• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kört rätt mycket (för att vara mig) nu sista veckan. Bara ett par dagar med regn och rusk och jobb, i övrigt har jag varit ute varje dag. Idag blev det 12-13 mil, bilder dock från häromdagen!

Är ju ingen expert på att köra, men känns snabb nog!

Imorgon ska det bli 18 och sol, ses ute på vägarna!!

Efter många år utan hoj, så har suget efter hoj återigen kommit tillbaka, z900rs är anledningen. Vet inte om det är min ålder, eller nostalgitänket men gud vad jag skulle vilja ha en sådan.

Tack för bilderna.

1F231B54-E6BA-49F3-B8A0-2AB49F7E5142.jpeg
7FB6CC47-FD0A-486E-A224-453F0A484FFB.jpeg
D5789227-9527-4E33-87C0-83D9D15DF820.jpeg
Har blivit turer med både stor-och småhjulingarna den gångna långhelgen. Vansinnigt skönt! Insåg dock under lördagens hemfärd på bobbern från Strängnäs MC-marknad (som konstigt nog var i Åkers Styckebruk), under vilken det regnade så gott som non-stop, att det där med ingen skärm på bakhjulet må se hårt ut men är sjukt opraktiskt.;)
Kört Danmark-Sverige på en HD bobber utan framskärm och med öppen kruka i spöregn...
I feel you brother.

Kört Danmark-Sverige på en HD bobber utan framskärm och med öppen kruka i spöregn...
I feel you brother.

Ouch. Öppen kruka i regn är ingen höjdare och den största orsaken till jag oftast kör integral med visir idag. Det och en incident med en elak humla för några somrar sedan.

Nu kan ju iofs Danmark-Sverige vara 20 min på färjan, men ändå... ;)

Haha! Jag förutsätter att Gruby har liiiite längre att köra, annars blir jag djupt besviken.

Konstigt att många med hoj får för sig att göra dumma saker :D Köpte min hoj i Kiruna, körde den till Göteborg och det ösregnade hela vägen ner till Partille, sista kvarten i solsken :woot:

Edit: kördes på två dagar med ett stopp i Åre...

Tänkte ta hojen från Sthlm till Göteborg.
Vilken väg är skönast?
Inte snabbast utan skönast så kurvor är att föredra. Bra om man kommer fram på en dag.

Fan denna helg har varit magisk och jag har deppat lite över att inte ha plockat ut hojen...

Vilket fantastiskt projekt för den som är kunnig. Får väl nästan räknas som full set också.
Harley från 1934.
https://www.blocket.se/vi/79225776.htm
Den är häftig, men är nog för gammal för att betinga ett högt pris. Denna motor hade "total loss"-oljesystem, vilket i princip innebär att man aktivt dumpar olja istället för att föra tillbaka det till oljetanken. Man gick ifrån den designen 1937 med UL-motorn och Knuckleheaden. Som sagt, det är en väldigt trevlig motorcykel men är inte lika lämplig för bruk som de motorer som efterträdde.

EDIT: Alla U-motorerna gick ifrån detta*

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp