• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jungfruturen avklarades igår.
739369C6-E74C-4D41-9F68-473867C7FC05.jpeg

Jag är för dålig förare för att skrapa puckar, men ser riktigt läckert ut @MrJL !!
Man behöver inte vara en dålig förare om man inte skrapar puckar. Att skrapa puckar tar ju faktiskt ner hastigheten så det är bättre att lära sig kontrollera cykeln utan att skrapa :)
Som @herr_raev skriver så är SMC storbana ett riktigt roligt alternativ, inte för racing (om du inte går SMC Sport) men för trafiksäkerhet, och man kan köra rätt fort när man lär sig trafiksäkerhet runt Gelleråsen :)

Man behöver inte vara en dålig förare om man inte skrapar puckar. Att skrapa puckar tar ju faktiskt ner hastigheten så det är bättre att lära sig kontrollera cykeln utan att skrapa :)
Som @herr_raev skriver så är SMC storbana ett riktigt roligt alternativ, inte för racing (om du inte går SMC Sport) men för trafiksäkerhet, och man kan köra rätt fort när man lär sig trafiksäkerhet runt Gelleråsen :)
Det är dessutom en inkörsport till att likt ovan elda pengar på RR :)
Behöver en ny RR-hoj snart....

SMC är en droghandlare.
”- Hej, du gillar att köra hoj. Har du prövat knix? Inga konstigheter med det, hur lugnt som helst, utvecklas till en säkrare förare, det är ”trafiksäkerhet” på en liten go-cart bana. Kostar bara några hundra.
- Ehh, det låter spännande. Ok.

När instegsdrogen är etablerad erbjuds nästa steg:
- Hej, du vet om att det finns häftigare grejer - storbana. Ingen hastighetsbegränsning, säkert då det inte är allmän väg, försäkring gäller, etc. kostar bara ett och ett halvt.
- Åh spännande. Ok.

Nu är beroendet väletablerat och motorcyklisten är redo för heroin erbjudandet:
- Du ser ut och gilla inspirerad körning. Vi kan erbjuda dig körning med fokus på att piska bana och bara blåsa på, sport.
- Omg! Låter helt fantastisk. Finns det någon side effect?
- Nej då, bara rolig körning, minitävlingar och sköna människor (mummel mummel om att det kommer kosta dig allt du äger och har, ta all fritid, licens, kitta om hojen, ingen försäkring, du kommer krascha för eller senare, eventuella sjukhusbesök etc).
- Take my money!

SMC är en droghandlare.
”- Hej, du gillar att köra hoj. Har du prövat knix? Inga konstigheter med det, hur lugnt som helst, utvecklas till en säkrare förare, det är ”trafiksäkerhet” på en liten go-cart bana. Kostar bara några hundra.
- Ehh, det låter spännande. Ok.

När instegsdrogen är etablerad erbjuds nästa steg:
- Hej, du vet om att det finns häftigare grejer - storbana. Ingen hastighetsbegränsning, säkert då det inte är allmän väg, försäkring gäller, etc. kostar bara ett och ett halvt.
- Åh spännande. Ok.

Nu är beroendet väletablerat och motorcyklisten är redo för heroin erbjudandet:
- Du ser ut och gilla inspirerad körning. Vi kan erbjuda dig körning med fokus på att piska bana och bara blåsa på, sport.
- Omg! Låter helt fantastisk. Finns det någon side effect?
- Nej då, bara rolig körning, minitävlingar och sköna människor (mummel mummel om att det kommer kosta dig allt du äger och har, ta all fritid, licens, kitta om hojen, ingen försäkring, du kommer krascha för eller senare, eventuella sjukhusbesök etc).
- Take my money!
Men det är onekligen trafiksäkert, inget är längre lika roligt som att smiska bana ^^

För er som är sugna på bana, jag arbetade med massa nya tekniker osv på körningen då en del av banan var avstängd. Riktigt roligt!
Här kommer en film från ett helt pass, obs, detta är bandagar, alltså inte SMC och trafiksäkerhet :) Men även på bandagar finns det lugn grupp med instruktörer som är där för att hjälpa nybörjare att köra hoj på bana. Kan starkt rekommendera Filip Backlund trackdays och Actionpics. Mycket seriösa arrangörer.

Jaha, nu var min 1290 Super Adventure såld. Snabb smidig affär tillslut.

Lutar åt en Ducati Scrambler igen.
Något annat förslag på lättare hoj som kan hantera en grusväg och som inte kostar en hel skjorta i försäkring?

Jaha, nu var min 1290 Super Adventure såld. Snabb smidig affär tillslut.

Lutar åt en Ducati Scrambler igen.
Något annat förslag på lättare hoj som kan hantera en grusväg och som inte kostar en hel skjorta i försäkring?
Jag har alltid gillat Tiger 800 när det kommer till grushojar.
Gillar utseendet på nya africa twin men inte provkört.
När det gäller "scramblers" så tycker jag mer om det lite mer klassiska utseendet på Thruxon och Scr950.
Yamahan ska jag försöka provköra på Fredag.

Jag har alltid gillat Tiger 800 när det kommer till grushojar.
Gillar utseendet på nya africa twin men inte provkört.
När det gäller "scramblers" så tycker jag mer om det lite mer klassiska utseendet på Thruxon och Scr950.
Yamahan ska jag försöka provköra på Fredag.

Husky Svartpilen 701 kanske?

Tänker att Tiger och AT blir ju som KTMen fast tråkigare ;p Provade båda tigrarna och nya AT innan köpet, bra och roliga men KTMen var ruggigt rolig.

Har funderat på Svartpilen också, kanske borde prova en, dock verkar försäkring bli dyr där..

Tänker att Tiger och AT blir ju som KTMen fast tråkigare ;p Provade båda tigrarna och nya AT innan köpet, bra och roliga men KTMen var ruggigt rolig.

Så är det nog, men det där med ruggigt rolig brukar gå hand i hand med dyr försäkring.
Det gäller att hitta hojar som antingen är roliga trots låg effekt eller udda hojar som har låg statistik hos fb.:)

Så är det nog, men det där med ruggigt rolig brukar gå hand i hand med dyr försäkring.
Det gäller att hitta hojar som antingen är roliga trots låg effekt eller udda hojar som har låg statistik hos fb.:)
Ja så är det ju.... låg motoreffekt, högt vrid och bra chassi borgar ju för underhållning.

Tillbaka
Topp