• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ett vänligt tips är att använda någon typ av öronpropp/lurar.
Finns ju de som släpper genom ljud tex. Ljudnivåerna du har i en hjälm över 110kmh är skadligt för hörsel.
Nya AirPods Pro ”2” fungerar oväntat bra tex i kombo med bättre isolerad hjälm

Fantastiskt! Har du någonsin blivit prejad av en lastbil? Det har jag, vilket var anledningen till att jag var borta från hojkörandet i 6år. Dumt att göra sig av med sinnen. Hade jag då hört att han gasade hade jag kanske klarat mig undan.

Av samma anledning kör jag helsystem utan DB-killer, för att andra skall höra mig.
Låter inte kul. Klart du ska köra på det sätt du tycker känns bra. Personligen vill jag gärna ha det ganska tyst dock, förutom musiken. Jag hör när folk tutar trots proppar och musik.

Finns säkert massa olika varianter men vi säljer dessa så se mig som partisk i just modellval

Köpte en för mig ny, hoj i fredags.
Har aldrig testat adv så det är dags nu.
Yamaha Tenere 700 -23

IMG_5230.png

Bra säljare och ett riktigt bra pris gjorde att jag slog till. Ska bli skoj att testa grusvägar och skog. Är helt ny på den biten av hojåka.
Fin hoj! Grattis!

Ett vänligt tips är att använda någon typ av öronpropp/lurar.
Finns ju de som släpper genom ljud tex. Ljudnivåerna du har i en hjälm över 110kmh är skadligt för hörsel.
Nya AirPods Pro ”2” fungerar oväntat bra tex i kombo med bättre isolerad hjälm
Jag kör med Alpine Motosafe, riktigt bra faktiskt och tar typ bara bort vindbruset.

Finns säkert massa olika varianter men vi säljer dessa så se mig som partisk i just modellval
Jag kör med likadana men under alpinanamnet.
Funkar för mig. Barnen har andra och inte samma som mig eller varandra.
De måste passa individuella öron

• Like
Reactions: par
Yamaha Tenere 700 -23

IMG_5230.png

Bra säljare och ett riktigt bra pris gjorde att jag slog till. Ska bli skoj att testa grusvägar och skog. Är helt ny på den biten av hojåka.
Grattis till en fantastisk hoj och välkommen ut i skogen 😎

Provade adv för ca 3 år sedan och är helt fast, det är fantastiskt kul att lämna asfalten bakom sig.

IMG_9168.jpeg

Såg min gamla Thruxton på vägen idag. Att han bytte ut de raka rören kan jag förstå för den lät som satan. Ställer mig dock något frågande till de fula blinkersarna, originalbakskärmen och originallampan han satt på igen.

IMG_9173.jpeg
IMG_9169.jpeg

Hade kvar ett 16T framdrev från RSV4:an jag sålde förra våren. Testade det på Millen i helgen, det passade hojen mycket bättre än 17T original. Vet inte varför aprilia drevar cyklarna så löjligt högt från fabrik. Få ner ljudet kanske?
B6362D3F-936E-4BB5-811F-1A2A52993B0F.jpeg
Mäts ljudet med växel i?
Kanske är en italiensk grej? Var samma på den monster jag hade. Skulle kunna tänka mig dreva ner nuvarande hoj också i och för sig.

Mäts ljudet med växel i?
Kanske är en italiensk grej? Var samma på den monster jag hade. Skulle kunna tänka mig dreva ner nuvarande hoj också i och för sig.
Tror jag läst nån gång att dom mäter vid 50 och 120 km/h. Men det har säkert ändrats med tiden.
Aprilias originalsystem på RSV4:an lät ganska högt i alla fall, så det var ju bra jobbat att få det godkänt. Låter för högt för vissa svenska banor tom. 😄

Yamaha Tenere 700 -23

IMG_5230.png

Bra val! Du kommer att få en helt annan upplevelse på de underlagen. Jag gillar det, speciellt ensliga grusvägar.

Någon som har erfatenhet utav SD 1290 GT? Ligger riktigt bra i pris nu. 160k för en sprillans ny m. 4 års garanti. Frågan är dock om man vågar köpa KTM nu.
IMG_6327.jpeg
Polaren har en 2022 och har varit väldigt nöjd. Tror det har varit problemfria år faktiskt.
Har bara kört den en kortis och har allmänt dålig koll på hojtypen så kan inte säga så mycket mer än att den var väldigt bekväm med bra bottendrag.

Polaren har en 2022 och har varit väldigt nöjd. Tror det har varit problemfria år faktiskt.
Har bara kört den en kortis och har allmänt dålig koll på hojtypen så kan inte säga så mycket mer än att den var väldigt bekväm med bra bottendrag.
Spontant känns den som ett bra alternativ för mig som är 187cm lång och väger strax över 100 pannor. Passar även väl för att ta en tur med hustrun om hon skulle vara sugen att följa med någongång :)

Någon som har erfatenhet utav SD 1290 GT? Ligger riktigt bra i pris nu. 160k för en sprillans ny m. 4 års garanti. Frågan är dock om man vågar köpa KTM nu.
IMG_6327.jpeg

Japp, rätt mycket erfarenhet, men av första generationen. Köpte en av de första som dök upp våren 2016 och hade den till 2024. Funkar väldigt bra till det mesta, inklusive flera Norge-semestrar. Så nära den ultimata hojen man kan komma i mitt tycke (om man inte ska köra grus då).

Första generationen hade lite barnsjukdomar, som att avgasservot gav upp. I mitt fall vid Altantkusten i Norge. Kul att köra i limp home-mode därifrån... :dead:. Den är väldigt känslig för batteri-spänningen. Om det är lite dåligt så kan man får olika konstiga felkoder. Annars har jag inte hört om några särskilda bekymmer med de nyare generationerna.

Sålde den pga tillskott av barn och hund, så inga MC-semestrar på länge. Sen var jag väl lite nojig över all elektronik på en "äldre" KTM också. Ifall den semi-aktiva fjädringen hade gett upp tex. Så gick över till en enkel Husqvarna 701 Supermoto istället :).

Tillbaka
Topp