• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ministern

Founder
2-Faktor
@Spencer66 var det du som köpte en gringo hjälm tidigare ? Isåfall hur var den i storleken å är den något å ha?

Tänkte göra det men tydligen är skyddet obefintligt framifrån. Köpte Bell istället.

image.jpeg
 

don.h

Cartier
Ni får gärna hålla ett öga efter min pärla som stals. En Röd honda dominator årsmodell 1988 Regnr NSO***.

Kan verkligen rekommendera Bilsport & MC Specialförsäkring som har hanterat ärendet väldigt bra förutom en liten miss i rutinerna. Bra pris på försäkringar och smidig process vid stöldärende som i mitt fall
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
vilka främsta skillnader man märker som förare mellan en trecylindrig och en fyrcylindrig hoj?
Jag kör nu Triumph 800 Tiger, har tidigare haft ett flertal twinnar, och tycker att 3 cylindrar nästan är den ultimata kompromissen. Bättre bottendrag än 4-cyl och mera spets och varvvillighet än 2-cyl. Jag är supernöjd, framförallt är hojen kul att köra hårt (och låter fantastiskt!) utan att det nödvändigtvis går så fort. Har haft ett par 4-cyl plastraketer tidigare i livet och det blir lite farligt när hojen gör 200km/h efter två snabba drag i gasrullen.
5974402633.jpg
 
Jag kör nu Triumph 800 Tiger, har tidigare haft ett flertal twinnar, och tycker att 3 cylindrar nästan är den ultimata kompromissen. Bättre bottendrag än 4-cyl och mera spets och varvvillighet än 2-cyl. Jag är supernöjd, framförallt är hojen kul att köra hårt (och låter fantastiskt!) utan att det nödvändigtvis går så fort. Har haft ett par 4-cyl plastraketer tidigare i livet och det blir lite farligt när hojen gör 200km/h efter två snabba drag i gasrullen.
5974402633.jpg

Tack för att du delar med dig av din erfarenhet! Det du beskriver låter bra i mina öron för jag älskar bottenvridet på min MT-07 och vill inte tappa det då jag kör mycket i stan. Är egentligen aldrig uppe i några extrema hastigheter utan söker främst lite mer tryck mellan 100-150 km/h och då kanske steget upp till en trecylindrig hoj ränker? Hoppas nästan att jag kommer vilja välja MT-09 då dagen kommer för den är väldigt mycket billigare i både inköp och försäkring än alla fyrcylindriga alternativ :p
 

corbendallasx

Friends of KS
Tack för att du delar med dig av din erfarenhet! Det du beskriver låter bra i mina öron för jag älskar bottenvridet på min MT-07 och vill inte tappa det då jag kör mycket i stan. Är egentligen aldrig uppe i några extrema hastigheter utan söker främst lite mer tryck mellan 100-150 km/h och då kanske steget upp till en trecylindrig hoj ränker? Hoppas nästan att jag kommer vilja välja MT-09 då dagen kommer för den är väldigt mycket billigare i både inköp och försäkring än alla fyrcylindriga alternativ :p
Den är billig av en anledning. Så länge du vet var det sparats in och du kan leva med det, ja då är det ju en utmärkt hoj. Yamaha har släppt många bra hojar i bra prisklasser på sistone. Gillar du trecylindrigt måste du prova Triumph, annars gör du dig själv en otjänst. Det är ju dom Yamaha kopierar. Både Street- och Speedtriple är galet bra hojar. Tror aldrig jag sett en dålig recension på nån av dom. I alla fall av senare modell.

Aprilia Shiver 750 hade jag innan och den var jäkligt rolig att köra och den har sjunkit i pris. Knappast perfekt på något vis men ändå väldigt underhållande.
Borde kunna vara ett alternativ med ca 90 pållar nånting. Den var väldigt underhållande från säg 50km/h till 150km/h kanske. Sen började det blåsa rätt ordentligt.

Samtidigt, söker du mer tryck mellan 100-150, då lär ju hojen göra en bra bit över 200 och då är det sporthoj vi snackar...
 

UNO

Panerai
Sveriges första Harley-dealer, kultplats att nedlägga kromade örnar på.
Björks Järnvägsgatan 64 i Sundbyberg
se
http://www.kia.nu/HD/indexhd.html
Klicka på Björks menyn.
OBS det är typ 10 sidor men pilarna nere i högra hörnet är lite fippliga, trevlig läsning.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Hur är sporre motorn evo 883 orginal vs uppborrad? Kommer man fram på en sån.
Har ev en sportster reggae -71 med evo 883 -96:à i.
 
Topp