• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Bjuder på lite bilder från förra veckans trip till lofoten :):woot:

IMG_20180710_000333.jpg
IMG_20180705_093057_122.jpg
Ser fantastiskt ut!

Fyyyfan vad kul risk2 var! Under ett moment fick vi med valfri hastighet köra runt den rätt stora kartbanan vi var på. Blir sugen att köra lite SMC Knix :hungry:
Knix och bana är grymt kul och framförallt sjukt lärorikt. Vi är några kompisar som brukar köra på bana på skoj, med hojarna vi råkar äga just då, alltså inga dedikerade sporthojar. Jag föredrar tekniska, inte så snabba banor, typ Gotland Ring och Gelleråsen.

Knix och bana är grymt kul och framförallt sjukt lärorikt. Vi är några kompisar som brukar köra på bana på skoj, med hojarna vi råkar äga just då, alltså inga dedikerade sporthojar. Jag föredrar tekniska, inte så snabba banor, typ Gotland Ring och Gelleråsen.
Kan tänka mig det, farsan säger samma sak! Det låter riktigt roligt! Vet inte hur lämplig min CB400N -83 är dock, men med bra däck lär man ju kunna ha lite kul iallafall

Just det beror för all del på hastigheten, men man får vrida ordentligt och ha rätt hoj för att motorvägar ska vara kul.
Har R6, oavsett inte roligt.
Verkligen sant om mc iaf. Jag kör hellre en omväg på en timme för att köra få en rolig kurvig väg än jag kör motorväg.
Så är det ju, sen kör man ju hellre i 120 på den än angivna 70, eller är det bara jag?

En lite hemlig, anonym fråga till er hojisar här.
Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.
Oftast ja men det beror på. Bra svar va? ;)
Det viktigaste för mig är referenser. Har åkt på pumpen rejält en gång när jag lät en mc-firma i Avesta byta system och luftfilter på en nästan ny Street Bob. Dyrt och fel blev resultatet.

Någon mer här som ska lösa ny försäkring i.o.m. att Triumphs märkesförsäkring går över från Länsförsäkringar till Svedea? Jag betalar 6.300:- halvförs./helår idag (Street Triple R-13). Länsförsäkringar vill ha 16.500:- framöver och Svedea 12.500:- för den nya märkesförsäkringen halvförsäkrad. Känns sjukt att få dubblad premie som bäst, efter att ha legat under 7.000:- sedan jag köpte hojen för två år sedan.

Denna väg bör du känna till Slingerbulten. ;)
Jag tar inget ansvar för innehållit i video länken nedan. :D
Så skippa komentarer om denna video då jag inte kommer att diskutera detta. ;)

//Simon

Så sjukt töntigt är det.

Han har inget att ge mot de riktiga RR killarna. Svänga på väg är skoj. Vill man åka fort på riktigt så åk till en bana.

Vet du inte vem Ghostrider är? Googla Patrick Fyrstenhof. Han är mer eller mindre en fd riktig RR kille och inte bara vem som helst som lajjar.
Inte vad jag har hört. Har hört från några som känner en av dem (det ska tydligen vara flera killar som klär ut sig till Ghostrider) att åtminstone en av dem, som jag har för mig är ”huvudpersonen”, inte är så duktig att köra hoj på bana. De kan ju iofs vara fel i sin uppfattning men så sa dom iaf

Vet du inte vem Ghostrider är? Googla Patrick Fyrstenhof. Han är mer eller mindre en fd riktig RR kille och inte bara vem som helst som lajjar.

Jo, har rätt okej koll på historiken och vad Ghostrider gjort både under och efter ’karriären’.

Tycker bara snabbåka på allmän väg är lite pubertalt.

Tror dessutom att han inte haft mycket att hämta på IoM. De grabbarna är hårda på riktigt.

Senast ändrad:
Inte vad jag har hört. Har hört från några som känner en av dem (det ska tydligen vara flera killar som klär ut sig till Ghostrider) att åtminstone en av dem, som jag har för mig är ”huvudpersonen”, inte är så duktig att köra hoj på bana. De kan ju iofs vara fel i sin uppfattning men så sa dom iaf
Jo, har rätt okej koll på historiken och vad Ghistrider gjort både under och efter karriären.

