Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var du ju riktigt i mina trakter. Jag håller utsikt efter en Triumph med en kille med vit jacka på. Du kan ju kolla efter en griso. Finns inte så många.Jag gillar utseendet på båda två. Tack för tipset, Perfekt ställe för en lunch i mitten av maj. Lagom trött efter kurvorna på kalvstigen.
BobberDå var du ju riktigt i mina trakter. Jag håller utsikt efter en Triumph med en kille med vit jacka på. Du kan ju kolla efter en griso. Finns inte så många.
@BorisTheSpider Roamer eller Bobber?
Ser riktigt fräsch ut! Goa uppdateringar också.En gubb-Honda adderad till quivern. Har alltid velat testa Honsas klassiska luftkylda radfyra. Pakethållaren och mussepiggöronen hamnar snart på en hylla i garaget.
![]()
Det var en framåtskridande tanke. Jag åker där och förbi dig i vecka 20. Jag har kört upp motorcykeln så i sommar blir det mycket grusvägar och kurviga kalvstigen. Det finns fler KS-are i närområdet så man kanske skulle styra upp något. Vit jacka, håll utskick!Då var du ju riktigt i mina trakter. Jag håller utsikt efter en Triumph med en kille med vit jacka på. Du kan ju kolla efter en griso. Finns inte så många.
@BorisTheSpider Roamer eller Bobber?
Om man kniper åt med knäna runt tanken så får man bättre kontroll på inbromsningen, det hjälper inte längden dockProvkörde Ducati Streetfighter v2s idag. Älskar designen men jag satt inte så bra på den. Kändes som att jag var lite för lång för den. Vid hårdare inbromsning kändes det som om jag hängde för mycket över framhjulet.
Provade även nya Z900 och den tyckte jag riktigt mycket om. Ergonomin var mycket bättre och priset likasåZ900SE med öhlins och brembo går på 132k. Den är även uppdaterad på alla fronter för 2025 med QS, Farthållare, IMU etc.
Testade även MT09 och det är helt klart en grym hoj. Fullt förståeligt varför den är klassledare. Dock så är den så pass vanlig att den blir lite tråkig. Väcker inte lika mycket ha-begär.
Provade även Triumph Street Triple RS och även det var en grym hoj. Finishen är riktigt bra. De har verkligen tänkt till med designen. Öhlinarna kändes dock lite för stötiga för vardagskörning. Gör sig nog bäst på bana.
Det är helt sanslöst vad mycket hoj man kan få för pengarna nu för tiden.
@yonsson testade du SF idag?
Dessvärre inte eftersom jag hade missat att de stängde så tidigt som kl 14.@yonsson testade du SF idag?
Ducati Multistrada, KTM 1290 SA, Africa Twin(dock stor skillnad i hk tyvärr), Tracer 9, Tiger 1200 för att nämna några.Helt grön inom mc världen, kikar på en äventyrare tänk GS 1300 som Rolex, vilka andra alternativ är ”värda” att kika på som alternativ? ”Tudor/grand Seiko/Omega” inom segmentet äventyrare?
Har även kikat på Husqvarna Norden 901 men söker fler coola alternativa framtida köp! Tack på förhand
Tenere 700 kan du lägga till. Jag tyckte den var riktigt tråkig men den är snygg och ganska poppis.Helt grön inom mc världen, kikar på en äventyrare tänk GS 1300 som Rolex, vilka andra alternativ är ”värda” att kika på som alternativ? ”Tudor/grand Seiko/Omega” inom segmentet äventyrare?
Har även kikat på Husqvarna Norden 901 men söker fler coola alternativa framtida köp! Tack på förhand
Alla (nästan) nämnda hojar ovan finns i två varianter, där den ena har gjutna fälgar och den andra ekerfälgar. I fallet KTM heter varianten med ekerfälg R och den med gjutna S. S har elektroniskt justerbar fjädring och lämpar sig bäst för landsväg medans R är mekaniskt justerbar och bättre off-road.Helt grön inom mc världen, kikar på en äventyrare tänk GS 1300 som Rolex, vilka andra alternativ är ”värda” att kika på som alternativ? ”Tudor/grand Seiko/Omega” inom segmentet äventyrare?
