• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Då det inte finns en dedikerad mopedtråd, än mindre veteranmopedtråd, tänker jag att jag ställer frågan här.

Har ett antal klenoder som ska säljas, bl.a. Puch Dakota, Victoria, Crescent 50S, Mustang Mamba och Crescent Compact.

Är Tradera rätt kanal? Vad bör annonserna innehålla för information utöver bra bilder?

Väl mött!

Då det inte finns en dedikerad mopedtråd, än mindre veteranmopedtråd, tänker jag att jag ställer frågan här.

Har ett antal klenoder som ska säljas, bl.a. Puch Dakota, Victoria, Crescent 50S, Mustang Mamba och Crescent Compact.

Är Tradera rätt kanal? Vad bör annonserna innehålla för information utöver bra bilder?

Väl mött!

Bytte däcken idag på min Vulcan, de gamla var original från 2003... alltså stenhårda. Vilken otrolig skillnad det blev. Så mjukt och fint den glider fram nu.

Bilagor

• 20250904_115230.jpg
    20250904_115230.jpg
    870 KB · Visningar: 8
  • 20250904_115239.jpg
    20250904_115239.jpg
    660 KB · Visningar: 12
Hur ska man kunna köra hojen till besiktningen om väglaget är så dåligt att provkörning inte är möjlig?
Nu har jag iförsig kollegor som kör bana nästan varje helg, men många har skåpbilar/släpvagnar för att släpa runt sina hojar. Men dessa är nog lite utav edge-case när vi pratar om MC-ägare. För dessa kan detta nog underlätta lite

Vänder mig till den samlade eliten. Jag har hamnat i ett riktigt tråkläge med min fabriksnya hoj. Fick den levererad för ca 3 veckor sen men står sedan förra måndagen på närmaste auktoriserade verkstad, inte hos handlaren jag köpte den av. Ett mekaniskt fel på bakbromsen som gjorde att den låste sig helt. Verkstaden beställde hem en reparationssats men visade sig att det var mer saker som behövs åtgärdas. Nu till det tråkiga, vad det verkar så har inte tillverkaren delar i lager vilket verkar medföra att hojen blir ståendes i 2-3 månader.

Otroligt trist med tanke på denna korta delen som är kvar av säsongen samt att hojen köptes även för att fixa körkortet under hösten. Uppkörningstid bokad 18:e juni.

Om det det nu visar sig att det stämmer att det tar 2-3 månader. Hur hade ni gjort i detta läget? Häva köpet? Vad har man för framgång i det? Det anges ju att det ska vara åtgärdat inom skälig tid. Vilket jag inte uppfattar att 2-3 månader är när man läser på om ämnet. Begärt ekonomisk kompensation/ersättnings motorcykel? Någon som hört talas om det? Mobilitets garantin som hojen har erbjöd lånebil men hjälper ju inte mig.

Hur kul är det ens om man klarar uppkörningen den 18:e och inte har något att åka på? Någon som varit i liknande situation eller har något inspel på hur man ska agera?

Nu vet jag inte vad du har för cykel men agenten/importören har en 790 2024 som de kan stjäla delar av. Den står nämligen still eftersom sonens har fått trottelhuset från den .

Iaf, när sonens cykel blev stående så landade den hos JE68 istället för CEC. KTM mobility är artiga och trevliga men rätt meningslösa. Vi blev erbjudna 4 dagars hyrbil. Cykeln stod still i en dryg månad tills agenten stal delar från deras demo. CEC stöttade oss under tiden, men det var ren goodwill för att vi varit "bra" kunder. Tyvärr är det inte lätt med ersättningscyklar, det är en liten nischmarknad.
Min uppfattning är att både agenten och CEC är medvetna om reservdelsproblemen hos KTM och gör sitt bästa för att hjälpa kunderna om det finns möjlighet.

18 juni är ju long gone men om du fortfarande behöver cykel så skicka ett pm så kan vi se vad som går att lösa för uppkörningen

Men det måste väl gå att lösa? Har inte CEC en 801 de kan låna dig den 18e?

Har inte frågat dom men givet att jag inte har nåt att öva på så har jag varit å kört på körskola i Kinna där uppkörningen är. Så har 3 lektioner till och sen löst så jag kan hyra hoj på uppkörningen. Funkar ju bra om än att det blir sjukt mycket dyrare givet att man inte kan öva banorna privat. 🤯

Stark har bekräftat att det snart kommer en SM version av vargen. Skall bli riktigt intressant att se vad räckvidden blir vid buskörning på asfalt och om dom bättrat på laddhastigheten.

Tillbaka
Topp