Tycker bara snabbåka på allmän väg är lite pubertalt.

Tror dessutom att han inte haft mycket att hämta på IoM. De grabbarna är hårda på riktigt.
Vad jag ”vet” är Ghostrider ovan nämnda men såklart kan någon annan veta ”mer”.

Håller med, sånt där åkande hör hemma på bana.

Vad jag ”vet” är Ghostrider ovan nämnda men såklart kan någon annan veta ”mer”.

Håller med, sånt där åkande hör hemma på bana.
Den enda bekräftade vad jag vet är nämnda Fürstenhoff. Sen kanske det finns ett par inofficiella copycats? Är ju inte skitsvårt att ta på sig ett helsvart ställ och stänga visiret. Rövhattsbeteende är det oavsett.

Ghostrider är Patric. Han är duktig på att köra men det finns många bättre på bana.

Med det sagt kan snubben fortfarande köra och ja ibland har andra kört och låtsas vara han

Någon mer här som ska lösa ny försäkring i.o.m. att Triumphs märkesförsäkring går över från Länsförsäkringar till Svedea? Jag betalar 6.300:- halvförs./helår idag (Street Triple R-13). Länsförsäkringar vill ha 16.500:- framöver och Svedea 12.500:- för den nya märkesförsäkringen halvförsäkrad. Känns sjukt att få dubblad premie som bäst, efter att ha legat under 7.000:- sedan jag köpte hojen för två år sedan.

Jag bytte över och fick några hundringar billigare försäkring. Kör dock en gubbhoj, Tiger 800. Har faktiskt kollat på en ny 765 RS och bett Svedea om pris och kan återkomma när jag fått det.

Jag bytte över och fick några hundringar billigare försäkring. Kör dock en gubbhoj, Tiger 800. Har faktiskt kollat på en ny 765 RS och bett Svedea om pris och kan återkomma när jag fått det.
Jag kanske får byta till gubbhoj istället... Det tar ju emot att acceptera en dubblad premie, om inte annat rent principiellt. Var sugen på att provköra nya 765 RS, Monster 821 och 790 Duke men det känns meningslöst att göra efter mina samtal till försäkringsbolagen :( Innan var under 25 ursäkten från bolagens sida, nu när man är förbi den åldern är innerstad och under 30 deras nya. Dags att byta folkbokföringsadress för min del!

Edit: Inköpskostnad är ju en sak, den är ju fast och betalas vid köp. Finns ju inget värre än skenande löpande kostnader utom min kontroll. Speciellt inte när förhoppningen är att jag inte får något för dem, då tappar jag suget och överväger att byta hojtyp, byta adress eller sälja helt.

Jag kanske får byta till gubbhoj istället... Det tar ju emot att acceptera en dubblad premie, om inte annat rent principiellt. Var sugen på att provköra nya 765 RS, Monster 821 och 790 Duke men det känns meningslöst att göra efter mina samtal till försäkringsbolagen :( Innan var under 25 ursäkten från bolagens sida, nu när man är förbi den åldern är innerstad och under 30 deras nya. Dags att byta folkbokföringsadress för min del!

Edit: Inköpskostnad är ju en sak, den är ju fast och betalas vid köp. Finns ju inget värre än skenande löpande kostnader utom min kontroll. Speciellt inte när förhoppningen är att jag inte får något för dem, då tappar jag suget och överväger att byta hojtyp, byta adress eller sälja helt.
Man kan ha rätt kul på gubbhoj också. Förutom lämpligheten på långturer går det att hänga av, på papperet, betydligt vassare hojar på bana om inte piloterna är på hugget.

Man kan ha rätt kul på gubbhoj också. Förutom lämpligheten på långturer går det att hänga av, på papperet, betydligt vassare hojar på bana om inte piloterna är på hugget.
Det tvivlar jag inte en sekund på! Nackdelen är att man nu är lite bortskämd med chassi och bromsar från Streeten. Och om jag är mentalt redo att släppa fåfängan i hojvalet :D En XSR700 med lite godis på hade säkert kunnat vara vettig att skrota runt lite på även om det inte är riktigt lika rolig på småvägarna. Skönt att någon fick en lägre premie med Svedea i alla fall och inte alla chockhöjdes!

Tillbaka
Topp