• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

MrJL

Omega
2-Faktor
Har inte sett Tudor i detta sammanhanget förr:
DSC_0717.JPG


Hoppas vi får se lite nya coola "mc-klockor" från :tudor: framöver. :)
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Hade varit kul att se något bättre än Ducati-modellerna. Typ en glammig Pelagos eller något :)
 

don.h

Cartier
Ni får gärna hålla ett öga efter min pärla som stals. En Röd honda dominator årsmodell 1988 Regnr NSO***.
 
Äntligen har jag antalet inlägg inne för att få vara med och leka här också :) har varit riktigt nöjd med min MT-07, men undrar om någon på forumet har erfarenhet av att byta upp sig till MT-09 och i så fall kan rekommendera det?
image.jpeg

image.jpeg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor

Mankebank

Cartier
Äntligen har jag antalet inlägg inne för att få vara med och leka här också :) har varit riktigt nöjd med min MT-07, men undrar om någon på forumet har erfarenhet av att byta upp sig till MT-09 och i så fall kan rekommendera det?
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.
Bike jämför här:
http://www.bike.se/test/jamforande-...iumph-street-triple-yamaha-mt-09-street-rally
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Äntligen har jag antalet inlägg inne för att få vara med och leka här också :) har varit riktigt nöjd med min MT-07, men undrar om någon på forumet har erfarenhet av att byta upp sig till MT-09 och i så fall kan rekommendera det?
image.jpeg

image.jpeg
Det har gnällts en hel del över dämparna till MT09, alldeles för mjuka tydligen, bottnar för lätt. Byte till schyssta dämpare kostar väl runt 10-20k.
Årets MT09 har traction control har jag för mig.
MT-09 är nog helt ok, men ingen premiumhoj. Det som skiljer mot dyrare är dom där "små" detaljerna som kostar mycket att "uppdatera" i efterhand, bättre dämpare, bättre bromsar, ställbara koppling/bromshandtag etc.
 
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.
Bike jämför här:
http://www.bike.se/test/jamforande-...iumph-street-triple-yamaha-mt-09-street-rally

Trist att den krånglade för dig, men låter lovande att den var rolig att köra! Byter ju i så fall upp mig enbart för att få en starkare motor, men 07 får bättre betyg och omdömen än 09 nästan överallt där jag läst, och man vill ju inte byta "ner" sig :)

Det har gnällts en hel del över dämparna till MT09, alldeles för mjuka tydligen, bottnar för lätt. Byte till schyssta dämpare kostar väl runt 10-20k.
Årets MT09 har traction control har jag för mig.
MT-09 är nog helt ok, men ingen premiumhoj. Det som skiljer mot dyrare är dom där "små" detaljerna som kostar mycket att "uppdatera" i efterhand, bättre dämpare, bättre bromsar, ställbara koppling/bromshandtag etc.

Ja har läst en del kring just det du beskriver på ganska många ställen och då lär det ju ligga något i det, men får väl provköra och känna mig för. Frågan är om 75 - 115 hk är ett lagom hopp eller om man ska sikta på ännu starkare när man ändå är i farten :angel:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag hade in en MT-07-ägare i dag, som hade varit ute och kört MT-09 på förmiddagen. Han fick prova GSX-S 1000, och tyckte den var mycket bättre, både chassimässigt och motormässigt. Nu var det en enda snubbe, och bara några mils provis, men det är enda input om MT-09 jag har.
 

mega

Rolex
Trist att den krånglade för dig, men låter lovande att den var rolig att köra! Byter ju i så fall upp mig enbart för att få en starkare motor, men 07 får bättre betyg och omdömen än 09 nästan överallt där jag läst, och man vill ju inte byta "ner" sig :)



Ja har läst en del kring just det du beskriver på ganska många ställen och då lär det ju ligga något i det, men får väl provköra och känna mig för. Frågan är om 75 - 115 hk är ett lagom hopp eller om man ska sikta på ännu starkare när man ändå är i farten :angel:
Skall du bara köra på gatan tror jag du kommer bli mer än nöjd med 115 hk. Räcker även väldigt långt dom första åren på bana (spontanåka).
 
Jag hade in en MT-07-ägare i dag, som hade varit ute och kört MT-09 på förmiddagen. Han fick prova GSX-S 1000, och tyckte den var mycket bättre, både chassimässigt och motormässigt. Nu var det en enda snubbe, och bara några mils provis, men det är enda input om MT-09 jag har.

Ja den verkar rolig också, blir nog en lång utvärdering och jämförelse av MT-09, GSX-S1000 och Z1000.

Skall du bara köra på gatan tror jag du kommer bli mer än nöjd med 115 hk. Räcker även väldigt långt dom första åren på bana (spontanåka).

Kör endast gata än så länge och har inga planer på att köra bana inom en snar framtid i alla fall. Men är det någon med koll eller erfarenhet som kan beskriva vilka främsta skillnader man märker som förare mellan en trecylindrig och en fyrcylindrig hoj?

Tack för alla svar hittills :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.
Bike jämför här:
http://www.bike.se/test/jamforande-...iumph-street-triple-yamaha-mt-09-street-rally

Är nog inte riktigt med, Trajan är ju fortfarande bästa hoj?
 
Topp