• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Där står den och bara väntar på att få komma ut.
745F78D3-44A0-45E4-934C-9907F16B39EB.png

Snö i vägkanten, 2 grader plus som varmast och uppemot 20 sekundmeter i byarna. Skåne. Nåväl.

Testade fyra cyklar.

Kawasaki Vulcan S
Kawasaki Z650
Triumph Bonneville 1200
Bmw F800R

Triumphen var mest för att få jämna cyklar, men trevlig verkligen. Härligt ljud med Vance & Hines. För dyr, 170 med utrustning.

Vulcan S var pigg, härligt ljud (icke original) och lättkörd. Billig. Gillade den mer än jag trodde.

Z650. Känns lite liten, men jävligt pigg, lättkörd och rätt bra ljud med Acrapovic. Gillade den skarpt, kändes busig. Lite för ungdomlig för mig, men skitsamma. Billig.

BMWn var på pappret en kanonkandidat. Mer hk, kampanj just nu, 10 000 kr rabatt. Men kändes... Vet inte riktigt... Tråkig? Måste testas igen.

Nu är man på gång iaf!

Hade en ganska bra kittad som jag sålde förra sommaren efter 5 år och många mil, blir lite ledsen när jag ser din, varför gjorde jag så? :arghh:
Otroligt underhållande bara-bus-hoj som var oerhört fin till bakhjulsåka, och det går ju inte få nog av det :D

Ja säljaren sa det att det var en utav dom roligaste hojarna han ägt men ändå körde han bara 30mil med den och ägaren innan var en äldre KTM entusiasm så denna har nog aldrig gått på bakhjulet ännu men i sommar så :D

Ja säljaren sa det att det var en utav dom roligaste hojarna han ägt men ändå körde han bara 30mil med den och ägaren innan var en äldre KTM entusiasm så denna har nog aldrig gått på bakhjulet ännu men i sommar så :D
Alla KTM superduke/smc går på bakhjulet med största sannolikhet :D
Hade själv en 690 SMC som gick mer på bakhjulet än på 2 hjul :D

Alla KTM superduke/smc går på bakhjulet med största sannolikhet :D
Hade själv en 690 SMC som gick mer på bakhjulet än på 2 hjul :D

Jo jag vet inte om jag någonsin passerade en korsning eller en rondell utan att slanga ett par växlar, men jag får tillägga att Sheriffen inte var så imponerad, och det var egentligen han som bar skulden till försäljningen nu när jag tänker på det :mad:

Torrsump och v-twin är nyckeln till ett behagligt och problemfritt slangande :D

7BABB89A-E66D-4FD9-A164-44290B045222.jpeg

Åker bara grus nuförtiden. Tröttnar för fort med asfaltsåka. Åker Honda XR650R i år men nästa byte kan bli yamaha tenere 700 eller ktm 790 adventure r som kommer till 2019.... om jag inte slår till på en ktm 1090 adventure r!

XR650 är en ball hoj! Görs för få riktiga grushojar nu för tiden, många touringinspirerade grushojar men få ’storenduros’ vilket ju är det man vill åt om man skall sladda grusväg på riktigt.

XR650 är en ball hoj! Görs för få riktiga grushojar nu för tiden, många touringinspirerade grushojar men få ’storenduros’ vilket ju är det man vill åt om man skall sladda grusväg på riktigt.

Håller med. Jag åker mest grusväg så jag skulle kunna ha en större hoj som även funkar på längre turer men på bekostnad av skogsåka. Det lockar lite att prova 130-150hk och grusdäck

Håller med. Jag åker mest grusväg så jag skulle kunna ha en större hoj som även funkar på längre turer men på bekostnad av skogsåka. Det lockar lite att prova 130-150hk och grusdäck

Låååååånga sladdar blir det! :)

Svårt att kombinera bägge sakerna och få något som blir verkligt bra på bägge. Gamla KTM Superenduro var ju härlig men även den för tung för att brottas i verklig terräng.

Förstår dilemmat och preferensen dock. 790n ser ruggigt fin ut och åker man bara grus så kommer ju 1090n vara grym den med!

Provkörningsdag nr 2 idag. Mycket bättre väder, 14 grader och bara lite vind. Gör allt mycket trevligare!

Provkörde:
Kawasaki Z900
Kawasaki Z900RS
Kawasaki Z900RS Cafe
Kawasaki Z650
Aprilia Shiver 900
Moto Guzzi V7

Tar de i gillningsordning.

Moto Guzzi V7. Tråkig, inget drag, korta växlar. Inte för mig.

Aprilia Shiver 900. En likadan hoj som BMW F800R. Tråkig karaktär på motor. Snygg, snabb, men helt ointressant.

Kawasaki Z650. Gillade den första gången jag körde i år, men nu föll den platt efter jämförelse med de nedanstående. Vibrationer, lite effekt... Nej, funkar inte.

