittar nåt bra som du är nöjd med.Någon som har tips om BMW verkstad för enkel service i södra stockholm. AVA MC och Probike Syd är uteslutna. Totala äggskallar, de får inte ett öre av mig.
Återstår bara MC-proffsen i hägersten då antar jag?
De i Hägersten har jag tjötat med i telefon någon gång angående inbytt BMW. Lät som om de hade koll, men vet inget mer.Någon som har tips om BMW verkstad för enkel service i södra stockholm. AVA MC och Probike Syd är uteslutna. Totala äggskallar, de får inte ett öre av mig.
Återstår bara MC-proffsen i hägersten då antar jag?
På en mer effektstark maskin är det viktigt att bakdäcket sitter just bak, då ett framdäck som endast är designat för att bromsa och svänga korvar sig och hela hojen ormar vid accelerationBytte däck på min Zoomer för några år sedan och tyckte den spårade väldigt efteråt. Upptäckte att de monterat det bredare bakdäcket fram! Åkte tillbaka direkt och då sa servicekillen att "det spelar ingen roll". En något smartare kollega invände dock att "det är klart man vill ha breda däck bak" Gör all service själv efter det, så långt det går.
På en mer effektstark maskin är det viktigt att bakdäcket sitter just bak, då ett framdäck som endast är designat för att bromsa och svänga korvar sig och hela hojen ormar vid accelerationKlantarslen!
Nu blev jag riktigt sugen på att köra. Dags att börja köra till jobbet snart tror jag![]()
Om jag plockat ut den till dess så absolutTur näst vecka?
De i Hägersten har jag tjötat med i telefon någon gång angående inbytt BMW. Lät som om de hade koll, men vet inget mer.
Probike misslyckades med garantirep flera gånger på min BMW och var dessutom otrevliga och dryga under tiden. Det är främst kundmottagaren som är problemet.Är dom klantiga eller ? Tycker allmänt att det suger att lämna in hojen för service hos dom stora företagen. Tror dom har alldeles för mycket att göra för att hinna serva en hoj med den kärleken den behöver. Tyvärr är det stämpel i boken som gäller om man kör lite nyare årsmodell... Hojta till om du hittar nåt bra som du är nöjd med.
Jag har samma problem med både syd och norr. Ingen erfarenhet av Täby - de har iaf. MC-mekaniker från BMW Solna där.Probike misslyckades med garantirep flera gånger på min BMW och var dessutom otrevliga och dryga under tiden. Det är främst kundmottagaren som är problemet.