Har du äntligen fått hit den?
Den har varit i stan sen 9 maj.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du äntligen fått hit den?
Den har varit i stan sen 9 maj.
Passar bra som motpol till Rolex-sponsrad tennis etc med tanke på deras toolighetsrykte.Har inte sett Tudor i detta sammanhanget förr:
Hoppas vi får se lite nya coola "mc-klockor" från framöver.
Nu funkar hojen igen, typiskt det regnade idag...
Mappning gjorde den ju nästan okörbar. Visade sig i korta drag vara en bugg i super tuners programvaraVad har varit fel?
Mappning gjorde den ju nästan okörbar. Visade sig i korta drag vara en bugg i super tuners programvara
Jo jag men innan gick den knappt köra nu går den riktigt bra. Letat lite vart det går att bänka men verkar inte finnas någon i småland....Måste köras i rullande bänk... standardmappar är skit..
Jo jag men innan gick den knappt köra nu går den riktigt bra. Letat lite vart det går att bänka men verkar inte finnas någon i småland....
Bild, stad, regnummer?Ni får gärna hålla ett öga efter min pärla som stals. En Röd honda dominator årsmodell 1988 Regnr NSO***.
Förjävligt. Lider med dig och är extra uppmärksam på röda riskokare framöver.Ni får gärna hålla ett öga efter min pärla som stals. En Röd honda dominator årsmodell 1988 Regnr NSO***.
så konstigt att man lägger energi på att såga upp ett sånt lås som sitter på en hoj som i bästa fall är värd 15kFörjävligt. Lider med dig och är extra uppmärksam på röda riskokare framöver.
Jag håller utkik. Ruttet
Någon som är i behov av däckvärmare? Kan lika väl fråga här innan jag säljer dom på annat håll.
Det är Biketek för en tusenlapp. Toppskick, använda 6 dagar.
http://www.motorcyclenews.com/produ...015/july/product-review-biketek-tyre-warmers/
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.Äntligen har jag antalet inlägg inne för att få vara med och leka här också har varit riktigt nöjd med min MT-07, men undrar om någon på forumet har erfarenhet av att byta upp sig till MT-09 och i så fall kan rekommendera det?
Det har gnällts en hel del över dämparna till MT09, alldeles för mjuka tydligen, bottnar för lätt. Byte till schyssta dämpare kostar väl runt 10-20k.Äntligen har jag antalet inlägg inne för att få vara med och leka här också har varit riktigt nöjd med min MT-07, men undrar om någon på forumet har erfarenhet av att byta upp sig till MT-09 och i så fall kan rekommendera det?
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.
Bike jämför här:
http://www.bike.se/test/jamforande-...iumph-street-triple-yamaha-mt-09-street-rally
Det har gnällts en hel del över dämparna till MT09, alldeles för mjuka tydligen, bottnar för lätt. Byte till schyssta dämpare kostar väl runt 10-20k.
Årets MT09 har traction control har jag för mig.
MT-09 är nog helt ok, men ingen premiumhoj. Det som skiljer mot dyrare är dom där "små" detaljerna som kostar mycket att "uppdatera" i efterhand, bättre dämpare, bättre bromsar, ställbara koppling/bromshandtag etc.
Skall du bara köra på gatan tror jag du kommer bli mer än nöjd med 115 hk. Räcker även väldigt långt dom första åren på bana (spontanåka).Trist att den krånglade för dig, men låter lovande att den var rolig att köra! Byter ju i så fall upp mig enbart för att få en starkare motor, men 07 får bättre betyg och omdömen än 09 nästan överallt där jag läst, och man vill ju inte byta "ner" sig
Ja har läst en del kring just det du beskriver på ganska många ställen och då lär det ju ligga något i det, men får väl provköra och känna mig för. Frågan är om 75 - 115 hk är ett lagom hopp eller om man ska sikta på ännu starkare när man ändå är i farten
Jag hade in en MT-07-ägare i dag, som hade varit ute och kört MT-09 på förmiddagen. Han fick prova GSX-S 1000, och tyckte den var mycket bättre, både chassimässigt och motormässigt. Nu var det en enda snubbe, och bara några mils provis, men det är enda input om MT-09 jag har.
Skall du bara köra på gatan tror jag du kommer bli mer än nöjd med 115 hk. Räcker även väldigt långt dom första åren på bana (spontanåka).
Jag har inte testat den men jag har haft en Street Triple R som också har radtrea och strax över 100 hästar. Den var kul, men säkert inte lika bra kvalitet som Yamahan. Min var för all del en rätt tidig av den nya generationen men den hade flera mer eller mindre allvarliga fel under det år jag ägde den.
Bike jämför här:
http://www.bike.se/test/jamforande-...iumph-street-triple-yamaha-mt-09-street-rally
Det tror jag också och jag hade köpt den igen om jag letade streethoj i den klassen men kvaliteten var engelsk, inte japansk.Är nog inte riktigt med, Trajan är ju fortfarande bästa hoj?
Det tror jag också och jag hade köpt den igen om jag letade streethoj i den klassen men kvaliteten var engelsk, inte japansk.