Jag har en Intruder 1400 från 1992 med 6000 mil. För mig var det typ samma. Grannen i huset bredvid hade den ståendes och jag hade inte tid att åka och prova motorcyklar. Det var ju inga pengar i den heller. Efter att ha sålt min Tiger pga att den aldrig blev körd, kändes det lite mer tomt än jag hade anat.
Hur som helst, den är väl inte särskilt lättmekad för precis överallt sitter det små kåpor som döljer kablar, slangar, kontakter osv. Så det är som att skruva på en hoj med kåpor. Eftersom den är gammal har det varit, förrutom service, några bränsleslangar att byta och nu funkar inte givaren till neutralväxeln. Vid service var främre luftfiltret riktigt jävligt att byta.
Jag har inte så stor erfarenhet från glidare i allmänhet men till skillnad från Yonsson så tycker jag den ser relativt bra ut. Gillar inte alls glidare med feta framdäck typ 2000-tals cruisers med 50-talsstyling. Intruder 1400 var den dyraste av japanska glidare när det begav sig.
Tror inte det är den enklaste att bygga om om man gillar sånt, bara en känsla jag får. Gillar egentligen motorn och lådan som känns standard japansk. Man kan gasa på i både 1an, 2an och trean. Det mullrar gott men fort går det inte, perfekt för pendling

Har alltid tyckt att det suger att åka till jobbet med hoj tidigare. Man behöver choka för att starta typ alltid, se till att den är vriden hela vägen till ett kännbart klick. Fattade inte det först och tyckte den var svårstartad. Det verkar finnas delar både nytt och gammalt, väldigt vanlig modell.
Annars ja, man får ont i ryggen av körställningen. Det blir bättre med packning bakom ryggen. Tror dock inte glidare är något för mig i längden