• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

OTE="Moorflax, post: 3359453, member: 4383"]Hade det varit någon annan så hade jag nog inte riktigt trott på att det här.
Men jag antar att det är din? :)
Berätta mer i så fall. Vad är det för något?
@Moorflax

Haft flakmoppe i alla år ute i skärgården, blev less, lasta för lite och allt bara ramla av. Så beställde denna på allibaba för flera år sedan, 16.800 spänn levererades med båt och sen lastbil till nacka. Går som ett skott 250, startar jämt och funkat fint ute i skärgården. Det var innan kinaimporten tog fart så det var noll krångel.

14C52B67-92CD-43B9-8598-C0E88924F07E.jpeg
[QU[/QUOTE]
Helt underbart!
Gillar din samling! Inga dussinhojar direkt!

Sålde min mc och letar som fan men har en budget 25-30k.
Jo anledning är att jag kör inte så ofta så en hoj man bara kan glida runt på är jag ute efter.
Något tips på något trevligt?

dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?

dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?
Inte alls relaterad till din fråga, men vad tycker du om din T-Max? Har varit rätt så sugen på en. Har kört den lilla varianten utomlands, x-max. Jätterolig att köra.

Inte alls relaterad till din fråga, men vad tycker du om din T-Max? Har varit rätt så sugen på en. Har kört den lilla varianten utomlands, x-max. Jätterolig att köra.
”Gubb-racer” kanske är lite väl taskig beskrivning ;) Har man som jag kört vanlig hoj innan är det nog så nära vanlig hoj man kan komma med en scooter. Helt ok prestanda och odramatisk att toura lite motorväg med. Mätarn i botten funkar, men runt 160 är vilsamt :) Hyfsat smidig i stan och så klart bekvämt med automat och ABS. Den absolut största missen är backspeglarna som sitter på kåpan. Dom är i helt fel höjd för att slinka mellan bilar i köer, man får fälla in dom för att inte slå i bilarnas speglar. På bonussidan är att den är sjukt billig i drift. Jag betalar 1600 hel/helår i försäkring och den dricker strax över 0,5l/mil. Tidigare har jag alltid haft en vanlig mc och en mindre scooter och denna var ett försök till OHG (One Hoj Guy)men den har funkat;)

Är det inte bäst att bara gå till en firma och beställa allt där, eventuellt fråga dem om det är ok att beställa själv om de inte har de däck du vill ha?

Kikar på samma till min, blir billigast att beställa däck online och be en däckverkstad fixa det. Många som ordnar det utan att man behöver köpa däcken ifrån firman. Kolla i manual eller googla för att se vilka däck din mc ska ha.

Exempelvis.
https://vanadisgummi.se/mc-dack/

Kikar på samma till min, blir billigast att beställa däck online och be en däckverkstad fixa det. Många som ordnar det utan att man behöver köpa däcken ifrån firman. Kolla i manual eller googla för att se vilka däck din mc ska ha.

Exempelvis.
https://vanadisgummi.se/mc-dack/
Jag tänker mig att det är lite bökigare med bakhjulet på t-maxen än en vanlig hoj, men jag kanske nojjar i onödan. Tyvärr har min”lokala kran” mc varuhuset flyttat till Vårby, men jag får väl ta mig dit och höra

Jag tänker mig att det är lite bökigare med bakhjulet på t-maxen än en vanlig hoj, men jag kanske nojjar i onödan. Tyvärr har min”lokala kran” mc varuhuset flyttat till Vårby, men jag får väl ta mig dit och höra
Jag har gjort det hos Skanstulls Bil o Däck. De kämpade som attan med mitt fastärgade bakhjul men tog inte extra pröjs för det. Kändes vänligt. Många ska ju ha extra pröjs så fort nåt sitter fast.

”Gubb-racer” kanske är lite väl taskig beskrivning ;) Har man som jag kört vanlig hoj innan är det nog så nära vanlig hoj man kan komma med en scooter. Helt ok prestanda och odramatisk att toura lite motorväg med. Mätarn i botten funkar, men runt 160 är vilsamt :) Hyfsat smidig i stan och så klart bekvämt med automat och ABS. Den absolut största missen är backspeglarna som sitter på kåpan. Dom är i helt fel höjd för att slinka mellan bilar i köer, man får fälla in dom för att inte slå i bilarnas speglar. På bonussidan är att den är sjukt billig i drift. Jag betalar 1600 hel/helår i försäkring och den dricker strax över 0,5l/mil. Tidigare har jag alltid haft en vanlig mc och en mindre scooter och denna var ett försök till OHG (One Hoj Guy)men den har funkat;)
Intressant! Får testa en så fort det finns inne hos någon handlare. De har en tendens att bli sålda snabbt men samtidigt är det inte många som annonseras dock är de rätt så dyra i inköp.

