• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

En härlig runda i ett soligt Skåne idag :)
IMG_1714.jpg
 
:rage:
Bra att det gick bra med dig iaf.
Håller med @Zingo , bra att det gick bra med dig! Race-patina ska en hoj ha!
Fy fan! Skönt att höra att du mår bra!
Tack! Det gick bra, fick en smäll på vaden men inget allvarligt. Bara att man blir så jäfla irriterad att inte bönder kan skruva på sitt tanklock på traktorn utan dräller diesel högt o lågt. *morrrr* :rage:
Som sagt lite battleskars hör ju till, cykeln är ju en beater :p
 
Då har du inte kört massor av HD.

1500 mil har jag nog kört HD åtminstone.
Min far har haft en HD så länge jag kan minnas. Och det var flera somrar som jag inte hade egen hoj. Då lånade jag hans så fort det var fint väder (Han kör inte längre men har kvar hojen)

Om jag som endast kört 1500 mil kan köra över hojens potential så lär det inte bli bättre med tiden.
 
1500 mil har jag nog kört HD åtminstone.
Min far har haft en HD så länge jag kan minnas. Och det var flera somrar som jag inte hade egen hoj. Då lånade jag hans så fort det var fint väder (Han kör inte längre men har kvar hojen)

Om jag som endast kört 1500 mil kan köra över hojens potential så lär det inte bli bättre med tiden.

Är ju stor skillnad på olika HD men framförallt på olika förare. En sportster går att köra rätt hyggligt med en vettig förare. Var ute och körde med två sporthojar förra helgen, så fort det blev kurvigt hade de inte en chans längre. Efter 1 mil med kurvigare vägar hann jag stanna o pinka och bli klar innan de var ifatt mig. Jag känner inte att jag behöver köra fortare än jag gör och det viktigaste är att jag har kul oavsett om jag kör i stan eller på småvägar. Tycker upplevelsen är en kombination av ljud, känsla och körupplevelse. Snabbare betyder inte bättre, det kan vara kul att ha något utmanande som kräver mer av föraren.
 
1500 mil har jag nog kört HD åtminstone.
Min far har haft en HD så länge jag kan minnas. Och det var flera somrar som jag inte hade egen hoj. Då lånade jag hans så fort det var fint väder (Han kör inte längre men har kvar hojen)

Om jag som endast kört 1500 mil kan köra över hojens potential så lär det inte bli bättre med tiden.
Uppenbarligen behöver du inte mer power än en HD då du redan legat i diket.
 
Är ju stor skillnad på olika HD men framförallt på olika förare. En sportster går att köra rätt hyggligt med en vettig förare. Var ute och körde med två sporthojar förra helgen, så fort det blev kurvigt hade de inte en chans längre. Efter 1 mil med kurvigare vägar hann jag stanna o pinka och bli klar innan de var ifatt mig. Jag känner inte att jag behöver köra fortare än jag gör och det viktigaste är att jag har kul oavsett om jag kör i stan eller på småvägar. Tycker upplevelsen är en kombination av ljud, känsla och körupplevelse. Snabbare betyder inte bättre, det kan vara kul att ha något utmanande som kräver mer av föraren.

Det är en Night Rod min far äger. Den måste väl ändå anses vara en av dom lite sportigare glidarna?
Jag försöker inte vara dryg... När jag var yngre så körde jag supermotard och älskade det.. Men jag skulle aldrig få för mig att påstå att det är bra motorcyklar för det.
Tyvärr så är HD allmänt kända för att vara dåliga motorcyklar... Dom krånglar mycket. Och kvalitén lever inte upp till hälften av nypris kostnaderna...

Sedan måste jag hålla med om att en HD ger en viss känsla när man kör...
Och jag pratar inte om att köra fort... Kör jag fort med en glidare så tar inte fotpinnarna i... Problemet är att dom tar i om jag ska kör i 70 på en liten trixig landsväg med mycket böjar.. Och det förstör av uppenbara skäl väldigt mycket av körupplevelsen (Åtminstone för mig)
 
Samåkningen till Bike Trollhättan har blivit lite ändrad.
Vi möts på Statoil vid Ullevi 10:00 istället.. Ett femtiotal Sporthojar, Streetfighters, Touringhojar och motarder som kommer. Så alla är välkomna :)
 
Det är en Night Rod min far äger. Den måste väl ändå anses vara en av dom lite sportigare glidarna?
Jag försöker inte vara dryg... När jag var yngre så körde jag supermotard och älskade det.. Men jag skulle aldrig få för mig att påstå att det är bra motorcyklar för det.
Tyvärr så är HD allmänt kända för att vara dåliga motorcyklar... Dom krånglar mycket. Och kvalitén lever inte upp till hälften av nypris kostnaderna...

Sedan måste jag hålla med om att en HD ger en viss känsla när man kör...
Och jag pratar inte om att köra fort... Kör jag fort med en glidare så tar inte fotpinnarna i... Problemet är att dom tar i om jag ska kör i 70 på en liten trixig landsväg med mycket böjar.. Och det förstör av uppenbara skäl väldigt mycket av körupplevelsen (Åtminstone för mig)
Night Rod är en ganska tung pjäs som inte är så sportig mer än rakt fram. Jag är med dig vad du menar men smaken är olika:) Kvallen vågar jag inte uttala mig om än:D

Innan min nya mt07a köpte jag en ny s1000rr och innan dess en ny R1a så jag har ändå hyfsade krav:)
 
Tillbaka
Topp