Ducati Multistrada, KTM 1290 SA, Africa Twin(dock stor skillnad i hk tyvärr), Tracer 9, Tiger 1200 för att nämna några.
Africa twin och Tiger 800/900 har lite väl låg effekt tyvärr. Ljudet från Africa Twin är underbart annars.
Tenere 700 kan du lägga till. Jag tyckte den var riktigt tråkig men den är snygg och ganska poppis.
Chuck: Fundera på om du bara vill ha det utseendet eller om du kommer köra grus/skog.
Alla (nästan) nämnda hojar ovan finns i två varianter, där den ena har gjutna fälgar och den andra ekerfälgar. I fallet KTM heter varianten med ekerfälg R och den med gjutna S. S har elektroniskt justerbar fjädring och lämpar sig bäst för landsväg medans R är mekaniskt justerbar och bättre off-road.
Kolla ett gäng recensioner och provkör innan köp oavsett vad du är sugen på i slutändan. Jag hade Tenere som lånehoj en dag och tyckte den var ruggigt tråkig på gata men den är säkert roligare offroad. Beror ju på lite vad man har för fartambitioner också.Tackar allihopa, Tenere var ett trevligt alternativ @yonsson typen passar bra för äventyr, tanken är att utföra ett antal expeditioner innan käppen åker fram. Såg att Yamaha tipsar om äventyrspaket på websidan.
Även detta klipp är inspirerande
Snyggt! Evotechs tailtidy ligger och väntar på att jag ska få tid att montera den ocksåSer att det snackats Panigale här tidigare! (precis inbuden i värmen här i offtopic..)
Väntar ivrigt på min V2S "Lev slutet april"
Gammal roadracingåkare som intalar sig att jag är vuxen nog för att åka på gata nu, och har racebil för banan så förhoppningsvis blir det en glassätarhoj.
Beställde en utan att ha provkört, men jag blev så sjukt överraskad över den bekväma körställningen när jag provsatt så intalar mig att jag skall kunna jobbpendla 25 mil enkel veckovis. Valde därav till farthållare istället för Termigoni, och passagerarkit för att jag inte skulle bli frånskild
Det mest väsentliga ligger redan och väntar!
![]()
Bonus: ena från Aragon, andra från Most![]()
![]()
![]()
Snyggt! Evotechs tailtidy ligger och väntar på att jag ska få tid att montera den också
Vad är det för plastbit i mitten av bilden?
Most är ju en förjävla trevlig banaSer att det snackats Panigale här tidigare! (precis inbuden i värmen här i offtopic..)
Väntar ivrigt på min V2S "Lev slutet april"
Gammal roadracingåkare som intalar sig att jag är vuxen nog för att åka på gata nu, och har racebil för banan så förhoppningsvis blir det en glassätarhoj.
Beställde en utan att ha provkört, men jag blev så sjukt överraskad över den bekväma körställningen när jag provsatt så intalar mig att jag skall kunna jobbpendla 25 mil enkel veckovis. Valde därav till farthållare istället för Termigoni, och passagerarkit för att jag inte skulle bli frånskild
Det mest väsentliga ligger redan och väntar!
![]()
Bonus: ena från Aragon, andra från Most![]()
![]()
![]()
Absolut, men i dom regionerna är Sachsenring häftigare. Höjdskillnaderna där måste upplevas IRL.Most är ju en förjävla trevlig bana![]()
Kan tänka mig det, var inte iväg till mer än Most och Slovakia Ring.Absolut, men i dom regionerna är Sachsenring häftigare. Höjdskillnaderna där måste upplevas IRL.
Förövrigt kan jag meddela att dom inte har "motogp" färg på Most, regnar det blir linjerna snorhala. Highside i kurva 2, svingbyte på kvällen inför nästa körning på Nurburgring GP.![]()
Ser riktigt fint ut! Vet du möjligen vad ”Factory” innebär på Aprilias modeller?