Tänkte "va fan det där ser inte ut som CRO"Jo men bara på sommaren, men dit går inte att åka nu detta är i skärgården.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte "va fan det där ser inte ut som CRO"Jo men bara på sommaren, men dit går inte att åka nu detta är i skärgården.
@MoorflaxOTE="Moorflax, post: 3359453, member: 4383"]Hade det varit någon annan så hade jag nog inte riktigt trott på att det här.
Men jag antar att det är din?
Berätta mer i så fall. Vad är det för något?
Mycket bra!Bestämde mig och gjorde upp ett köp idag. Street Bob -14
![]()
Inte alls relaterad till din fråga, men vad tycker du om din T-Max? Har varit rätt så sugen på en. Har kört den lilla varianten utomlands, x-max. Jätterolig att köra.dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?
”Gubb-racer” kanske är lite väl taskig beskrivningInte alls relaterad till din fråga, men vad tycker du om din T-Max? Har varit rätt så sugen på en. Har kört den lilla varianten utomlands, x-max. Jätterolig att köra.
Är det inte bäst att bara gå till en firma och beställa allt där, eventuellt fråga dem om det är ok att beställa själv om de inte har de däck du vill ha?dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?
Kikar på samma till min, blir billigast att beställa däck online och be en däckverkstad fixa det. Många som ordnar det utan att man behöver köpa däcken ifrån firman. Kolla i manual eller googla för att se vilka däck din mc ska ha.dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?
Jag tänker mig att det är lite bökigare med bakhjulet på t-maxen än en vanlig hoj, men jag kanske nojjar i onödan. Tyvärr har min”lokala kran” mc varuhuset flyttat till Vårby, men jag får väl ta mig dit och höraKikar på samma till min, blir billigast att beställa däck online och be en däckverkstad fixa det. Många som ordnar det utan att man behöver köpa däcken ifrån firman. Kolla i manual eller googla för att se vilka däck din mc ska ha.
Exempelvis.
https://vanadisgummi.se/mc-dack/
Alltid servat där också, mailen går trögt men bara ringa så skall det nog ordna sig.Jag tänker mig att det är lite bökigare med bakhjulet på t-maxen än en vanlig hoj, men jag kanske nojjar i onödan. Tyvärr har min”lokala kran” mc varuhuset flyttat till Vårby, men jag får väl ta mig dit och höra
Jag har gjort det hos Skanstulls Bil o Däck. De kämpade som attan med mitt fastärgade bakhjul men tog inte extra pröjs för det. Kändes vänligt. Många ska ju ha extra pröjs så fort nåt sitter fast.Jag tänker mig att det är lite bökigare med bakhjulet på t-maxen än en vanlig hoj, men jag kanske nojjar i onödan. Tyvärr har min”lokala kran” mc varuhuset flyttat till Vårby, men jag får väl ta mig dit och höra
Intressant! Får testa en så fort det finns inne hos någon handlare. De har en tendens att bli sålda snabbt men samtidigt är det inte många som annonseras dock är de rätt så dyra i inköp.”Gubb-racer” kanske är lite väl taskig beskrivningHar man som jag kört vanlig hoj innan är det nog så nära vanlig hoj man kan komma med en scooter. Helt ok prestanda och odramatisk att toura lite motorväg med. Mätarn i botten funkar, men runt 160 är vilsamt
Hyfsat smidig i stan och så klart bekvämt med automat och ABS. Den absolut största missen är backspeglarna som sitter på kåpan. Dom är i helt fel höjd för att slinka mellan bilar i köer, man får fälla in dom för att inte slå i bilarnas speglar. På bonussidan är att den är sjukt billig i drift. Jag betalar 1600 hel/helår i försäkring och den dricker strax över 0,5l/mil. Tidigare har jag alltid haft en vanlig mc och en mindre scooter och denna var ett försök till OHG (One Hoj Guy)men den har funkat
![]()
Jag har sett att det finns täcklock till kåpan om man tar bort dom och sätter någon variant på styret i stället. Jag tror den mindre modellen har dom på styret... Min är en 12:a, så det är möjligt att den senaste har dom lite annorlunda för kåpan ser annorlunda ut på den. In till någon handlare och provkörIntressant! Får testa en så fort det finns inne hos någon handlare. De har en tendens att bli sålda snabbt men samtidigt är det inte många som annonseras dock är de rätt så dyra i inköp.
