Ser fantastiskt ut!Bjuder på lite bilder från förra veckans trip till lofoten
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fantastiskt ut!Bjuder på lite bilder från förra veckans trip till lofoten
![]()
![]()
Tips - TuvängenFyyyfan vad kul risk2 var! Under ett moment fick vi med valfri hastighet köra runt den rätt stora kartbanan vi var på. Blir sugen att köra lite SMC Knix![]()
Googlade. Ser ju inte tokigt ut..Tips - Tuvängen![]()
Knix och bana är grymt kul och framförallt sjukt lärorikt. Vi är några kompisar som brukar köra på bana på skoj, med hojarna vi råkar äga just då, alltså inga dedikerade sporthojar. Jag föredrar tekniska, inte så snabba banor, typ Gotland Ring och Gelleråsen.Fyyyfan vad kul risk2 var! Under ett moment fick vi med valfri hastighet köra runt den rätt stora kartbanan vi var på. Blir sugen att köra lite SMC Knix![]()
Kan tänka mig det, farsan säger samma sak! Det låter riktigt roligt! Vet inte hur lämplig min CB400N -83 är dock, men med bra däck lär man ju kunna ha lite kul iallafallKnix och bana är grymt kul och framförallt sjukt lärorikt. Vi är några kompisar som brukar köra på bana på skoj, med hojarna vi råkar äga just då, alltså inga dedikerade sporthojar. Jag föredrar tekniska, inte så snabba banor, typ Gotland Ring och Gelleråsen.
Nöje har väldigt lite med hastighet att göraKan tänka mig det, farsan säger samma sak! Det låter riktigt roligt! Vet inte hur lämplig min CB400N -83 är dock, men med bra däck lär man ju kunna ha lite kul iallafall
Ja iofs, det ligger ju mycket i det!Nöje har väldigt lite med hastighet att göra![]()
Verkligen sant om mc iaf. Jag kör hellre en omväg på en timme för att köra få en rolig kurvig väg än jag kör motorväg.Nöje har väldigt lite med hastighet att göra![]()
Just det beror för all del på hastigheten, men man får vrida ordentligt och ha rätt hoj för att motorvägar ska vara kul.Verkligen sant om mc iaf. Jag kör hellre en omväg på en timme för att köra få en rolig kurvig väg än jag kör motorväg.
Har R6, oavsett inte roligt.Just det beror för all del på hastigheten, men man får vrida ordentligt och ha rätt hoj för att motorvägar ska vara kul.
Så är det ju, sen kör man ju hellre i 120 på den än angivna 70, eller är det bara jag?Verkligen sant om mc iaf. Jag kör hellre en omväg på en timme för att köra få en rolig kurvig väg än jag kör motorväg.
Inte bara duHar R6, oavsett inte roligt.
Så är det ju, sen kör man ju hellre i 120 på den än angivna 70, eller är det bara jag?
Oftast ja men det beror på. Bra svar va?En lite hemlig, anonym fråga till er hojisar här.
Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.
Då är väl inte R6 rätt hoj.Har R6, oavsett inte roligt.
Tips - Tuvängen![]()
Självklart men nu sa han knix och inte bultenDenna väg bör du känna till Slingerbulten.
Jag tar inget ansvar för innehållit i video länken nedan.
Så skippa komentarer om denna video då jag inte kommer att diskutera detta.
//Simon
Över Idre? Var ska ni sedan?Käkat i Särna och nu ska vi strax rulla över till Norge
![]()
Denna väg bör du känna till Slingerbulten.
Jag tar inget ansvar för innehållit i video länken nedan.
Så skippa komentarer om denna video då jag inte kommer att diskutera detta.
//Simon
Vet du inte vem Ghostrider är? Googla Patrick Fyrstenhof. Han är mer eller mindre en fd riktig RR kille och inte bara vem som helst som lajjar.Så sjukt töntigt är det.
Han har inget att ge mot de riktiga RR killarna. Svänga på väg är skoj. Vill man åka fort på riktigt så åk till en bana.
Nä vi fortsatte genom Särna sen in i Norge runt fjället å tillbaka in i SälenÖver Idre? Var ska ni sedan?
Inte vad jag har hört. Har hört från några som känner en av dem (det ska tydligen vara flera killar som klär ut sig till Ghostrider) att åtminstone en av dem, som jag har för mig är ”huvudpersonen”, inte är så duktig att köra hoj på bana. De kan ju iofs vara fel i sin uppfattning men så sa dom iafVet du inte vem Ghostrider är? Googla Patrick Fyrstenhof. Han är mer eller mindre en fd riktig RR kille och inte bara vem som helst som lajjar.
Vet du inte vem Ghostrider är? Googla Patrick Fyrstenhof. Han är mer eller mindre en fd riktig RR kille och inte bara vem som helst som lajjar.
Inte vad jag har hört. Har hört från några som känner en av dem (det ska tydligen vara flera killar som klär ut sig till Ghostrider) att åtminstone en av dem, som jag har för mig är ”huvudpersonen”, inte är så duktig att köra hoj på bana. De kan ju iofs vara fel i sin uppfattning men så sa dom iaf
Vad jag ”vet” är Ghostrider ovan nämnda men såklart kan någon annan veta ”mer”.Jo, har rätt okej koll på historiken och vad Ghistrider gjort både under och efter karriären.
Tycker bara snabbåka på allmän väg är lite pubertalt.
Tror dessutom att han inte haft mycket att hämta på IoM. De grabbarna är hårda på riktigt.
Den enda bekräftade vad jag vet är nämnda Fürstenhoff. Sen kanske det finns ett par inofficiella copycats? Är ju inte skitsvårt att ta på sig ett helsvart ställ och stänga visiret. Rövhattsbeteende är det oavsett.Vad jag ”vet” är Ghostrider ovan nämnda men såklart kan någon annan veta ”mer”.
Håller med, sånt där åkande hör hemma på bana.
Någon mer här som ska lösa ny försäkring i.o.m. att Triumphs märkesförsäkring går över från Länsförsäkringar till Svedea? Jag betalar 6.300:- halvförs./helår idag (Street Triple R-13). Länsförsäkringar vill ha 16.500:- framöver och Svedea 12.500:- för den nya märkesförsäkringen halvförsäkrad. Känns sjukt att få dubblad premie som bäst, efter att ha legat under 7.000:- sedan jag köpte hojen för två år sedan.
Jag kanske får byta till gubbhoj istället... Det tar ju emot att acceptera en dubblad premie, om inte annat rent principiellt. Var sugen på att provköra nya 765 RS, Monster 821 och 790 Duke men det känns meningslöst att göra efter mina samtal till försäkringsbolagenJag bytte över och fick några hundringar billigare försäkring. Kör dock en gubbhoj, Tiger 800. Har faktiskt kollat på en ny 765 RS och bett Svedea om pris och kan återkomma när jag fått det.
Man kan ha rätt kul på gubbhoj också. Förutom lämpligheten på långturer går det att hänga av, på papperet, betydligt vassare hojar på bana om inte piloterna är på hugget.Jag kanske får byta till gubbhoj istället... Det tar ju emot att acceptera en dubblad premie, om inte annat rent principiellt. Var sugen på att provköra nya 765 RS, Monster 821 och 790 Duke men det känns meningslöst att göra efter mina samtal till försäkringsbolagenInnan var under 25 ursäkten från bolagens sida, nu när man är förbi den åldern är innerstad och under 30 deras nya. Dags att byta folkbokföringsadress för min del!
Edit: Inköpskostnad är ju en sak, den är ju fast och betalas vid köp. Finns ju inget värre än skenande löpande kostnader utom min kontroll. Speciellt inte när förhoppningen är att jag inte får något för dem, då tappar jag suget och överväger att byta hojtyp, byta adress eller sälja helt.
Det tvivlar jag inte en sekund på! Nackdelen är att man nu är lite bortskämd med chassi och bromsar från Streeten. Och om jag är mentalt redo att släppa fåfängan i hojvaletMan kan ha rätt kul på gubbhoj också. Förutom lämpligheten på långturer går det att hänga av, på papperet, betydligt vassare hojar på bana om inte piloterna är på hugget.