• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag skulle försöka hitta en 07:a om jag vore som dig. Hade en 07:a Street bob och den hade stora motorn, sexväxlad låda (kom 06 har jag för mig) och insprutning.
Om jag inte är helt ute och cyklar så gäller det även för Night train?
 
Hur ser man i MC-världen på fix och tricks? de flesta cafe racers jag hittar på tex Blocket är ju hemmapulade. Är det säkert att köpa en sådan eller bör man leta efter någon firma som kan ordna arbetet istället?? vill ju inte att skiten ska ramla ihop mitt på vägen...

Finns nog många duktiga sen även många sämre, men dem ger nog upp innan komplett bygge.

Jag köpte en yamaha XS 400 och tänkte bygga ihop en scrambler, men efter att jag insett att jag har tummen mitt i handen gav jag upp, ramen får några smeder fixa till och motorn/elen får sig en kontroll utav nån mekaniker. Blir dock inte så dyrt när jag själv köpt dem flesta delarna..

Var tänkt att den skulle se liknande ut som denna
image.jpg



Det kommer den inte göra (orkar inte) :bag::banghead:

Denna video som f.ö fick mig förälskad i caferacers, kanske blir en sån om jag hittar en fin för hyfsat pris.
 
Schyst men lite väl extremt stuk samt gått lite långt och troligen förgasare. Pallar inte stå och choka varje morgon.
Nu är du kinkig ;)
Stuket är helrätt.
"Palla choka" va falls du drar ut choken, startar och låter den puttra medan du tar på dig hjälmen, handskar, ev brillor och vips så är du och den klara för avfärd!
Miltalet kan jag dock hålla med dig om, iaf till det priset.
 
Man kör inte framflytt på bobber! Om den går bättre vet jag inte IOM att elen lade av och den är tillbaka på Probike..
Därav att du bara kom runt kvarteret... Vad var det jag sa till dig om Probike ;) nä men det var tråkigt att höra.

Nu vet jag inte om jag skulle kalla den en bobber men absolut bobberstukad men bobbrar kan absolut ha framflytt. Allt beror på smak men framförallt hur man tänkt köra. Nu vet jag att du gillar lite mer aktiv körning och då är mittmonterat absolut att föredra.

Snart dags för en åktur ihop tycker jag.
 
Därav att du bara kom runt kvarteret... Vad var det jag sa till dig om Probike ;) nä men det var tråkigt att höra.

Nu vet jag inte om jag skulle kalla den en bobber men absolut bobberstukad men bobbrar kan absolut ha framflytt. Allt beror på smak men framförallt hur man tänkt köra. Nu vet jag att du gillar lite mer aktiv körning och då är mittmonterat absolut att föredra.

Snart dags för en åktur ihop tycker jag.

Framflytt är för gubbar som gillar att ta en slummer på hojen :D
 
Finns nog många duktiga sen även många sämre, men dem ger nog upp innan komplett bygge.

Jag köpte en yamaha XS 400 och tänkte bygga ihop en scrambler, men efter att jag insett att jag har tummen mitt i handen gav jag upp, ramen får några smeder fixa till och motorn/elen får sig en kontroll utav nån mekaniker. Blir dock inte så dyrt när jag själv köpt dem flesta delarna..

Var tänkt att den skulle se liknande ut som denna
image.jpg



Det kommer den inte göra (orkar inte) :bag::banghead:

Denna video som f.ö fick mig förälskad i caferacers, kanske blir en sån om jag hittar en fin för hyfsat pris.

Fast problemet är att originalen på Café racers var strippade motorstarka gathojar med clipon och bakflytt. Den hojen som är i videon och de flesta andra är slöa gubbhojar som pimpats. Skall du titta på arvtagarna till 60-talets café racers så är det street fighters a la Speed Triple, Ducati Monster etc som gäller. De där hojarna ni pratar om är så långt ifrån urtanken på café racer man kan komma..
 
Det pris som annonseras och det den säljs för är två skilda saker. Att piporna är missfärgade beror garanterat enkelväggiga.
Visst är det så men tror inte man får ner det priset "tillräckligt". Sedan måste pengar spenderas på piporna och de jävla fula sidoväskorna. De är så äckliga så jag kräks haha jag hatar verkligen sådana väskor. Pricken över i är när de har "nitar" och fransar, fy faaaan!
 
Är på Probike nu. Polarn impulsade precis nya XG 750 med V&H. Lite liten enl mig men schyst pendlarhoj och 70 rök för en ny HD är inte mycket.
 
  • Like
Reactions: par
Är på Probike nu. Polarn impulsade precis nya XG 750 med V&H. Lite liten enl mig men schyst pendlarhoj och 70 rök för en ny HD är inte mycket.
Den var snygg men håller med dig, alldeles för liten...
Om Sportster nu är tjejhoj så är XG 750 en barnhoj, tänk Rolex sub, Tudor dykare, Tudor mini-sub, typ så.

Men man kan hålla på i evigheter, finns de som säger att rodarna inte är HD utan ist är Porsche och de riktigt gamla rävarna tycker Evo och TC inte heller är HD :wtf:
 
Fast problemet är att originalen på Café racers var strippade motorstarka gathojar med clipon och bakflytt. Den hojen som är i videon och de flesta andra är slöa gubbhojar som pimpats. Skall du titta på arvtagarna till 60-talets café racers så är det street fighters a la Speed Triple, Ducati Monster etc som gäller. De där hojarna ni pratar om är så långt ifrån urtanken på café racer man kan komma..

Ja, fast vilken kapacitet hade de motorcyklarna? Ungefär likgiltigt dem som idag görs om? Förmodligen.

Ge mig en ducati och jag kommer köra ihjäl mig, det är jag nästan säker på :happyhappy:
 
Ja, fast vilken kapacitet hade de motorcyklarna? Ungefär likgiltigt dem som idag görs om? Förmodligen.

Ge mig en ducati och jag kommer köra ihjäl mig, det är jag nästan säker på :happyhappy:

Nja, de gamla trajjor och Nortons som gjordes om hade 50-60 hkr. Det har definitivt inte de där små 450 och 500. På sin tid var Norton och Trajjor bestar. De byggdes om för att få roadracingkänsla. Det uppnås inte med de här junket utan är bara en posörgrej.
 
Är på Probike nu. Polarn impulsade precis nya XG 750 med V&H. Lite liten enl mig men schyst pendlarhoj och 70 rök för en ny HD är inte mycket.
Provsatt den härom dagen. Väldigt mkt för 70 pengar. Det jobbigaste med den måste vara "made in india" ändå:)

Gick den ok eller? Sett på dynotester att den ändå har lite effekt
 
Provsatt den härom dagen. Väldigt mkt för 70 pengar. Det jobbigaste med den måste vara "made in india" ändå:)

Gick den ok eller? Sett på dynotester att den ändå har lite effekt

Jag orkade inte provköra då jag är helt ointresserad av den. :D Polaren hävdade att det var helt ok klipp i den men att bromsarna kändes klena. Den har ju bättre hk/kg än de större modellerna så den går säkert hyfsat.
 
Skyller på ålder och bekvämlighet, finns ingen annan ursäkt för att inte redan varit ute. Kan möjligtvis vara oljebyte. :)
 
Och så har man bytt olja och filter på båda hojarna. Fick även ikväll höra att det ska snöa nästa helg?! Precis vad jag ville höra mitt i oljebytet o_O
 
Tillbaka
Topp