• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Mitt åk som jag köpte häromdagen....
Tuff va...?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag hade en 883 där jag bytte cyllar och kolvar dvs konvertering till 1200. Dock var detta en -00 dvs gummiupphängd så den tuffade på bra. Hade jag även bytt kammar och portat topparna hade det blivit åka av. Vet inte om mitt inlägg hjälpte dig värst mycket :/
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Är det någon som ska till Gelleråsen och köra nästa vecka?
Min kompis ska säga box, boende och 2 dagar i medel om någon är sugen. Backlund track days.
 

Zingo

Rolex
@Zingo Vackert! :hungry:
Jag kör Gelleråsen på onsdag + torsdag och antagligen Mantorp i sep som avslut.
Ska försöka komma ihåg att fota efter... Vad är det för gummi? Ser jävligt kladdigt ut... :snaphappy:

Bjuder på en selfie så länge:

Skärmavbild 2016-08-05 kl. 21.59.54.png
Härligt! Har tyvärr andra semesteräventyr nästa vecka men fyra dagar nu är fint! Mantorp, var det på vardagar i September?

Däcket är Dunlopp 211 GP racer 200/60/17. Mycket nöjd so far. Första gången jag provar den profilen men gillar det mer och mer. Är medium så högst oklar hur många (hur få) pass det håller. Har blivit ett par pass på regndäck vilket spar slicksen lite. Bilden är efter tre pass.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
@Zingo Ok, grymt! Samma däck som mig, fast jag kör 190/55. För mig har de räckt 4 dagar, hoppas att jag får 2 helst 4 till. Jag gillar dom riktigt mycket. Bra känsla när det släpper och riktigt bra kladdigt fäste.
Har dock ett par Supercorsa liggandes som reserv om jag bränner slut dom på gåsen.
Mantorp är 1-2 sep.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Tog lätt kort när jag var 17, första hojen var en Honda NSR125 -91. Bytte sedan upp mig till en Honda XL350R -84 när jag tog mellankortet. Hondan såldes och en KTM 640 supermotard -04 inhandlades. Grymt rolig hoj, men inte fan är den skön att köra i hastigheter över 70.

Har börjat snegla lite mot Yamaha MT07 och MT09, känns som att någon av dem blir nästa cykel om KTMn får lämna.

Min gamla NSR:
image.jpeg
 

mega

Rolex
Tog lätt kort när jag var 17, första hojen var en Honda NSR125 -91. Bytte sedan upp mig till en Honda XL350R när jag tog mellankortet. Hondan såldes och en KTM 640 supermotard -04 inhandlades. Grymt rolig hoj, men inte fan är den skön att köra i hastigheter över 70.

Har börjat snegla lite mot Yamaha MT07 och MT09, känns som att någon av dem blir nästa cykel om KTMn får lämna.

Min gamla NSR:
image.jpeg
Satan vilken stor bromsskiva det var på 125:an.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Satan vilken stor bromsskiva det var på 125:an.

Ostrypt hade den strax under 40 hästar, 0-100 på typ 5 sekunder. Inte så pjåkigt för 125cc. Tvåtakt är svårslaget. :)

Edit: strax under 30 hästar.


Men '96 (tror jag) kom EU-reglerna, och alla 125cc får idag ha max 11kw för att räknas som lätt mc.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tog lätt kort när jag var 17, första hojen var en Honda NSR125 -91. Bytte sedan upp mig till en Honda XL350R -84 när jag tog mellankortet. Hondan såldes och en KTM 640 supermotard -04 inhandlades. Grymt rolig hoj, men inte fan är den skön att köra i hastigheter över 70.

Har börjat snegla lite mot Yamaha MT07 och MT09, känns som att någon av dem blir nästa cykel om KTMn får lämna.

Min gamla NSR:
image.jpeg
Ah, drömhojen som 16-åring. Det slutade med att jag köpte den större varianten som förstahoj. Färgen hade efter 20 år muterat till någon slags orange/rosa.
image.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ah, drömhojen som 16-åring. Det slutade med att jag köpte den större varianten som förstahoj. Färgen hade efter 20 år muterat till någon slags orange/rosa.
image.jpeg
Minns när denna kom -91. Man visste inte riktigt vad man skulle tycka.
Var den snygg? ful? sportig? fjollig?
Honda%20CBR600F%2091%20.jpg


Året efter kom 900rr. En hoj som massakrerade allt motstånd, och en hoj som jag fortfarande har lite cravings för.
honda-cbr900rr-1992-5.jpg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tog lätt kort när jag var 17, första hojen var en Honda NSR125 -91. Bytte sedan upp mig till en Honda XL350R -84 när jag tog mellankortet. Hondan såldes och en KTM 640 supermotard -04 inhandlades. Grymt rolig hoj, men inte fan är den skön att köra i hastigheter över 70.

Har börjat snegla lite mot Yamaha MT07 och MT09, känns som att någon av dem blir nästa cykel om KTMn får lämna.

Min gamla NSR:
image.jpeg

Hör av dig om du ska göra dig av med 640n :)
 
Topp