• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Grabbenvetvad

Omega
2-Faktor
En kvällstur är inte fel
15262391595847813171925978165991.jpg
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Är för närvarande utan båge, men funderat lite på en speed triple.. :D Någon som har input om denna modell, tänkte gå på en 08 cirkus! Vad kan ett rimligt pris vara för en sådan maskin, runt 2000 mil och uppåt?

Är 45-50 helt fel ute? Någon som har koll får gärna chippa in :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Yep. Inte så anonym cykel:).
Han har sommarhus här uppe, och tjejen hans är en av min frus äldsta vänner (jag har också känt henne länge iofs). Vi brukar hänga då de är här uppe.
Polare/klubbmedlem till dig?
En gammal vän som jag tyvärr inte har så mycket kontakt med längre. Hälsa från Fryken. :)
Kom på att jag var med när han köpte sin första hoj. En Traja bobber typ -55 Minns provkörningen utan hojkort på en isig stig någonstans utanför Bålsta. Broms på vänster sida och växel på höger. Stökigt!
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Tips till alla er som är ute och rullar roliga vägar runt Slingerbulten/Nynäs och är sugen på ett nytt roligt matställe, Fållnäs gård nästan längst ut på Lisö (väg 225) har öppnat ett av sina alla byggnader där de kör lite lunch nu under sommaren onsdag-söndag från Juni om jag förstått det rätt. Dom kommer köra lite roliga event likt morsdag lunch men överlag var det riktigt gott i söndags när jag var där och åt deras grilltalrik med gårdens egna lammkorv, revbensspjäll, kycklingklubba och nån köttbit jag inte kommer ihåg vad det var (men den var riktigt god). Roliga vägar är det dit med tycker jag som kör bil.

Bara för att tydliggöra har jag inte något som helst intresse eller ekonomisk vinning i detta mer än att dom kanske fortsätter att ha öppet nästa sommar om många kommer dit. Skulle dom ha öppet nästa år är det snarare så att jag förlorar på det ekonomiskt... :D
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligt :banghead: Då stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig :D
 

Veratio

Cartier
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligt :banghead: Då stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig :D

Trist. Verkligen. Hoppas du inte gjorde illa dig!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Trist för mitt ego om inte annat :rolleyes: Nejdå, jag hade till och med hunnit stänga av motorn när det hände. Ytterst odramatiskt men de är ju gjorda för att stå på däcken. Liten repa på ett ställe och så klart är det på en motorkåpa. Nåväl, den används ju och en liten skråma dör ingen av!
Men j*#%igt surt är det ändå. :(
 

mega

Rolex
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligt :banghead: Då stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig :D
Gjort samma sak, svintrött efter att ha kört hur länge som helst. Som tur är så stod jag på gräs.
Man får ta det lugnt när det händer, lätt att bli ivrig och göra sig illa när man toklyfter med böjd rygg. Bäst att låta den ligga en extra minut och fundera ut en bra lyftplan.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Gjort samma sak, svintrött efter att ha kört hur länge som helst. Som tur är så stod jag på gräs.
Man får ta det lugnt när det händer, lätt att bli ivrig och göra sig illa när man toklyfter med böjd rygg. Bäst att låta den ligga en extra minut och fundera ut en bra lyftplan.
Nej du är galen!! :nailbiting:
Det handlar om fragment att mikrosekunder. Hojen måste upp innan du ens hinner tänka tanken att det kan vara tungt!
Blrjar man fundera så kanske man inte orkar. ;)
Lyfte upp en Gixxer 1100r på ungefär det viset. På den tiden var jag en klenfis och skulle definitivt inte ha orkat egentligen.
Spikraka ben, böj ryggen kraftigt och ta i utav bara....
:D
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Surt ja, men det är bara prylar som tur är :) Min livsfilosofi är att de saker jag köper, må det vara klockor, bilar eller motorcyklar, är förbrukade pengar. Räknar jag med förlust på hela summan gör det ju inget om jag får en tusenlapp eller två mindre om jag får för mig att sälja. Har jag inte råd att skrota den har jag inte råd att äga den helt enkelt...

Med det sagt så lyfte jag upp den ganska omgående, tur att man kör en lätt maskin :woot:
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Blev ett impulsköp idag, stolt ägare till stans fulaste hoj! Bara att ta kortet nu också ;)
IMG_20180516_191611.jpg
Grattis! Äsch, den är ju grym. Bara att braka in på närmsta uteservering med låst bakhjul, öppen hjälm och lägga den på marken utan stödet. Vråla "en dubbel espresso tack!" Och sätta sig på sidan av hojen medan motorn är varm. Le stort till alla som tittar snett och säga "fint väder idag". Ställa ifrån sig koppen på marken, resa hojen och dra utan att sätta upp fötterna på fotpinnarna. Ridå.

