• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Donkii

Boushh
2-Faktor
Något sånt här skulle vara trevligt, såg den på blocket tidigare ikväll men den fanns visst i nått balt-land, inte lika roligt längre..

0342094636.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Lutar åt en massa olika nu. Lite HD 48 som drar. Jag har ju bara kört massa rettor och s1000rr tidigare. Givetvis är det inte vad jag är ute efter men kommer jag bli besviken på effekten?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Man kan ju inte jämföra. En R1:a men en gammal hd. De är ju fräna på sitt eget sätt. Jag haft sporthojar och Harley och det enda jag blev besviken på var hd-bromsarna.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor

Jag håller med till100% om att HD skärpt sig med bromsarna, nu kan man ju till och med foka på frambromsen, men jämfört med till exempel Suzuki M1800/109 eller Moto Guzzi California så har de mycket kvar, om man ska hålla sig i hyfsat rätt segment.

Sen tycker jag att många av mina kunder gnäller en jävla massa på HD. Nog för att de har sina brister och kostar lite mer än andra märken i förhållande till prestanda, men det gnället hör man aldrig om Ducati, som har precis samma "nackdelar".
 

par

Patek
2-Faktor
Jag håller med till100% om att HD skärpt sig med bromsarna, nu kan man ju till och med foka på frambromsen, men jämfört med till exempel Suzuki M1800/109 eller Moto Guzzi California så har de mycket kvar, om man ska hålla sig i hyfsat rätt segment.

Sen tycker jag att många av mina kunder gnäller en jävla massa på HD. Nog för att de har sina brister och kostar lite mer än andra märken i förhållande till prestanda, men det gnället hör man aldrig om Ducati, som har precis samma "nackdelar".

Säljer du HD dvs?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor

Varit mek för en massa år sedan, säljer nu. Säljer Aprilia (världens bästa sprthoj), de andra märkena i Piaggio group samt MV agusta. Kort sagt, alla italienare med lite volym föruton Ducati. Just ja, Suzuki får också vara med och leka...

Tycker HD Får oförtjänt mycket skit bara. De har sina kvaliteter, och är inte alls det skrot som det var tills för bara några år sedan.
 

Marckus

Panerai
Skulle uppskatta lite generella kommentarer om Triumph Bonneville. Har främst tittat på något nyare modeller... Vad säger ni? Kvalité? Känsla? Prisvärda? etc... Fastnat för utseendet, men det kanske finns bättre substitut?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har en Bonneville -01:a som är lite ombyggd. De är ju väldigt tacksamma att bygga om men även väldigt enkla och billiga att serva. Jag är helnöjd med min men den kommer ändå att säljas i vår till förmån för mitt klockberoende.
Det är ingen raket men ändå jätterolig då den är så lättkörd. Utseendet är ju väldigt klassiskt så gillar man det stuket så kan man inte gå fel med en Traja. Kawasaki har en W650 som är skitsnygg. Men då är det ju en japs då förstås :(

 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har en Bonneville -01:a som är lite ombyggd. De är ju väldigt tacksamma att bygga om men även väldigt enkla och billiga att serva. Jag är helnöjd med min men den kommer ändå att säljas i vår till förmån för mitt klockberoende.
Det är ingen raket men ändå jätterolig då den är så lättkörd. Utseendet är ju väldigt klassiskt så gillar man det stuket så kan man inte gå fel med en Traja. Kawasaki har en W650 som är skitsnygg. Men då är det ju en japs då förstås :(

Den var lite tuff du!!
Men som jag skrev tidigare till Fryken, du klarar dig med färre klockor men inte med noll hojar...
;)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fan ni kan bilda slips-ligan på hoj snart i Stor-Sthlm, ett giftigt salladsgäng! ;)

easy rider har jag dock inte sett med bankmannalooken ännu?
 
Topp