• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Stort grattis. Vågad hoj som första hoj!

Haha, jojo... Men ingen kommer ihåg en fegis! ;)
Skämt åsido - jag har alltid älskat den första Vmaxen, så särskilt mycket annat val fanns inte.
Den köptes för övrigt innan jag kört vare sig den eller någon annan hoj (undantaget gatan upp och gatan ned på min ett par av min pappas customhojar).
Nu, efter att ha kört denna, och lite modernare hojar, så kan jag väl erkänna att det kanske inte var historiens bästa val.
Men, man lär så länge man lever!

Är rätt sugen på att skaffa en MT-10 nu. Men Vmaxen kommer att få stanna, oavsett hur det blir med den saken!
Om inte annat så för att jag tror att den är rätt värdebeständig.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fan.
Dubbelpost, alltså. Här händer det inte mycket! ;)

Detta* kan vara bland det bästa jag gjort.
Vilken grym känsla det är att sätta sig på hojen och bara dra iväg. Sjukt!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

*Ja, att ta A-kort, alltså.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Min Top Gun-racer blev rätt tyst efter uppsmörjning av kamkedjesträckare och ventiljustering. Efter synkning av fuggarna gick den helt ok också.
Jag, som hade räknat med vinterjobb, så glatt överraskad provade jag. 3 km hann jag, sedan blev det mer knas och missljud, och den la av.
Puttade den till @P-A som bor nära, och nu står den i hans garage. Promenad hem och vinterjobb it is. Vet inte riktigt vad som kan vara fel, men jag gissar på topprelaterat, kanske kompläk mellan cylindrarna.
image.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Min Top Gun-racer blev rätt tyst efter uppsmörjning av kamkedjesträckare och ventiljustering. Efter synkning av fuggarna gick den helt ok också.
Jag, som hade räknat med vinterjobb, så glatt överraskad provade jag. 3 km hann jag, sedan blev det mer knas och missljud, och den la av.
Puttade den till @P-A som bor nära, och nu står den i hans garage. Promenad hem och vinterjobb it is. Vet inte riktigt vad som kan vara fel, men jag gissar på topprelaterat, kanske kompläk mellan cylindrarna.
image.jpeg

Synd att F15 är nedlagt. Annars hade du kunnat köra ikapp med några Viggar...
 

mega

Rolex
Min Top Gun-racer blev rätt tyst efter uppsmörjning av kamkedjesträckare och ventiljustering. Efter synkning av fuggarna gick den helt ok också.
Jag, som hade räknat med vinterjobb, så glatt överraskad provade jag. 3 km hann jag, sedan blev det mer knas och missljud, och den la av.
Puttade den till @P-A som bor nära, och nu står den i hans garage. Promenad hem och vinterjobb it is. Vet inte riktigt vad som kan vara fel, men jag gissar på topprelaterat, kanske kompläk mellan cylindrarna.
image.jpeg
Lycka till med skruvandet! Säsongen är så kort i Sverige så jag har alltid två mc för att slippa bli stående. Speciellt viktigt när man har gamla hojar har jag märkt :)
För en månad sedan blev jag torpederad på en bana av en annan förare (hans fel), huvudhojen blev bara skrot, så nu åker jag reservhojen.
 

Zingo

Rolex
Köpte MT-09:an när den kom, var sugen på nya radtrean, den levererar.
Riktigt lättkörd och rapp hoj, gaffeln funkade bra för mig, men med 100 pannor och uppåt upplevs den nog som lite "kinkig".
Gasglad hoj med bra vägegenskaper för en riktig bra peng, prova den.
Snyggt! :)

Gaffeln går väl att ställa med komp och retur så den blir lite bättre (har jag hört, kass på fjädring)?
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Köpte MT-09:an när den kom, var sugen på nya radtrean, den levererar.
Riktigt lättkörd och rapp hoj, gaffeln funkade bra för mig, men med 100 pannor och uppåt upplevs den nog som lite "kinkig".
Gasglad hoj med bra vägegenskaper för en riktig bra peng, prova den.

Okej! Jag väger närmre 50 än 100, så borde inte vara några problem. :) Låter som det är dags för mig att göra en omfördelning i klock- och mc-budgeten.
 

Urkul

Cartier
Prova kostar inget ;) (eller så är det precis det det gör om man får blodad tand).
Det finns ju några ute på Blocket, det kan ju gå att göra ett klipp med lite tur, billigaste strax under 60k.
Men det borde gå att göra dn skaplig deal på en ny nu o_O
Men som sagt, prova, varva ur radtrean och njut :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
750 respektive 1 870cc
Yikes! Skapligt hopp där...

Kan tänka mig diskussionen hos handlaren...
- Fan, 750cc känns lite tunt ändå.
- Men du... Då har vi denna här - enkommanio liter av fantastisk penisförlängare. I princip så kan man säga att hela den lilla motorn får plats i en av dennas cylindrar!

...och jorå, penisförlängarkommentaren var hyggligt ironisk! :D
 

Bender

Cartier
Yikes! Skapligt hopp där...

Kan tänka mig diskussionen hos handlaren...
- Fan, 750cc känns lite tunt ändå.
- Men du... Då har vi denna här - enkommanio liter av fantastisk penisförlängare. I princip så kan man säga att hela den lilla motorn får plats i en av dennas cylindrar!

...och jorå, penisförlängarkommentaren var hyggligt ironisk! :D
Nja.. det fins alltid instegsmodeller.
Penisförlängare får stå för dig, H-D grabbar är tillräckligt salta ändå, så dem behöver ingen förlängning:cigar:
 
Topp