Du är nu kung.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Grattis! Äsch, den är ju grym. Bara att braka in på närmsta uteservering med låst bakhjul, öppen hjälm och lägga den på marken utan stödet. Vråla "en dubbel espresso tack!" Och sätta sig på sidan av hojen medan motorn är varm. Le stort till alla som tittar snett och säga "fint väder idag". Ställa ifrån sig koppen på marken, resa hojen och dra utan att sätta upp fötterna på fotpinnarna. Ridå.

Du är nu kung.
Hahah jag längtar redan!
 

joca

Patek
2-Faktor
Någon som kört KTM 1290 SuperDuke R? Erfarenheter?

Sjukt sugen på att testa..
Har kört R6 -06, GSXR 1000 -05, ktm 690 smc 2010 osv osv.
Älskade min 690 SMC men är sugen på Superduke 1290'n nu då jag skjutsar en del.
Dock "orolig" för att den ska kännas för tung när jag kör omkring ensam.

Har kört v4r tuono som jag gillade men tyckte den kändes lite för sportig och tung (blev nästan samma känsla som med gsxr). Förstå mig rätt. GSXR och Tuono är riktigt schyssta hojar men gillar mer bus än att köra snabbt nu :)
 

mega

Rolex
Antiklimax...kom till polarens garage, baxade ut hojen, klär om i gassande sol, klar för att mounta hojen och då....startar den INTE!
Nej du är galen!! :nailbiting:
Det handlar om fragment att mikrosekunder. Hojen måste upp innan du ens hinner tänka tanken att det kan vara tungt!
Blrjar man fundera så kanske man inte orkar. ;)
Lyfte upp en Gixxer 1100r på ungefär det viset. På den tiden var jag en klenfis och skulle definitivt inte ha orkat egentligen.
Spikraka ben, böj ryggen kraftigt och ta i utav bara....
:D
Lite som när man ramlar och slår i huvudet på trottoarkanten så att det flyger benflisor, man skall resa sig så fort som möjligt och se oberörd ut, nästan som om man vurpade med flit.
Hoppas ingen såg är första tanken.
Självklart svarar man (med sluddrig röst) att det gick bra när förbipasserande frågar hur man mår, samtidigt som man stapplande försöker smita därifrån så fort som möjligt...
 

Zingo

Rolex
Någon som kört KTM 1290 SuperDuke R? Erfarenheter?

Sjukt sugen på att testa..
Har kört R6 -06, GSXR 1000 -05, ktm 690 smc 2010 osv osv.
Älskade min 690 SMC men är sugen på Superduke 1290'n nu då jag skjutsar en del.
Dock "orolig" för att den ska kännas för tung när jag kör omkring ensam.

Har kört v4r tuono som jag gillade men tyckte den kändes lite för sportig och tung (blev nästan samma känsla som med gsxr). Förstå mig rätt. GSXR och Tuono är riktigt schyssta hojar men gillar mer bus än att köra snabbt nu :)
Om du inte gillade Tuono finns det ju risk att du också kommer uppluva 1290 som för tung om än annan karaktär på den och klart busig.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Igår hände det som alla säger inträffar förr eller senare. Precis avslutat en lång runda med två kompisar ute åt Lerumshållet och vi ska släppa av en i Lunden. Stannade och rätt var det är så kommer 180kg på vänsterbenet. Hade inte fällt ut stödet ordentligt :banghead: Då stod man där bredvid som en amatör med hojen på rygg och undrar vad som hände, hoppas inte så många såg mig :D

Alla klåpar sig. Minns en gång då jag gjorde samma manöver på en kundcykel. 100-milaservice, Hayabusa -08, rullat ut från verkstaden och ska kliva av för att stänga dörren.
Brak.
Bara att försöka baxa bort hojen från benet, svälja stoltheten och gå in till kunden och förklara att han behöver åka ett par hundra mil med repig cykel...:oops:

Blev ett impulsköp idag, stolt ägare till stans fulaste hoj! Bara att ta kortet nu också ;)
IMG_20180516_191611.jpg
Grattis! Jävlar vad mycket "första MC-glädje" GSX 400 har gett folk genom åren. Den där såg för övrigt väldigt fin ut!
 

mega

Rolex
Någon som kört KTM 1290 SuperDuke R? Erfarenheter?

Sjukt sugen på att testa..
Har kört R6 -06, GSXR 1000 -05, ktm 690 smc 2010 osv osv.
Älskade min 690 SMC men är sugen på Superduke 1290'n nu då jag skjutsar en del.
Dock "orolig" för att den ska kännas för tung när jag kör omkring ensam.

Har kört v4r tuono som jag gillade men tyckte den kändes lite för sportig och tung (blev nästan samma känsla som med gsxr). Förstå mig rätt. GSXR och Tuono är riktigt schyssta hojar men gillar mer bus än att köra snabbt nu :)
Körde en 1290 för ca 2 år sedan. Den kändes betydligt mer lättkörd och smidig än min dåvarande (gamla) Ducati Monster. Makalöst vridmoment.
 
Topp