• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Då är hon hemma :)

Bilagor

• IMG_1500.JPG
    IMG_1500.JPG
    1.2 MB · Visningar: 5
Ja, jag har alltså kopplat in-ear till cardon istället för högtalarna :)
Det låter som att det skulle vara ganska mycket billigare än att köpa ett nytt kit från Cardo. Du tar alltså trådade in ear med mikrofon och pluggar in i cardon som fortfarande sitter utanpå hjälmen? Trär hjälmen över och hoppas de sitter kvar i öronen? Vad händer med all sladd som blir över?

Varit lite intresserad av dem där kawasaki SX modellerna, nu senast 1100sx se då. kikat från och till i något år. Nöjd? :)
Nu är ju min en -15 som är uttagen -17 av förra ägaren(jag är ägare nr:2), så jag har svårt att ge input på nyare och särskilt Z1100SX. Men jag är nöjd med min. Dessutom gjorde nya röret en jäkla skillnad på både ljud och hur den går.

Z1000SX är mjuk och behaglig, min har väl runt 142 kusar original. Nu med sportluftfilter och raka rör kanske runt 5-6 hästar till vad jag sett i olika facebookgrupper för just Z1000/SX.

Det är enligt mig ingen hård stötig sporthoj utan den är mjukare i fjädring och gång, vilket passar mig bra. Den klassas ju som sporttouring vilket passar den bra. Jag gasar på en del på vägarna, men ingen bankörning.

Jag väger i runda slängar 120kg och klockar in på 187cm och sitter bekvämt på den.
IMG_1107.jpeg
IMG_1109.jpeg

Föredrar den faktiskt med enkel ljuddämpare. Men det är väl en smaksak. Dagens tur på småvägar och en del 110-väg. Känns som en ny hoj efter man har kört en längre vända.

Brukar aldrig vara med på större gruppkörningar men igår så joinade vi Naked bikes of Swedens körning.
Över 300 hojar så det var kul att se alla.
Skärmavbild 2026-05-10 kl. 18.41.51.png

IMG_6070.jpeg

Det blev såklart en del köer men det släppte på efter ett tag. Så man kunde lufta underredet....
Skärmavbild 2026-05-10 kl. 18.45.37.png

:cool:

Det låter som att det skulle vara ganska mycket billigare än att köpa ett nytt kit från Cardo. Du tar alltså trådade in ear med mikrofon och pluggar in i cardon som fortfarande sitter utanpå hjälmen? Trär hjälmen över och hoppas de sitter kvar i öronen? Vad händer med all sladd som blir över?
Du pluggar in hörlurarna på samma sätt som du pluggar in högtalarna. Mikrofon kör du separat.
Enklast är att dra på en buff som täcker öronen (eller en huva). Då sitter de kvar både när du tar på och av hjälmen.
Sladden trycker du in under jackan bara.

Du pluggar in hörlurarna på samma sätt som du pluggar in högtalarna. Mikrofon kör du separat.
Enklast är att dra på en buff som täcker öronen (eller en huva). Då sitter de kvar både när du tar på och av hjälmen.
Sladden trycker du in under jackan bara.
Just det jag minns inte att mikrofonen gick på egen sladd. Jag ska göra ett försök med det här. Tack för svaret :)

Fan vad tråkigt väder det är....
Råkade bli lite mer kolfiber och titan... :cool:

IMG_6055.jpeg

Låter lite mindre nu i alla fall för er som gillar tysta hojar ;)
20260506_140252 (1).jpeg
Snyggt 👌🏻😍

Ja detta väder är ingen höjdare direkt men ser ut att bli bättre nästa vecka iaf ✊🏻

Ska också pilla lite på min hoj snart då jag har ett system från Racefit på väg till min 765rs, ska bli riktigt kul att få på!

Snyggt 👌🏻😍

Ja detta väder är ingen höjdare direkt men ser ut att bli bättre nästa vecka iaf ✊🏻

Ska också pilla lite på min hoj snart då jag har ett system från Racefit på väg till min 765rs, ska bli riktigt kul att få på!
Man får putsa och shoppa helt enkelt.... :)
Oj oj, Racefit är en favorit. Den kommer låta så sjukt bra med den på. Vilken blev det?

Tillbaka
Topp