• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Man får putsa och shoppa helt enkelt.... :)
Oj oj, Racefit är en favorit. Den kommer låta så sjukt bra med den på. Vilken blev det?
Precis så 😅

Jag hoppas det! Blev den vanliga Growler så man kan använda DB-killer vid behov. Verkar ju låta en del trots att det är Triumph OEM grenrör med cat från tidigare årsmodell som följer med.

Blev en runda idag,

1000041935.jpg

Senast ändrad:
Jahapp, då har man trillat dit här också. Ser man min historik tittade jag på gamla Africa Twin, men så blev det inte. Fortfarande äventyrsorienterat med massa markfrigång, fjädringsväg och bekväm körställning – men "lite" modernare och snabbare 😄

En Triumph 1200 Scrambler XE! Precis gjort första provturen och det känns bra, det är ett sanslöst bottendrag i de här hojarna! Lätt att köra trots vikten och höjden. 4/5 toasters, kanonkul!

Nu väntar lite små mest estetiska modifikationer. Lyktgaller, tail tidy, hög enduroinspirerad framskärm och en liten ruta för något drägligare färd i motorvägsfart. Lite endurostuk blir det, men det blir nog inte några större utsvävningar än enstaka grusväg 😅

1000008944.jpg
1000008945.jpg

Jahapp, då har man trillat dit här också. Ser man min historik tittade jag på gamla Africa Twin, men så blev det inte. Fortfarande äventyrsorienterat med massa markfrigång, fjädringsväg och bekväm körställning – men "lite" modernare och snabbare 😄

En Triumph 1200 Scrambler XE! Precis gjort första provturen och det känns bra, det är ett sanslöst bottendrag i de här hojarna! Lätt att köra trots vikten och höjden. 4/5 toasters, kanonkul!

Nu väntar lite små mest estetiska modifikationer. Lyktgaller, tail tidy, hög enduroinspirerad framskärm och en liten ruta för något drägligare färd i motorvägsfart. Lite endurostuk blir det, men det blir nog inte några större utsvävningar än enstaka grusväg 😅

1000008944.jpg
1000008945.jpg
Kul, grattis!

1000008944.jpg
1000008945.jpg
Kul val, extra kul för mig som har lillebror XC.
IMG_7130.jpeg

Om vädret tillåter så skall vi (7st) åka vättern runt nästa helg, med övernattning utanför vadstena.

Vad skall vi inte missa runt sjön?

1000008944.jpg
1000008945.jpg

Det börjar ta sig, sa mordbrännarn!

1000008967.jpg

1000009043.jpg

Läste dock att det skulle vara olagligt med lyktgaller. Trist. Tycker det gör sig på en sån här hoj. Saknas bara en reflex bak, sen så är jag väl ganska nöjd (tills jag är klar med lappen och säkert vill byta till ett annat avgassystem 😂 ).

Det börjar ta sig, sa mordbrännarn!

1000008967.jpg

1000009043.jpg

Läste dock att det skulle vara olagligt med lyktgaller. Trist. Tycker det gör sig på en sån här hoj. Saknas bara en reflex bak, sen så är jag väl ganska nöjd (tills jag är klar med lappen och säkert vill byta till ett annat avgassystem 😂 ).
Allt är förbjudet, just precis allt är förbjudet. :)

Läser man reglerna får man egentligen inte byta ut någonting på fordon som inte är typgodkänt av tillverkaren.
Allt beror på hur nitisk din besiktningsanställda eller polis är.

Besiktningen brukar vara lugn, men polisen kan vara jobbig.
Kör med galler om du gillar det, blir du stannad av polis så är nog gallret det minsta problemet.;)

Jag har galler på min och de sa ingenting om att det skulle vara förbjudet på besiktningen.

IMG_7194.jpeg
IMG_7137.jpeg

Här är en like till din som jag gick förbi häromdagen. Coolt avgassystem men man får nog räkna med att det inte går att ha någon bakpå.

IMG_9212.jpeg
IMG_9211.jpeg
Den har ju värmeplåtar för både förare och passagerare.:) KAN bli varmt under låret dock för ev böna på pallen

Läser man reglerna får man egentligen inte byta ut någonting på fordon som inte är typgodkänt av tillverkaren.

Kör med galler om du gillar det, blir du stannad av polis så är nog gallret det minsta problemet.;)
Det visste jag inte riktigt men som du säger har jag nog värre problem om jag blir stoppad.

Vad är det största då? Lyktgaller? Eller kortad stänkskärm? Det är ju exakt samma bredd mellan blinkers osv, sånt där brukar vara gnälligt.

Vad är det största då? Lyktgaller? Eller kortad stänkskärm? Det är ju exakt samma bredd mellan blinkers osv, sånt där brukar vara gnälligt.
Onödig och störande körning i tätbebyggt område eller oaktsamhet av hastighetsbegränsning skulle nog vara större bekymmer för mig än galler på lampan eller bakskärm på fel ställe😉

Skämt åsido så tror jag inte man kan rangordna fel, drar man det hela vägen så är något lagligt eller inte. Det är ganska enkelt, svart eller vitt.
Sen hur besiktning eller polis hanterar det vid kontroll beror nog mycket på deras dagsform och hur man själv beter sig.

Men risken att någon skulle bli stoppad för endast ett galler skulle jag säga är näst intill obefintlig. I Sverige iaf.

Avgassystem som låter högt och skylt som inte syns. Rensten brukar de skita i där jag kört.
Dom brukar vara hårda på röd reflex bak, avstånd mellan blinkers också. Verkar vara standardcheck på dom.
Skylten brukar jag komma undan med alla gånger (hittills) eftersom allt annat har varit ok. Förrutom ljudet då...
:cool:

Tillbaka
Topp