• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

jag kommer med största sannolikhet försöka ta MC-kortet till nästa sommar och kommer även då vilja köpa hoj. Suget går efter en rolig men enkel café-racer. någonting gammalt med ändå fräscht.

Hur ser man i MC-världen på fix och tricks? de flesta cafe racers jag hittar på tex Blocket är ju hemmapulade. Är det säkert att köpa en sådan eller bör man leta efter någon firma som kan ordna arbetet istället?? vill ju inte att skiten ska ramla ihop mitt på vägen...

nja. Hade en dyna tc i ca 9 år och upplevde den absolut inte som sladdrig utan
Snarare tvärtom Stabil som ett järnspett faktiskt , tyvärr också genom kurvorna så
Lätt upptrimmad till 104hk/145 nm på bakhjulet var den nästan för spännande i kurvor efter ett fullgas pådrag trots förbättrade bromsar och fjädring mm

jag kommer med största sannolikhet försöka ta MC-kortet till nästa sommar och kommer även då vilja köpa hoj. Suget går efter en rolig men enkel café-racer. någonting gammalt med ändå fräscht.

Hur ser man i MC-världen på fix och tricks? de flesta cafe racers jag hittar på tex Blocket är ju hemmapulade. Är det säkert att köpa en sådan eller bör man leta efter någon firma som kan ordna arbetet istället?? vill ju inte att skiten ska ramla ihop mitt på vägen...
Säkert, skulle jag säga. Samma gäller för bågar som för klockor, köp säljaren! Och lär dig vad du ska leta efter för att hitta problem. Finns många här som kan bistå :)

Säkert, skulle jag säga. Samma gäller för bågar som för klockor, köp säljaren! Och lär dig vad du ska leta efter för att hitta problem. Finns många här som kan bistå :)

såklart! men då jag inte kan ett jota om motorcyklar så undrade jag mer generellt. Skillnaden mellan klockor och MC är ju den att man faktiskt inte dör om man köper en klocka i dåligt skick (vilket man faktiskt kan göra om man köper en dålig MC...).

såklart! men då jag inte kan ett jota om motorcyklar så undrade jag mer generellt. Skillnaden mellan klockor och MC är ju den att man faktiskt inte dör om man köper en klocka i dåligt skick (vilket man faktiskt kan göra om man köper en dålig MC...).
Det finns några grejor att kolla på vilket jag tror (om jag minns rätt) man får lära sig i körskolan. Men, som sagt, här finns mycket kompetens :)

Som vanligt drar det i mc-tarmen så här års! Sålde Spidern för att köpa Alfetta gtv6 men hittar jag ingen snart så kan jag nog inte stå emot suget...

Det finns några grejor att kolla på vilket jag tror (om jag minns rätt) man får lära sig i körskolan. Men, som sagt, här finns mycket kompetens :)

Som vanligt drar det i mc-tarmen så här års! Sålde Spidern för att köpa Alfetta gtv6 men hittar jag ingen snart så kan jag nog inte stå emot suget...

mmhmm...din spider är inte så dum den med. fan vad jag ville köpa den förra året.

Finns nog fler duktiga hemmapulare när det gäller MC än klockor men du bör ha med någon som kan det när du köper vintage.
Ställer gärna upp om det är i Skåne.

Ställer gärna upp som bollplank jag med. Mekat hoj hela livet, proffesionellt i fem år samt är i branchen nu igen. Värderar/besiktar inbyten, så jag har hyfsat koll på modellspecifika grejer att kolla på. HD är dock ett svart hål i mina skills.
Fråga i tråden om du undrar något (och vill du ha fabrikscaféracer, kolla in de olika versionerna av Moto Guzzi V7 II).

Du kanske vill åka med en sväng bakpå under våren?

det hade varit svinkul. lämnar dock skåne för praktik i huvudstaden den 21 mars. är dock tillbaka i sommar!

Ställer gärna upp som bollplank jag med. Mekat hoj hela livet, proffesionellt i fem år samt är i branchen nu igen. Värderar/besiktar inbyten, så jag har hyfsat koll på modellspecifika grejer att kolla på. HD är dock ett svart hål i mina skills.
Fråga i tråden om du undrar något (och vill du ha fabrikscaféracer, kolla in de olika versionerna av Moto Guzzi V7 II).

låter toppen! då försöker jag lära mig ett och annat under året så hör jag av mig mer konkret när ett eventuellt köp är intressant. tack! (btw Moto guzzi V7 Stone med grön tank och V7 special i silver var riktigt snygga!).

...köp den här gatlagliga sudden istället! ungarna kommer älska den! .hustrun... ...not so much...:)
http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Romeo_Alfasud_59079711.htm?aw=1

9906659438.jpg

det hade varit svinkul. lämnar dock skåne för praktik i huvudstaden den 21 mars. är dock tillbaka i sommar
!).
Om det underbara vädret mot förmodan håller i sig kanske vi kan genomföra det 18-19/3 annars får du höra av dig när du kommer tillbaks. Klart vi skall ta en tur tillsammans.

Tillbaka
Topp