Kawasaki Z900RS Cafe. Wow. Se även nedan. Sjukt snygg IRL. Coolt med kåpan. Gröna färgen är stenhård.

Kawasaki Z900RS. Den orange/bruna

är nog den vackraste motorcykel jag någonsin sett. Den är stabil, pigg, stark, lättkörd, bra sadel för att skjutsa... Wow x 2. Helt suverän.

Kawasaki Z900. Provad x 2. Först och sist. Helt makalös motorcykel. Bästa jag någonsin kört. Så jäkla snabb, responsiv och busig. Rätt snygg. Har två fördelar mot RS. 25 000 kr billigare och mer fart. Resten är sämre. Men oavsett, log i hjälmen hela tiden...

Slutsats. Z900RS i brunt/orange. Det blir nog den. Makes more sense. 118 900 för en vacker, bra hoj. Har ju sambo, som inte skulle uppskatta att sitta på en träbit bakom en Z900...

Feedback är alltid välkommen!

Så, slutade lite tidigare idag och åkte och beställde en Kawasaki Z900RS i brun/orange. Finns hemma, så kan hämta den nästa vecka. Skoj! Nu får vi bara hoppas att jag får p-platsen i garaget som jag anmält intresse på för några dagar sedan.

En stulen bild:
2018-kawasaki-z900rs-review-12.jpg

I full fart med att beställa/köpa MC-kläder. Mitt Daniese Goretexställ, byxor och hjälm från 10 år tillbaka känns inte så kul. Köpt ett par kevlarjeans på MC-butiken, beställt ett par Alpinestars mc-skor/sneakers, beställt ett par kevlarcargobyxor, lite småtjafs. Behöver en hjälm, men snåltarmen slår till när en hyfsad hjälm kostar 5000 kr och över. Blir kanske en plasthjälm, men känns beige.

Nästa fredag är jag ledig, hoppas våren håller sig kvar så man kan ut och köra!

Trevlig helg pojkar!

Så, slutade lite tidigare idag och åkte och beställde en Kawasaki Z900RS i brun/orange. Finns hemma, så kan hämta den nästa vecka. Skoj! Nu får vi bara hoppas att jag får p-platsen i garaget som jag anmält intresse på för några dagar sedan.

En stulen bild:

I full fart med att beställa/köpa MC-kläder. Mitt Daniese Goretexställ, byxor och hjälm från 10 år tillbaka känns inte så kul. Köpt ett par kevlarjeans på MC-butiken, beställt ett par Alpinestars mc-skor/sneakers, beställt ett par kevlarcargobyxor, lite småtjafs. Behöver en hjälm, men snåltarmen slår till när en hyfsad hjälm kostar 5000 kr och över. Blir kanske en plasthjälm, men känns beige.

Trevlig helg pojkar!
Grattis till köpet! Ses på vägarna :cool:

En stulen bild:

Trevlig helg pojkar!
Snygg hoj, retrostuket börjar bli inne nu.
Ang. hjälm så har hjc en glasfiberhjälm för 2595:- skall prova en nästa vecka när dom får in i min storlek. Heter HJC FG-ST
hjalm-fg-st.jpeg

Ang. hjälm så har hjc en glasfiberhjälm för 2595:- skall prova en nästa vecka när dom får in i min storlek. Heter HJC FG-ST
hjalm-fg-st.jpeg
Har en själv, är nöjd med den. Slängt på annat fönster för att få lite bättre stuk.

Apropå kläder, beställt en skinn pjyamas från FC Moto. Ska bli spännande att se om det fungerar så bra som det ska med tanke på storlekar osv.
Någon annan som beställt därifrån?

hjalm-fg-st.jpeg

@D.B Tack för tipset! Jag har faktiskt testat en sån idag, just i mattsvart, men tyckte att den var lite tråkig i färgen. Visste inte att det var en glasfiber dock, så det var en överraskning. Jag testade den som sagt, storlek M var perfekt och tight. Så, nu beställde jag en. Beställde dock en lite annorlunda, kunde inte låta bli.

630-1804.jpg

Fria returer och 10% rabatt för nya kunder, blev 2 605 kr inkl frakt från FunBike. Kanon!

@D.B Tack för tipset! Jag har faktiskt testat en sån idag, just i mattsvart, men tyckte att den var lite tråkig i färgen. Visste inte att det var en glasfiber dock, så det var en överraskning. Jag testade den som sagt, storlek M var perfekt och tight. Så, nu beställde jag en. Beställde dock en lite annorlunda, kunde inte låta bli.

630-1804.jpg

Fria returer och 10% rabatt för nya kunder, blev 2 605 kr inkl frakt från FunBike. Kanon!

E49DA400-0560-4496-96DF-ECAEED88CA58.jpeg

Gillar HJC, kör själv med deras Boba Fett hjälm. Lite högt ljud i hjälmen men fantastiskt snygg

Tillbaka
Topp