Jungfruturen avklarades igår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, visst är hon!Vilken skönhet!![]()
Hoppas ni hade det bra! Ett tips, skippa klocka när ni kör hoj, gör jävligt ont när man har oturen att krascha, speciellt med lite vikt på klockan, då smäller det riktigt hårt i benetPå SMC knixkurs vid Rörken med @klockgeeknoob.![]()
Sjukt läckert! Jag vill verkligen börja med bankörningHär är min hoj och jag från förra veckans körning på Mantorp. Börjar gå undan nu och jag älskar min BMW HP4 (förutom att den äter och dricker upp alla mina pengar)
![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt kört!Här är min hoj och jag från förra veckans körning på Mantorp. Börjar gå undan nu och jag älskar min BMW HP4 (förutom att den äter och dricker upp alla mina pengar)
![]()
![]()
![]()
![]()
Man behöver inte vara en dålig förare om man inte skrapar puckar. Att skrapa puckar tar ju faktiskt ner hastigheten så det är bättre att lära sig kontrollera cykeln utan att skrapaJag är för dålig förare för att skrapa puckar, men ser riktigt läckert ut @MrJL !!
Det är dessutom en inkörsport till att likt ovan elda pengar på RRMan behöver inte vara en dålig förare om man inte skrapar puckar. Att skrapa puckar tar ju faktiskt ner hastigheten så det är bättre att lära sig kontrollera cykeln utan att skrapa
Som @herr_raev skriver så är SMC storbana ett riktigt roligt alternativ, inte för racing (om du inte går SMC Sport) men för trafiksäkerhet, och man kan köra rätt fort när man lär sig trafiksäkerhet runt Gelleråsen![]()
Jag gick på en prova-på-dag med SMC, en halvdag för 500:- blev väldigt dyr nu med facit i hand. Men väldigt rolig hobby....Det är dessutom en inkörsport till att likt ovan elda pengar på RR
Behöver en ny RR-hoj snart....
Samma resa här. Slutade med att jag eldade upp min S1000RR under SEC för två år sedanJag gick på en prova-på-dag med SMC, en halvdag för 500:- blev väldigt dyr nu med facit i hand. Men väldigt rolig hobby....
Men det är onekligen trafiksäkert, inget är längre lika roligt som att smiska bana ^^SMC är en droghandlare.
”- Hej, du gillar att köra hoj. Har du prövat knix? Inga konstigheter med det, hur lugnt som helst, utvecklas till en säkrare förare, det är ”trafiksäkerhet” på en liten go-cart bana. Kostar bara några hundra.
- Ehh, det låter spännande. Ok.
När instegsdrogen är etablerad erbjuds nästa steg:
- Hej, du vet om att det finns häftigare grejer - storbana. Ingen hastighetsbegränsning, säkert då det inte är allmän väg, försäkring gäller, etc. kostar bara ett och ett halvt.
- Åh spännande. Ok.
Nu är beroendet väletablerat och motorcyklisten är redo för heroin erbjudandet:
- Du ser ut och gilla inspirerad körning. Vi kan erbjuda dig körning med fokus på att piska bana och bara blåsa på, sport.
- Omg! Låter helt fantastisk. Finns det någon side effect?
- Nej då, bara rolig körning, minitävlingar och sköna människor (mummel mummel om att det kommer kosta dig allt du äger och har, ta all fritid, licens, kitta om hojen, ingen försäkring, du kommer krascha för eller senare, eventuella sjukhusbesök etc).
- Take my money!
Jag har alltid gillat Tiger 800 när det kommer till grushojar.Jaha, nu var min 1290 Super Adventure såld. Snabb smidig affär tillslut.
Lutar åt en Ducati Scrambler igen.
Något annat förslag på lättare hoj som kan hantera en grusväg och som inte kostar en hel skjorta i försäkring?
Husky Svartpilen 701 kanske?Jaha, nu var min 1290 Super Adventure såld. Snabb smidig affär tillslut.
Lutar åt en Ducati Scrambler igen.
Något annat förslag på lättare hoj som kan hantera en grusväg och som inte kostar en hel skjorta i försäkring?
Jag har alltid gillat Tiger 800 när det kommer till grushojar.
Gillar utseendet på nya africa twin men inte provkört.
När det gäller "scramblers" så tycker jag mer om det lite mer klassiska utseendet på Thruxon och Scr950.
Yamahan ska jag försöka provköra på Fredag.
Husky Svartpilen 701 kanske?
Tänker att Tiger och AT blir ju som KTMen fast tråkigare ;p Provade båda tigrarna och nya AT innan köpet, bra och roliga men KTMen var ruggigt rolig.
Ja så är det ju.... låg motoreffekt, högt vrid och bra chassi borgar ju för underhållning.Så är det nog, men det där med ruggigt rolig brukar gå hand i hand med dyr försäkring.
Det gäller att hitta hojar som antingen är roliga trots låg effekt eller udda hojar som har låg statistik hos fb.![]()
Ascoola actionbilder!Här är min hoj och jag från förra veckans körning på Mantorp. Börjar gå undan nu och jag älskar min BMW HP4 (förutom att den äter och dricker upp alla mina pengar)
![]()
![]()
![]()
![]()
Allt beror på promillehalten....Får se om man kan sommna, första tältnatten på 20 år![]()
![]()
Det där saknar jag! Måste skaffa hoj snart igen.Får se om man kan sommna, första tältnatten på 20 år![]()
![]()