• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

VW gruppen har differentierad prissättning över sina produktlinjer. Du får betala högre timpenning och reservdelspriser för ett "premium brand" som Porsche eller Ducati jämfört med en Skoda tex. 😄

Grabben inspekterar så att allt ser bra ut :)
b381d181-e45b-477b-af31-68f1e846122d.jpeg
ba02465a-5487-4dea-b91f-83e61ca711f2.jpeg
6574b21a-a4d4-4f77-abef-8ae7dd0f5460.jpeg
7ca5428a-fd04-4150-9a6d-5e15a2e74eb5.jpeg

Den där Öhlinaren gör han nog rätt i att ha lite extra koll på! 😉

@spruff
Det är väl precis som i klockbranschen.
En dyrare vara är dyrare att göra fel på så man behöver ta höjd för den högre risken, men sen är heller inte kunden lika priskänslig såklart.
Ja, och många andra konsumentvarubranscher också. Allt fler jagar dom mindre priskänsliga kunderna.

Får ge lite kudos till Andreas på CEC i Kållered.

Sonens Duke 790 har haft lite udda ”stop” där motorn stannar lite då och då.
I tisdags så stannade den på en tur nere på Bjärehalvön och den gick inte att starta.
Bärgades till JE68 där den står nu. Domen var ny ECU vilket har ändrats till nytt trottelhus och leverans av denna 15 september….

Hursomhelst, på onsdagen åkte jag förbi CEC och frågade om jag kunde få hyra en hoj till sonen över sommaren.
Det funderades och sedan fick jag med en nyservad Husqvarna Vitpilen 401 med 110 mil på mätaren. Inga papper, inga kostnader, bara goodwill och bra kundservice.

Nu står den levererad och sonen kan köra i sommar medans JE väntar på delar.

IMG_9440.jpeg

Jag har dessa, Sidi Adventure 2. Gillar dem väldigt mycket men det blir meckigt att få i tjocka brallor. Klockrena för längre rundor men inte så praktiska för den dagliga pendlingen eller ”köra till möte rundor” alltså.

Sååååå, jag funderar på den kortare versionen av samma kängor.
IMG_9438.jpeg

Någon som testat eller har andra förslag? Budget, max 3 papp. Vill ha säkra kängor som inte ser helt mongo ut.
Kompromissa inte med säkerheten. Har Sidi Adventure och dessa var noga utvalda. Du vet hur skitbra de är redan!

Blir övernattning i Forshaga inatt. Käka ska vi göra på Robin Hood där ägaren har en minst sagt lustig (men jävligt läcker å detaljrik) hoj…
Nu vet jag att det inte är många i denna tråd som verkar uppskatta HD å choppers å dyl men tänker olika är bra 🤪
1000074053.jpg

1000074054.jpg

Blir övernattning i Forshaga inatt. Käka ska vi göra på Robin Hood där ägaren har en minst sagt lustig (men jävligt läcker å detaljrik) hoj…
Nu vet jag att det inte är många i denna tråd som verkar uppskatta HD å choppers å dyl men tänker olika är bra 🤪
1000074053.jpg

1000074054.jpg
Kul hoj! Det där är väl en rätt modern Harley Stret Bob. Busigt stuk 👍

Min Tenere beslutade sig för en gubbvila mitt på dagen igår.

IMG_5480.jpeg

Tillbaka
Topp