Nackdelen med backspeglarna sticker ut är inte alls roligt. Helst vill man köra om under rusningstrafiken utan att fälla in de. Måste testas!

Intressant! Får testa en så fort det finns inne hos någon handlare. De har en tendens att bli sålda snabbt men samtidigt är det inte många som annonseras dock är de rätt så dyra i inköp.

Nackdelen med backspeglarna sticker ut är inte alls roligt. Helst vill man köra om under rusningstrafiken utan att fälla in de. Måste testas!
Jag har sett att det finns täcklock till kåpan om man tar bort dom och sätter någon variant på styret i stället. Jag tror den mindre modellen har dom på styret... Min är en 12:a, så det är möjligt att den senaste har dom lite annorlunda för kåpan ser annorlunda ut på den. In till någon handlare och provkör :)

http://www.wheeler-dealer.se/

En legend i stockholm på mc däck du måste ta av däcket själv, men grym lirare på mc däck.

http://www.wheeler-dealer.se/

En legend i stockholm på mc däck du måste ta av däcket själv, men grym lirare på mc däck.
Legend var namnet!! Framhjulet är ju aldrig några problem, det är just bakhjulet jag gärna slipper dra i själv. Dubbel ok i bak där det ena måste lossas och en massa kåpor att lossa för att ta bort remmen. Typiskt ett sånt jobb man tyckte var trevligt när man hade eget garage utrustat med skinnsoffa och kylskåp fullt med kall fålle ;) Däck måste vara en av de tråkigaste utgifter man har på en hoj :meh: På xt660x´n har jag bytt däck ca /tusende mil, så det har blivit 4 ggr redan :bag:

Sålde min mc och letar som fan men har en budget 25-30k.
Jo anledning är att jag kör inte så ofta så en hoj man bara kan glida runt på är jag ute efter.
Något tips på något trevligt?
Som @Dt250 säger, det finns hur mycket som helst. Om du vill glida runt så är väl en äldre Intruder eller Kawa Vn15 ett bra alternativ.
Filtrera blocket upp till 30k så får du löjliga mängder hojar!

Denna xj6:a plockade jag ut när den kom, -10. Körde en säsong med endast 200mil och kände sedan att den borde få ny ägare som faktiskt använder den. Innan dess hade jag min xt660x som nu bor i Spanien, den kördes 2700 mil året runt, under två år. Nåväl, åter till den på bild...
IMG_4597[21046].jpg

Jag är på väg hem efter avslutad hundpromenad när jag ser "samma modell" som jag en gång hade. Kollar och ser att han har gjort samma operation med nummerplåten som jag gjorde, strippad skärm och miniblinkers. Går runt den och ser "mitt reg nummer"?? Ägaren sitter på uteplatsen och dricker morgonkaffe. Nybliven hoj och körkortsinnehavare. Han berättade att han köpte den i Göteborg och att han är ägare nummer 8. Världen är bra liten ibland :) Lite tråkigt för honom så har allt trim jag slängde på den försvunnit på vägen, men han var toknöjd :happyhappy:

VIlken katastrof usel sajt dock. Inga priser på nånting, ingen info om någonting annat än "jag monterar däck". Han kanske är duktig som attan men mig får han inte som kund med den sajten direkt.:(
Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.

Men vad är rimligt för en dragstar eller något åt det hållet.
Känns som att dem ligger högt i pris?
Någon som har erfarenhet av glidare av asiatisk ursprung ?

Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.
Någon gång i mitten av ’80talet fick jag punka på framdäcket. Utanför skrapan på Götgatan. Bara att leda hojen Bondegatan upp och byta på trottoaren hos honom. Men har inte varit dit sedan des...

Troligtvis säljaren som inte tagit ner annonsen efter att @Moorflax köpte....
Jag var där, tittade, klämde, kände och provkörde.
Den gick jättebra men någon gång under sin livstid har den stått ute vilket gjort att ekrarna var rostiga och att det kommit in fukt i blinkersarna vilket gjort att det ärgat.
Detta nämnde han ingenting om innan jag åkte ner.
Säljaren var inte så kunnig och tänkte inte gå ner en krona på priset trots de brister som jag påpekade.
Dålig säljare och en hoj som inte motsvarar förväntningarna. Trist men tappade sugen.
Ska åka och kolla på en Streetbob -18 i morgon om säljaren hör av sig.
Vi åker efter det till Bikeman. I Helsingborg och kikar på nya Lowrider s. Kanske blir en sådan istället.
Eller så blir det ingenting.

Tillbaka
Topp