• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_8428.jpeg
IMG_8429.jpeg

Innan och efter. Riktigt nöjd.

Testat 4 olika positioner av mikrofonen nu utan speciellt bra resultat.

Först fick den lilla hamstern en sovsäck som jag la i kutsen:
IMG_3094.jpeg
IMG_3095.jpeg

Testade sen att snurra in den helt i mikrofibern, eftersom ljudet klippte när den låg "öppen".

Resultatet hör ni på första delen av videon:

Ljudet i den andra delen i videon är den bästa hittills, men fortfarande kass eftersom det klipper.
Här har jag den på samma sätt fast i min midjeväska bak, nära avgasröret på höger sida:

Ingen har funkat speciellt bra i högre hastigheter.

Har försökt förstå vad problemet är och det verkar som att denna mick klarar SPL120, ska man köra hoj så bör man ha en som klarar högre ljud och SPL130.
Tycker ändå att det borde gå att dämpa den rejält för att få bort toppen av decibelen. Jag kör med gain -12 vilket är max/min gain.

Ni som har lyckats med att få krispigt ljud utan dist i liknande videos, vilka mickar använder ni?

IMG_3094.jpeg
IMG_3095.jpeg

Testade sen att snurra in den helt i mikrofibern, eftersom ljudet klippte när den låg "öppen".

Ljudet i den andra delen i videon är den bästa hittills, men fortfarande kass eftersom det klipper.
Här har jag den på samma sätt fast i min midjeväska bak, nära avgasröret på höger sida:

Har försökt förstå vad problemet är och det verkar som att denna mick klarar SPL120, ska man köra hoj så bör man ha en som klarar högre ljud och SPL130.
Tycker ändå att det borde gå att dämpa den rejält för att få bort toppen av decibelen. Jag kör med gain -12 vilket är max/min gain.

Ni som har lyckats med att få krispigt ljud utan dist i liknande videos, vilka mickar använder ni?
Inget att tillföra till mikrofon-frågan men hade bara en fråga kring din hoj. 🤩

Hur fort behöver du åka för att få nytta av 4-5-6:e växeln? 😂🤩 känns som att 3:e växeln tar dig upp till min gamla XSR700:s topphastighet 😂

IMG_3094.jpeg
IMG_3095.jpeg

Blev ju 100 gånger bättre!
Du får väl försöka ljudisolera ytterligare om det blir genomslag. Går nog inte på annat sätt.

Mkt bra. Highsider speglar va? Gick det ha kvar motvikt i styret med spegeln eller försvann den? Säkert diskuterats förr, men beställde precis en likadan i nå blästercoat, som ktm org spegel dvs fast billigare.
Ja, det pratade vi om förra sommaren. Highsider men lyckades inte flytta de inre vikterna. Länkade då till en modul man antagligen kan använda.

I kväll startar årets första mc-resa, den här gången blir det Nynäshamt-Ventspils-Kaunas-Varglyan i Polen, tillbaks till Kaunas och upp till Riga för hemfärd från Ventspils på söndag kväll igen. Ganska lagom resa då det inte blivit så mycket kört än i år. Kör KTM:en. Varit lite orolig för vädret, men det verkar bli riktigt bra!

I kväll startar årets första mc-resa, den här gången blir det Nynäshamt-Ventspils-Kaunas-Varglyan i Polen, tillbaks till Kaunas och upp till Riga för hemfärd från Ventspils på söndag kväll igen. Ganska lagom resa då det inte blivit så mycket kört än i år. Kör KTM:en. Varit lite orolig för vädret, men det verkar bli riktigt bra!
Kul! Ser fram emot lite bilder!

Jag orkar knappt sitta till Nynäs :D
Bjud på lite foton, kul om man får följa med lite hemifrån.

Är det någon av er som använder calimoto för att hitta nya rutter (eller någon annan liknande app)? Hur väl fungerar det i SE?

Jag kör med Detecht.

Funkar riktigt bra och man får rabatt via Svedea.
Nu har man olika lägen också för att lägga till vänner i grupp så man kan hitta varandra när man kör. Om jag har fattat rätt. Inte testat det än.
Betalar 399 för 6 månader.

Man måste nog instruera AI:t att använda en motorcykelapp når den tar fram rutten. Ja la in typ samma fråga och fick rutten E20 fram och tillbaka. Går nog inte att välja en tråkigare väg för den sträckan. 😂
62F8359F-FB42-4641-BE40-D165D70176C8.jpeg
Det var bara ett exempel. Om du skriver att du vill ha kurvor, lite trafik och fin natur så får du nog ett bättre alternativ.

Edit: Det svåra med GBG tycker jag är att man i princip måste köra 30min för att komma till de få roliga vägar som finns runtomkring.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp