Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror ni har missförstått vad "Nya" moderaterna står för, de är ju Sveriges arbetar(e)parti.
Av någon okänd anledning smakar mindre semlor oftast bättre. Kanske är det som så att man vet att det finns en mindre mängd att njuta av. Således njuter man mer per tugga.
Men å andra sidan gillar jag också att frossa på ICAs semlor fastän njutningen inte är av samma grad, kanske blir man smått berusad av allt socker?
Mindre semla= mindre bröd= saftigare. Där ligger hemligheten, tillsammans med att bröd/grädde/mandelmassa-ration ändras ngt mot fullsize.
VS
Måste testas. Vet du om de dragit igång med semlor för säsongen?
Stämmer det att det är en snubbe i Halmstad som uppfunnit bajamajjan?
Ärligt talat, är inte semlor överlag ganska överskattade? Jag menar, en slät bulle med grädde på och mosade mandlar i mitten! Tacka vet jag kanelbullar!
Tror det var Beastie , men jag kan ha fel..Stämmer det att det är en snubbe i Halmstad som uppfunnit bajamajjan?
Av någon okänd anledning smakar mindre semlor oftast bättre. Kanske är det som så att man vet att det finns en mindre mängd att njuta av. Således njuter man mer per tugga.
Men å andra sidan gillar jag också att frossa på ICAs semlor fastän njutningen inte är av samma grad, kanske blir man smått berusad av allt socker?
VS
En fråga som inte har kommit upp än men som verkligen bör diskuteras när det gäller semlor; hur föredrar ni grädden och mandelmassan?? Blandad eller separat? Jag vill ha blandad![emoji1]
Mina svärföräldrar bor i Halmstad och svärfar brukar peka på ett hus och säga: "Där bor han som uppfann bajamajjan. Han lär gjort sketmöe pengar på det".Tror det var Beastie , men jag kan ha fel..
Orkar inte läsa hela tråden men wienersemlor, har ämnet avhandlats?
VS
OH NO YOU DIDNT!?!Ärligt talat, är inte semlor överlag ganska överskattade? Jag menar, en slät bulle med grädde på och mosade mandlar i mitten! Tacka vet jag kanelbullar!
Tror det var Beastie , men jag kan ha fel..
Det mest chockerande i denna tråd är att ingen diskuterat priset. Vad är rimligt att betala för en semla i ok skick, med box men utan kvitto?
Det mest chockerande i denna tråd är att ingen diskuterat priset. Vad är rimligt att betala för en semla i ok skick, med box men utan kvitto?
OH NO YOU DIDNT!?!
Han trollar, mata honom inteOH NO YOU DIDNT!?!