• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Tack ska du ha!

Röd dag, strålande solsken och ca 20grader dagen efter man tog körkort var som gjort för en MC-Tur! Blev ca 20mil med 2 polare :)

B82D597C-9547-42A8-A92B-6734ADC2AE63.jpeg
Grattis, kör försiktigt men ha roligt!
Sporrarna är rätt coola :cool:

För två veckor sedan hade jag en jävligt tråkig dag och bestämde mig att hälsa på min lokala MC-handlare för att skingra mina tankar. Jag fick provköra en Yamaha XSR900 och en Honda CB1000R och det var så otroligt roligt! Tidigare har jag bara haft en Honda Dominator och en Roadking Police som jag hade i USA, men en naken hoj med anledning att köra iklädd en svart skinnjacka har alltid varit drömmen. Förmodligen ända sedan man fick syn på en Ducati Monster som yngling. Jag jobbar hårt för att detta ska bli verklighet om ett par veckor men en del saker måste falla på plats innan dess. Ja, jag ville bara snacka av mig. Här kommer två bilder på hojarna :) Hondan är favoriten men Yamahan var lite skönare att köra.
44FBF933-4128-4EF2-8843-7B2E1100FA37.jpeg

C4F5AC19-6251-4FEC-9E6B-784E5B6C42D9.jpeg

För två veckor sedan hade jag en jävligt tråkig dag och bestämde mig att hälsa på min lokala MC-handlare för att skingra mina tankar. Jag fick provköra en Yamaha XSR900 och en Honda CB1000R och det var så otroligt roligt! Tidigare har jag bara haft en Honda Dominator och en Roadking Police som jag hade i USA, men en naken hoj med anledning att köra iklädd en svart skinnjacka har alltid varit drömmen. Förmodligen ända sedan man fick syn på en Ducati Monster som yngling. Jag jobbar hårt för att detta ska bli verklighet om ett par veckor men en del saker måste falla på plats innan dess. Ja, jag ville bara snacka av mig. Här kommer två bilder på hojarna :) Hondan är favoriten men Yamahan var lite skönare att köra.

Trevliga hojar du väljer mellan! Har själv den äldre CB1000R-modellen men provkörde bland annat Yamaha MT-09 (som har samma motor som XSR900) innan köp.
Varför är Hondan favoriten om Yamahan var skönare att köra? :)

Trevliga hojar du väljer mellan! Har själv den äldre CB1000R-modellen men provkörde bland annat Yamaha MT-09 (som har samma motor som XSR900) innan köp.
Varför är Hondan favoriten om Yamahan var skönare att köra? :)
Det var tre år sedan jag körde motorcykel senast. Då körde jag min Dominator från Hammerfest till Skåne på 4 dagar. Den 4:e dagen söder om Grums när civilisationen började tätna och regnet började falla så började jag bli riktigt trött på min mc och när jag kom hem parkerade jag den i ett år utan att röra den. Nu är den såld. Med detta utgångsläge så behövs det nog mer än 30 minuter på en nakenhoj för att göra den rättvisa. Jag var ganska ringrostig helt enkelt! XSR:en var skönare för jag är mer van att sitta upprätt men jag är mer sugen på en 4-cylindrig hoj med dess motorkaraktär. Dessutom har Hondan betydligt högre finish och den är vansinnigt snygg även när man börjar komma nära. Men den raka trean var också sjukt rolig att köra, snacka om skillnad från en encylindrig stånka!

Det gäller att kicka med vänsterfoten istället för högerfoten, om inte vänsterknät skall hamna i ljumsken :nailbiting:
Polarn kickade sin Pannnachopper i träskor (originalpanna, inte mycket komp där)
Tänkte att det där såg ju ballt ut.... det var det inte,upptäckte jag när träddojjan slant av kickpdalen i stål.... ajajaj sa jag då! Hahahahaha sa mina polare. Viss skillnad i komp på våra hojar. Med såna kompisar behöver man inga ovänner

Polarn kickade sin Pannnachopper i träskor (originalpanna, inte mycket komp där)
Tänkte att det där såg ju ballt ut.... det var det inte,upptäckte jag när träddojjan slant av kickpdalen i stål.... ajajaj sa jag då! Hahahahaha sa mina polare. Viss skillnad i komp på våra hojar. Med såna kompisar behöver man inga ovänner
Muhaha!
Det är väl därför man har pysventiler antar jag?

