• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kikar efter ett par MC skor i mer street style - någon som provat TCX Dartwood eller andra tips? Sett att Flyingeagle kör bra kampanj på dessa nu.
IMG_8423.jpeg
Har liknande modellen Street Air på sommaren till jobbet.
Fantastisk sko som även är bekväm att ha på sig en hel dag.
Kör med stövlar när det blir mer aktiv körning dock då skyddet inte är det bästa.

IMG_5980.jpeg

Kikar efter ett par MC skor i mer street style - någon som provat TCX Dartwood eller andra tips? Sett att Flyingeagle kör bra kampanj på dessa nu.
IMG_8423.jpeg
Jag har ett par TCX street skor fast utan dragkedja. Dom har varit helt ok, har haft dom 5 år typ. Tror det är denna modellen.

IMG_8423.jpeg
Jag har ett par liknande från John Doe. De är riktigt sköna men det är bra att ha med sig att många bottnar är mjuka, alltså själva sulan. Det gör att säkerheten blir väldigt lidande (tänker jag). Om man kör mycket så kommer skosnören nötas av längst ner på många modeller.

Asgött att köra runt och gå runt i dock. 😊

Senast ändrad:
Halloj mitt i lördagskvällen. Den hoj jag förbannat mig över på sistånde blir förhoppningsvis någon annans glädje, erkänner mig besegrad och låter den gå vidare.
Men ett substitut till våren är nu tanken.
Någon vänlig själ som vill ge sina Five cents kring en:
Suzuki 1400 intruder (som jag kikar på)
Årsmodell -99
9000mil
Är det lätt att få tag på delar? Billigt dyrt med prylar som slits? Svårt att mecka med?
Är det en bekväm motorcykel?
Eller Är det bara skit?
Mvh Jimpa

Halloj mitt i lördagskvällen. Den hoj jag förbannat mig över på sistånde blir förhoppningsvis någon annans glädje, erkänner mig besegrad och låter den gå vidare.
Årsmodell -99
9000mil
Är det lätt att få tag på delar? Billigt dyrt med prylar som slits? Svårt att mecka med?
Eller Är det bara skit?
Mvh Jimpa
Oooooh, min absoluta fulaste modellen i världen modell. 9000mil är rätt långt.

Idag fick Husqvarna 701 ställas in för vintern. Imorgon blir det GSA:n också. Klart sämsta med vintern men tid att planera nästa års resor. Lutar åt ivf Polska TET.

Årsmodell -99
9000mil
Eller Är det bara skit?
Mvh Jimpa
Varför just den modellen?

Årsmodell -99
9000mil
Eller Är det bara skit?
Mvh Jimpa
Jag körde upp på en Intruder för ett gäng år sedan. Att körskolor väljer hojen brukar betyda att den är problemfri.

För att jag har fått ett erbjudande på att köpa en 😜👍🤘
Jag har en Intruder 1400 från 1992 med 6000 mil. För mig var det typ samma. Grannen i huset bredvid hade den ståendes och jag hade inte tid att åka och prova motorcyklar. Det var ju inga pengar i den heller. Efter att ha sålt min Tiger pga att den aldrig blev körd, kändes det lite mer tomt än jag hade anat.
Hur som helst, den är väl inte särskilt lättmekad för precis överallt sitter det små kåpor som döljer kablar, slangar, kontakter osv. Så det är som att skruva på en hoj med kåpor. Eftersom den är gammal har det varit, förrutom service, några bränsleslangar att byta och nu funkar inte givaren till neutralväxeln. Vid service var främre luftfiltret riktigt jävligt att byta.
Jag har inte så stor erfarenhet från glidare i allmänhet men till skillnad från Yonsson så tycker jag den ser relativt bra ut. Gillar inte alls glidare med feta framdäck typ 2000-tals cruisers med 50-talsstyling. Intruder 1400 var den dyraste av japanska glidare när det begav sig.
Tror inte det är den enklaste att bygga om om man gillar sånt, bara en känsla jag får. Gillar egentligen motorn och lådan som känns standard japansk. Man kan gasa på i både 1an, 2an och trean. Det mullrar gott men fort går det inte, perfekt för pendling :) Har alltid tyckt att det suger att åka till jobbet med hoj tidigare. Man behöver choka för att starta typ alltid, se till att den är vriden hela vägen till ett kännbart klick. Fattade inte det först och tyckte den var svårstartad. Det verkar finnas delar både nytt och gammalt, väldigt vanlig modell.
Annars ja, man får ont i ryggen av körställningen. Det blir bättre med packning bakom ryggen. Tror dock inte glidare är något för mig i längden :)

Tillbaka
Topp