Ingen som är ute och åker en varm söndagskväll som denna ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
O som i Oscar S?En mil, sedan lossnade motorn för O. Underbar dag i alla fall!
![]()
Yep. Inte så anonym cykelO som i Oscar S?
Inte alls fel, faktiskt!Fet! Fimpa framskärmen, spraya olivgrön med gummispray och på med TKC 80![]()
En gammal vän som jag tyvärr inte har så mycket kontakt med längre. Hälsa från Fryken.Yep. Inte så anonym cykel.
Han har sommarhus här uppe, och tjejen hans är en av min frus äldsta vänner (jag har också känt henne länge iofs). Vi brukar hänga då de är här uppe.
Polare/klubbmedlem till dig?
Och många tittar på en som man vore den största idioten på vägarna.Några få turer per år blir olämpligt tunnklätt, men va gött det är
![]()
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligtDå stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig
![]()
Trist. Verkligen. Hoppas du inte gjorde illa dig!
Men j*#%igt surt är det ändå.Trist för mitt ego om inte annatNejdå, jag hade till och med hunnit stänga av motorn när det hände. Ytterst odramatiskt men de är ju gjorda för att stå på däcken. Liten repa på ett ställe och så klart är det på en motorkåpa. Nåväl, den används ju och en liten skråma dör ingen av!
Gjort samma sak, svintrött efter att ha kört hur länge som helst. Som tur är så stod jag på gräs.Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligtDå stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig
![]()
Nej du är galen!!Gjort samma sak, svintrött efter att ha kört hur länge som helst. Som tur är så stod jag på gräs.
Man får ta det lugnt när det händer, lätt att bli ivrig och göra sig illa när man toklyfter med böjd rygg. Bäst att låta den ligga en extra minut och fundera ut en bra lyftplan.
Grattis! Äsch, den är ju grym. Bara att braka in på närmsta uteservering med låst bakhjul, öppen hjälm och lägga den på marken utan stödet. Vråla "en dubbel espresso tack!" Och sätta sig på sidan av hojen medan motorn är varm. Le stort till alla som tittar snett och säga "fint väder idag". Ställa ifrån sig koppen på marken, resa hojen och dra utan att sätta upp fötterna på fotpinnarna. Ridå.Blev ett impulsköp idag, stolt ägare till stans fulaste hoj! Bara att ta kortet nu också![]()
![]()
Hahah jag längtar redan!Grattis! Äsch, den är ju grym. Bara att braka in på närmsta uteservering med låst bakhjul, öppen hjälm och lägga den på marken utan stödet. Vråla "en dubbel espresso tack!" Och sätta sig på sidan av hojen medan motorn är varm. Le stort till alla som tittar snett och säga "fint väder idag". Ställa ifrån sig koppen på marken, resa hojen och dra utan att sätta upp fötterna på fotpinnarna. Ridå.
Du är nu kung.
Antiklimax...kom till polarens garage, baxade ut hojen, klär om i gassande sol, klar för att mounta hojen och då....startar den INTE!
Lite som när man ramlar och slår i huvudet på trottoarkanten så att det flyger benflisor, man skall resa sig så fort som möjligt och se oberörd ut, nästan som om man vurpade med flit.Nej du är galen!!
Det handlar om fragment att mikrosekunder. Hojen måste upp innan du ens hinner tänka tanken att det kan vara tungt!
Blrjar man fundera så kanske man inte orkar.
Lyfte upp en Gixxer 1100r på ungefär det viset. På den tiden var jag en klenfis och skulle definitivt inte ha orkat egentligen.
Spikraka ben, böj ryggen kraftigt och ta i utav bara....
![]()
Om du inte gillade Tuono finns det ju risk att du också kommer uppluva 1290 som för tung om än annan karaktär på den och klart busig.Någon som kört KTM 1290 SuperDuke R? Erfarenheter?
Sjukt sugen på att testa..
Har kört R6 -06, GSXR 1000 -05, ktm 690 smc 2010 osv osv.
Älskade min 690 SMC men är sugen på Superduke 1290'n nu då jag skjutsar en del.
Dock "orolig" för att den ska kännas för tung när jag kör omkring ensam.
Har kört v4r tuono som jag gillade men tyckte den kändes lite för sportig och tung (blev nästan samma känsla som med gsxr). Förstå mig rätt. GSXR och Tuono är riktigt schyssta hojar men gillar mer bus än att köra snabbt nu![]()
Absolut. Tror sittställningen gör en del. Synd att det finns så få i butik att prova :/Om du inte gillade Tuono finns det ju risk att du också kommer uppluva 1290 som för tung om än annan karaktär på den och klart busig.
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligtDå stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig
![]()
Grattis! Jävlar vad mycket "första MC-glädje" GSX 400 har gett folk genom åren. Den där såg för övrigt väldigt fin ut!Blev ett impulsköp idag, stolt ägare till stans fulaste hoj! Bara att ta kortet nu också![]()
![]()
Förresten... Du har säkert koll, men du får inte köra upp för tung MC med 400cc, krävs 595cc minst.Blev ett impulsköp idag, stolt ägare till stans fulaste hoj! Bara att ta kortet nu också![]()
![]()
Körde en 1290 för ca 2 år sedan. Den kändes betydligt mer lättkörd och smidig än min dåvarande (gamla) Ducati Monster. Makalöst vridmoment.Någon som kört KTM 1290 SuperDuke R? Erfarenheter?
Sjukt sugen på att testa..
Har kört R6 -06, GSXR 1000 -05, ktm 690 smc 2010 osv osv.
Älskade min 690 SMC men är sugen på Superduke 1290'n nu då jag skjutsar en del.
Dock "orolig" för att den ska kännas för tung när jag kör omkring ensam.
Har kört v4r tuono som jag gillade men tyckte den kändes lite för sportig och tung (blev nästan samma känsla som med gsxr). Förstå mig rätt. GSXR och Tuono är riktigt schyssta hojar men gillar mer bus än att köra snabbt nu![]()