@Zingo var du också där idag? Jag testade:
Ducati Panigale 959, Aprilia RSV4, Suzuki GSXR1000 och sist MV Agusta F4R.
Ducce 959 överraskade positivt, för att vara en Ducce. Har lite svårt med det smala mittpartiet. Gixxern kändes extremt lik min Fireblade, skönt att
@Zingo var du också där idag? Jag testade:
Ducati Panigale 959, Aprilia RSV4, Suzuki GSXR1000 och sist MV Agusta F4R.
Vinnaren var helt klart RSV4, vilken hoj! Helt sinnessjuk. Jag skrek av glädje i hjälmen. Det kanske blir en sån trots allt... Måste bara hitta ett försäkringsbolag...
Jajamän! Alltid kul att känna sig för och få upp ögonen för andra märken och hojtyper. Man skulle behöva minst en av varje kategori, dvs samma som med klockor!
I sportsegmentet så var RSV4 helt klart vinnaren, även detta år. Allt med den är nice, möjligen kanten på tanken som blir lite spetsig när man hänger av men man kanske inte ska hänga av lika mycket på den, borde passa mig då!? Gixxern var extremt lik min Fireblad, nice men ingen anledning att köpa ny för. Ducce 959 överraskade positivt, helt ok för att vara en Ducce men inte helt min typ av hoj. Största besvikelsen var MV Augusta F4. Ser snygg ut men trivides inte alls på den. Då var F3 trevligare.
Street klassen så var Tuono överlägsen vinnare, den är för bra! MT-10 var jag inte helt imponerad efter att att ha kört Tuono samt att det var någon konstig grej med gashantaget som gick att rulla framåt vilket skulle medföra automatisk avstängning av farthållare? Obegripligt, brukar ha blåsor på händerna efter bandagar så jag håller lite förhårt i styret och hänger på det så det kändes konstigt. Superduke är trevlig om än ett jäkla växlande. Brutale 1090 kändes lovande men svårt att säga så mycket om den extra effekt den har på denna begränsade körsträcka. Street trippel R är en kanon hoj för gata och budget, effekten levererar bra.
Äventyr, Multistrada!