• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Work in progress. Ska få längre smalare tank, kortare kuts och kortare sadel. Ska bli knallgul. Annat system ska på, och lite längre bakstötdämpare. Förutom det är den maskinellt klar iallafall. Borrad till 888cc, Hedlund-kam, Grottistopp, Dell'orto-35or (från en gammal Lancia :D), CB900-vevstakar, framgaffel från en GS1000 och lite annat smått o gott. Tror jag sagt det här någon annan gång men vafan.
image.jpeg
 
image.jpeg
Är på väg till Kristianstad för att köpa en BMW r1200r efter det att mon gamla blivit torpederad på bana.
Sen blir det att toura till Stockholm. Sitter på tåget nu och ser verkligen fram mot lite mc-meditation på småvägar.
Tog med Aerospacen för att spara lite vikt.
 
Work in progress. Ska få längre smalare tank, kortare kuts och kortare sadel. Ska bli knallgul. Annat system ska på, och lite längre bakstötdämpare. Förutom det är den maskinellt klar iallafall. Borrad till 888cc, Hedlund-kam, Grottistopp, Dell'orto-35or (från en gammal Lancia :D), CB900-vevstakar, framgaffel från en GS1000 och lite annat smått o gott. Tror jag sagt det här någon annan gång men vafan.
image.jpeg
Dubbelgilla på den :hungry:
Motorljudet är säkert hur grymt som helst...
 
Provade inte. Körd 36 mil, risk/glädjekalkylen blev för farlig. Bekväm att sitta på, men fjädringen kändes lite mjuk. Meken provade, han tyckte den var klunsig. Sjukt mycket snyggare irl än på bild!
Ah, synd! Såg den på mässan när den kom. Man satt helt ok rakt fram men det var svårt att röra sig på den. Var rätt tung 237 kg (?) vill jag minnas och effekten på gatversionen är väl som toppmodellarna i supersport idag där mång har +200. Men banversionen är galen. Synd att den inte går att köra på någon bana i Sverige pga ljudet.
 
What!? Gräs? Inga glidmärken?
Stod du still? Trist i vart fall.

Sorry... Borde ha förtydligat...
Jag hade egentligen bara backat ut ur garaget och vilat den på sidostödet. Sidostödet vilade dock inte särskilt bra mot gräset.
Någon slags lärdom, som sagt... Blev lite förvånad över hur lätt det faktiskt gick att få upp den igen.
 
Sorry... Borde ha förtydligat...
Jag hade egentligen bara backat ut ur garaget och vilat den på sidostödet. Sidostödet vilade dock inte särskilt bra mot gräset.
Någon slags lärdom, som sagt... Blev lite förvånad över hur lätt det faktiskt gick att få upp den igen.
Ajajaj, en klassiker. Har gjort liknande fast i gararget med en precis nyköpt hoj.. :happyhappy:
 
image.jpeg


Nåja.
Man skulle ju testa nån gång... :)
Notan landar på en styck backspegel och marginellt sårat självförtroende (värre lär det väl bli när jag väl lyckas lägga den på vägen).
Inga gilla på den...
Jag brukar leta upp någon större platt sten eller tjockare pinne att ha under stödet om underlaget är mjukt.
Två hjul tillåter verkligen inga misstag. Se också till att kunna lyfta den själv utan att bryta ryggen...
 
Jävla tur att det var på gräs och inte när du satt på den. Skön du är som upptäcker det men inte plockar upp den förrän du dragit av ett foto! :woot::pirate:
Min första tanke :)
Ofta har man så grymt bråttom med att släta över såna misstag. Helt i onödan oftast. Bättre att ta det lugnt och tänka efter. Hojen ligger ju still där och blir inte repigare/buckligare av att ligga ett par extra minuter.
 
Jävla tur att det var på gräs och inte när du satt på den. Skön du är som upptäcker det men inte plockar upp den förrän du dragit av ett foto! :woot::pirate:

Haha! Well...
Som @mega säger så blir den inte repigare av att ligga kvar.
Sen måste man ju kunna skratta åt det också. Världsliga ting, och allt det där...

Men visst. Nästa gång blir det Biltema-puck!
...eller varför inte någon av de 22mm MDF-stuvbitarna som redan idag ligger precis innanför garageporten (Doh!).
 
Japp. Vi gick så att säga skillda vägar åt efter en livlig men kort diskussion om lämplig hastighet och lutningsvinkel. Jag förlorad. :(
Skönt att det gick bra. Man är så himla liten när det går åt pipan på en hoj. Det jobbigaste är att man ofta vet vad som behöver göras men ändå sitter man där som en passagerare och bara hoppas.
 
Tillbaka
Topp