Nackdelen med backspeglarna sticker ut är inte alls roligt. Helst vill man köra om under rusningstrafiken utan att fälla in de. Måste testas!
http://www.wheeler-dealer.se/dax att byta däck på gubb-racern (T-max 530). Tidigare har jag köpt däck online och bytt själv i en kompis garage, men då på vanlig MC. Någon som har bra tips i Sthlm? Köra både däck & byte på firma eller beställa däck online och sedan gå till firma? Och vilken firma?
Legend var namnet!! Framhjulet är ju aldrig några problem, det är just bakhjulet jag gärna slipper dra i själv. Dubbel ok i bak där det ena måste lossas och en massa kåpor att lossa för att ta bort remmen. Typiskt ett sånt jobb man tyckte var trevligt när man hade eget garage utrustat med skinnsoffa och kylskåp fullt med kall fållehttp://www.wheeler-dealer.se/
En legend i stockholm på mc däck du måste ta av däcket själv, men grym lirare på mc däck.
Finns ju hur mycket som helst, jag gillar offroad typ XT660 eller motsvarande KTM.Sålde min mc och letar som fan men har en budget 25-30k.
Jo anledning är att jag kör inte så ofta så en hoj man bara kan glida runt på är jag ute efter.
Något tips på något trevligt?
Som @Dt250 säger, det finns hur mycket som helst. Om du vill glida runt så är väl en äldre Intruder eller Kawa Vn15 ett bra alternativ.Sålde min mc och letar som fan men har en budget 25-30k.
Jo anledning är att jag kör inte så ofta så en hoj man bara kan glida runt på är jag ute efter.
Något tips på något trevligt?
Redan till salu?Bestämde mig och gjorde upp ett köp idag. Street Bob -14
![]()
Troligtvis säljaren som inte tagit ner annonsen efter att @Moorflax köpte....Redan till salu?inne på samma modell, vad var du inte nöjd med?
https://www.blocket.se/annons/skane/harley_davidson_street_bob/89893609
VIlken katastrof usel sajt dock. Inga priser på nånting, ingen info om någonting annat än "jag monterar däck". Han kanske är duktig som attan men mig får han inte som kund med den sajten direkt.http://www.wheeler-dealer.se/
En legend i stockholm på mc däck du måste ta av däcket själv, men grym lirare på mc däck.
Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.VIlken katastrof usel sajt dock. Inga priser på nånting, ingen info om någonting annat än "jag monterar däck". Han kanske är duktig som attan men mig får han inte som kund med den sajten direkt.![]()
Då är vi väldigt olika. Jag hatar "du ska minsann vara glad att du får handla här" grejen som verkstadsgubbar lägger till sig med.Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.
Ska vi ta en sväng ihop i dagarna?Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.
Någon gång i mitten av ’80talet fick jag punka på framdäcket. Utanför skrapan på Götgatan. Bara att leda hojen Bondegatan upp och byta på trottoaren hos honom. Men har inte varit dit sedan des...Ha ha han är dessutom otrevlig när man är där, men jag gillar gringubbar, billig är han och skicklig.
Redan till salu?inne på samma modell, vad var du inte nöjd med?
https://www.blocket.se/annons/skane/harley_davidson_street_bob/89893609
Jag var där, tittade, klämde, kände och provkörde.Troligtvis säljaren som inte tagit ner annonsen efter att @Moorflax köpte....