• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora snustråden

[Bobo]

Rolex
Har nu testat skruf nyans månstoft.

Rätt god (även om den säkert skulle bli tjatig i längden). Kommer att ha den i kylen och ta en för att variera med vanligt snus någon gång då och då.

Smakar svagt som siaglass med kola och havssalt.
Udda men överraskande gott. :)
20113-kolahavssalt.jpg
Låter som ett bra dessertsnus!:)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hehe. Bra beskrivning hur vi som är riktigt beroende hanterar vårt snusande! Vi byter ut, vi lägger aldrig in!:)
När jag jobbade inom restaurangbranschen så gick jag och kollegorna i något märkligt mellanting. Visst lade vi in en snus med jämna mellanrum, men lika ofta fick man fullt upp med annat och fick "byta" snus efter sisådär 2-4 timmar.
 
En fundering till er snusare, vad anser ni om dom nya tobaksfria produkterna "nikotinpåsar" är det någon som gått över från traditionellt snus?
:wtf:. Provade en dosa zyn, smakade WC-anka och aspartam. Gav bort dosan.

Ang mina snusvanor; föredrar mackmyra lös och grov lös hemma. På jobbet blir det Lundgrens skåne. Vill inte greja med lös i Coronatider. Spetsar påsarna med en passare och slänger in:)
 

[Bobo]

Rolex
20200506_082426-01.jpeg
Hittade för ett tag sedan min gamla dosa från tonåren. Nostalgi deluxe! Nu fylld med en kompis hemgjorda snus.

Skall börja göra eget jag med, har bara inte fått tummen ur.
Stiligt!
Vi hade en snubbe i klassen på gymnasiet med motsvarande dosa. Han tappade locket på stengolvet under en lektion i början av första året och fick därefter heta Locket. Såklart.:p
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Här kommer min historia och min kärlek till snus.

Året måste ha varit runt 99-00 talet. Kompisarna jobbade extra på en bensin station med butik.
Där hade de Catch smakprover i kassan som de började ta med sig hem och vi träffades på kvällstid vid skolan och snusade. Vi var runt 14 års ålder.
Men då man inte fick "nickokick" så fick man börja med lite starkare snus, sen var det kört.
Har snusat sen dess.

Har en stor kärlek till snus och provar gärna olika sorter. Men det finns alltid en stock general XR orginal i kylen.
Men nu på lunchen fick jag möjlighet att köpa dessa.
P_20200513_125453.jpg


Vill också tillägga att ni som besöker Stockholm måste göra ett besök på Swedish Match Store!
 
Senast ändrad:

LI0N

Panerai
Någon som vill hjälpa en icke svensk snusbroder i nöd? Har 3 burkar i frysen och har behov av ett svenskt nummer ASAP! Enda den behöver göra är att ta emot en PIN-kod så jag får plocka ut snuset jag har beställt ur en instabox... Skicka ett PM om någon vill hjälpa :)

Edit: Ett telefonnummer alltså.

Edit 2: Fick det fixat, plus att jag vill rikta ett tack till @TobiasD som snällt erbjöd sig!
 
Senast ändrad:

[Bobo]

Rolex
Någon som vill hjälpa en icke svensk snusbroder i nöd? Har 3 burkar i frysen och har behov av ett svenskt nummer ASAP! Enda den behöver göra är att ta emot en PIN-kod så jag får plocka ut snuset jag har beställt ur en instabox... Skicka ett PM om någon vill hjälpa :)

Edit: Ett telefonnummer alltså.

Edit 2: Fick det fixat, plus att jag vill rikta ett tack till @TobiasD som snällt erbjöd sig!
Härligt att det löste sig.:)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det färre prillor i Göteborgs One White än i Lundgrens Skåne Stark? Känns som att min dosa Göteborgs tar slut mycket fortare än Lundgrens.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Beställde själv en ny sats prillan stark idag :) smart att köra 1dosa/påsen så ska jag göra också. Har delat upp en sats på 4påsar innan och så bara fyllt på dosan men ditt sätt verkar bättre

Så jäkla smidigt att bara plocka fram en påse ur frysen när det börjar sina i dosan. Tar typ en timma för en påse att tina. :happyhappy:
 
:wtf:. Provade en dosa zyn, smakade WC-anka och aspartam. Gav bort dosan.

Ang mina snusvanor; föredrar mackmyra lös och grov lös hemma. På jobbet blir det Lundgrens skåne. Vill inte greja med lös i Coronatider. Spetsar påsarna med en passare och slänger in:)
Lössnus funkar utmärkt i coronatider. Gör som jag - ta snuset med en tesked, lägg snuset på tungan, forma till och tryck upp under läppen. Klappat och klart.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Provade dom nya one prillorna nu i helgen.
Omgjorda med tunnare ”snuspapper”? (Eller va det nu heter)
Faktiskt över förväntan, jäkligt bra helt enkelt.
Kör annars Lundgrens som jag tycker är överlägsna på portion. Lössnus så gäller ettan, har försökt att hitta en billigare variant men hittar inget som mäter sig med ettan.
Dom flesta billigare lös är alldeles för finkorniga, som att baka en playDoh lera. Der gillar jag inte, ska vara lite grovkornigt och rufft

Edit: Lundgrens ligger bra till i pris också så där behövs inget billigt substitut. 20kr dosan.
Ettan lös kommer jag ner till 37kr dosan och det får duga så länge. Vore trevlig att kommer ner mot 20kr dosan på lössnus också
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Provade dom nya one prillorna nu i helgen.
Omgjorda med tunnare ”snuspapper”? (Eller va det nu heter)
Faktiskt över förväntan, jäkligt bra helt enkelt.
Kör annars Lundgrens som jag tycker är överlägsna på portion. Lössnus så gäller ettan, har försökt att hitta en billigare variant men hittar inget som mäter sig med ettan.
Dom flesta billigare lös är alldeles för finkorniga, som att baka en playDoh lera. Der gillar jag inte, ska vara lite grovkornigt och rufft

Edit: Lundgrens ligger bra till i pris också så där behövs inget billigt substitut. 20kr dosan.
Ettan lös kommer jag ner till 37kr dosan och det får duga så länge. Vore trevlig att kommer ner mot 20kr dosan på lössnus också
Var hittar du Ettan för 37 kronor?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Något fel med den här? Testade den idag och den ska vara extra strong men känner mindre än Lundgrens Skåne Stark. Känns som en vanlig snusprilla, typ Göteborgs XR Slim White.
15907806368497048854394229912384.jpg
 
Topp