Jag gillar verkligen stuket på den där yamahan. Finns även en lite äldre modell som heter XJR 1300 med större motor. Samma stuk, "klassiskt motorcykelutseende".

Ser att det finns lite fler Harleyriders bland oss klocknördar :). Själv åker jag Shovel. 1460cc någorlunda kvadratisk i borr och stroke. Kickstart only. Än så länge är smalbenet helt ;)
9D345B8D-E4CA-41AC-976D-6FAD69370662.jpeg
Exakt hur går det till när man kickar igång den?
Finns det något sätt att kicka igång den på som är garanterat 100% smärtfritt?
Går den alltid igång eller kan det bli små sköna oplanerade stopp långt hemifrån?
Så många frågor och så få svar...

Exakt hur går det till när man kickar igång den?
Finns det något sätt att kicka igång den på som är garanterat 100% smärtfritt?
Går den alltid igång eller kan det bli små sköna oplanerade stopp långt hemifrån?
Så många frågor och så få svar...
På begäran! En liten startinstruktion :)
Kicka ”tomt” två gånger, slå på tändning och soppakran. Kicka en/två ggr och maskin går :)
Ett rent helvete kan uppstå om maskin är halvvarm, då kan man kicka sig fördärvad. Bara att vänta alt skruva ur stiften.
turer inom landskapet oftast smärtfritt.
Långturer planeras alltid med äldre harleys. Reservdelar och extra skruvar,muttrar och en belt till primären. Och Verktyg samt tålamod. sen läcker dom olja eller som vissa säger utvändig centralsmörjning. Men jag fullkomligt älskar charmen med det hela. :)

På begäran! En liten startinstruktion :)
Kicka ”tomt” två gånger, slå på tändning och soppakran. Kicka en/två ggr och maskin går :)
Ett rent helvete kan uppstå om maskin är halvvarm, då kan man kicka sig fördärvad. Bara att vänta alt skruva ur stiften.
turer inom landskapet oftast smärtfritt.
Långturer planeras alltid med äldre harleys. Reservdelar och extra skruvar,muttrar och en belt till primären. Och Verktyg samt tålamod. sen läcker dom olja eller som vissa säger utvändig centralsmörjning. Men jag fullkomligt älskar charmen med det hela. :)
De markerar revir :D

Jag gillar verkligen stuket på den där yamahan. Finns även en lite äldre modell som heter XJR 1300 med större motor. Samma stuk, "klassiskt motorcykelutseende".
Det stämmer, i butiken lutade det mer åt Yamaha för stuket är riktigt snyggt men efter otaliga timmars trålande på YT så lutar det nu mer åt Hondas favör. En 4-cylindrig låter också mer racer!

Här är min gamla Road King Police som jag tog hem från USA och sedan sålde till en tysk hemma i Sverige. Rätt coola hojar som poliserna kör i USA ändå! Denna modell var också utrustad med varvmätare och växellådan var ganska exakt utväxlad så att varvtalet landade jämt när man körde i de hastigheter som vägarna höll. Rolig detalj!
image55.jpg

OTE="Moorflax, post: 3359453, member: 4383"]Hade det varit någon annan så hade jag nog inte riktigt trott på att det här.
Men jag antar att det är din? :)
Berätta mer i så fall. Vad är det för något?[/QUOTE]
@Moorflax

Haft flakmoppe i alla år ute i skärgården, blev less, lasta för lite och allt bara ramla av. Så beställde denna på allibaba för flera år sedan, 16.800 spänn levererades med båt och sen lastbil till nacka. Går som ett skott 250, startar jämt och funkat fint ute i skärgården. Det var innan kinaimporten tog fart så det var noll krångel.

14C52B67-92CD-43B9-8598-C0E88924F07E.jpeg
[QU

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp