• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

v0n

Patek
2-Faktor
Tyvärr blir han inte spelklar förens vecka 2
Då han inte var med patrioternas original 52 manna roster.
Japp. Kan inte låta bli att fundera på det du nämnde tidigare... hur kommer han tas emot av laget, kommer ens TB ge honom bollen? Känns redan på förväg dömt att bli ett ordentligt drama. Popcornen är redo.

Lycka till med era lag ikväll!
Själv har jag aldrig varit så här taggad inför kickoff, var tvungen att ta en stänkare till frukost för att lugna nerverna lite :nailbiting:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Såg ni videon AB postade? Stor skämskudde på den...

Lycka till ikväll! Ingen skräll om vi är 0-1 när man vaknar imorgon. #gogiants
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Japp. Kan inte låta bli att fundera på det du nämnde tidigare... hur kommer han tas emot av laget, kommer ens TB ge honom bollen? Känns redan på förväg dömt att bli ett ordentligt drama. Popcornen är redo.

Lycka till med era lag ikväll!
Själv har jag aldrig varit så här taggad inför kickoff, var tvungen att ta en stänkare till frukost för att lugna nerverna lite :nailbiting:
Dock måste jag tillägga att om AB lyckas hålla sig borta från sina fasoner vilket kan komma bli jävligt svårt då han nu bevisat det två gånger om. Men om han (lägg märket till att jag säger han! Då det är upp till AB själv och inte Bill, Tom lr Kraft) kan nu enbart fokusera på boll och slår Stealers vecka 1 då kan vi börja snacka pefect season kaliber på Patrioterna.
 

Riley

Panerai
Men detta är ju ändå ganska bra, nu kan AB med sin dåliga karma rasera Patriots inifrån
Förstår att man som Steelers-fan hoppas dubbelt på det scenario ;)
Själv tror jag ändå att det som händer är att Patriots bara blir starkare.
ED8-6SZXYAE_c7J.jpeg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Men detta är ju ändå ganska bra, nu kan AB med sin dåliga karma rasera Patriots inifrån

Förstår att man som Steelers-fan hoppas dubbelt på det scenario ;)
Själv tror jag ändå att det som händer är att Patriots bara blir starkare.
ED8-6SZXYAE_c7J.jpeg
Tror också att Bill får styr på honom, och då ser jag inte vem som ska ta Patriots. AB, Edelman, Gordon, Dorsett (och Harry) som WR-options. Håll i hatten.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Så där ja, då var allt som vanligt igen :( 18 gulflagg och 3 interceptions vinner man inga matcher på. Svårt att hitta några positiva saker med Browns, första driven var bra sen pannkaka. Titans spelade smart och tror faktiskt de kan bli rätt farliga i år.
Hur gick det för era lag? Försöker att catcha upp lite, var så jävla grinig igår kväll så kunde inte fokusera på andra matcher för fem öre
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Så där ja, då var allt som vanligt igen :( 18 gulflagg och 3 interceptions vinner man inga matcher på. Svårt att hitta några positiva saker med Browns, första driven var bra sen pannkaka. Titans spelade smart och tror faktiskt de kan bli rätt farliga i år.
Hur gick det för era lag? Försöker att catcha upp lite men var så jävla grinig igår kväll så kunde inte fokusera för fem öre
Som väntat för Giants får man säga. Sjukt besviken över att vi knappt använde Saquon alls. Det var som att vi bestämt oss för att visa att Eli visst kan kasta (vilket är tveksamt) och därmed glömde bort att vi har en fantastisk RB... Men Jones fick iaf ett spel.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Som väntat för Giants får man säga. Sjukt besviken över att vi knappt använde Saquon alls. Det var som att vi bestämt oss för att visa att Eli visst kan kasta (vilket är tveksamt) och därmed glömde bort att vi har en fantastisk RB... Men Jones fick iaf ett spel.
Vad tror du då, kommer Jones få mer speltid inom det närmaste? Såg delar av matchen men verkar spontant inte vara Eli som var det största problemet
 

Riley

Panerai
Tror också att Bill får styr på honom, och då ser jag inte vem som ska ta Patriots. AB, Edelman, Gordon, Dorsett (och Harry) som WR-options. Håll i hatten.
Sett nattens match?
Känns som Patriots kan beställa ringarna. Sen när det står 10-0 senare höst så blir säkert Gronk sugen igen och joinar laget lagom till slutspel.

Överdriver lite såklart, men jisses vad Patriots såg bra ut.
Såg en kul tweet jag citerar
"To recap: The Patriots are up three scores, the Steelers haven't converted a third down and, tomorrow, Antonio Brown is going to move into Tom Brady's poolhouse and share morning vitamin smoothies or whatever"
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad tror du då, kommer Jones få mer speltid inom det närmaste? Såg delar av matchen men verkar spontant inte vara Eli som var det största problemet
Jones kommer att få några döda minuter här och där men får inte en hel start förrän vi är statistiskt borta från slutspelet.

Sett nattens match?
Känns som Patriots kan beställa ringarna. Sen när det står 10-0 senare höst så blir säkert Gronk sugen igen och joinar laget lagom till slutspel.

Överdriver lite såklart, men jisses vad Patriots såg bra ut.
Såg en kul tweet jag citerar
"To recap: The Patriots are up three scores, the Steelers haven't converted a third down and, tomorrow, Antonio Brown is going to move into Tom Brady's poolhouse and share morning vitamin smoothies or whatever"
Såg vasst ut. Dock var Steelers oväntat kalla.
 

Riley

Panerai
Seahawks vann med nöd och näppe mot ett Bengals som gör en riktigt bra match.
Hawks O-line såg tyvärr ut som den gjorde för 2-3 år sen när Russell mest sprang för sitt liv.
Jisses vad jag saknar Earl Thomas!
Skönt åtminstone att han hamnade i Ravens så han bara kommer straffa oss en gång i år. Dessutom passar han bra i Ravens.
Var som upplagt egentligen att han skulle hamna i 49ers eller Cards.

Grymt spännande match borta mot Steelers nästa omgång.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Jahapp, det var vecka 1 det. Nu tycker jag allt dagarna kan gå lite snabbare så vi kan sparka igång vecka 2.
Nattens matcher var underhållande, Texans får ju skylla sig själva när de lämnar så mycket tid på klockan till Brees ;)
Kul för Raiders också som ser ut att klara sig alldeles utmärkt utan AB...
 

Ekberget

Cartier
Så där ja, då var allt som vanligt igen :( 18 gulflagg och 3 interceptions vinner man inga matcher på. Svårt att hitta några positiva saker med Browns, första driven var bra sen pannkaka. Titans spelade smart och tror faktiskt de kan bli rätt farliga i år.
Hur gick det för era lag? Försöker att catcha upp lite, var så jävla grinig igår kväll så kunde inte fokusera på andra matcher för fem öre
Vi hade 16-0 på bills en bit in i 3e och torska med 16-17. Norsk kicker utan sikte och feg playcalling. Men det är väl "same old Jets " antar jag. Born to lose. Dessutom skada på Mosely... såg dock att OBJ lirade i en Richard Mille. typ 350000 dollar på armen! Han är han inte klok alltså
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vi hade 16-0 på bills en bit in i 3e och torska med 16-17. Norsk kicker utan sikte och feg playcalling. Men det är väl "same old Jets " antar jag. Born to lose. Dessutom skada på Mosely... såg dock att OBJ lirade i en Richard Mille. typ 350000 dollar på armen! Han är han inte klok alltså
Sick. Dessutom är serviceintervallet två år och servicen kostar sisådär 200k.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vi hade 16-0 på bills en bit in i 3e och torska med 16-17. Norsk kicker utan sikte och feg playcalling. Men det är väl "same old Jets " antar jag. Born to lose. Dessutom skada på Mosely... såg dock att OBJ lirade i en Richard Mille. typ 350000 dollar på armen! Han är han inte klok alltså
Lite kul artikel idag http://www.nfl.com/news/story/0ap30...l-beckham-ill-still-be-wearing-watch-in-games
Ja lycka till på Monday Night, då blir det åka av :D Verkar som ni får förstärkning i Demaryius Thomas också, alltid gillat honom men vet inte riktigt hur mycket krut det finns kvar i gubben
 

Ekberget

Cartier
Lite kul artikel idag http://www.nfl.com/news/story/0ap30...l-beckham-ill-still-be-wearing-watch-in-games
Ja lycka till på Monday Night, då blir det åka av :D Verkar som ni får förstärkning i Demaryius Thomas också, alltid gillat honom men vet inte riktigt hur mycket krut det finns kvar i gubben
Ja han har iaf rutin o tillföra. Vårt schema nu i början är ruskigt tufft och bills va ju dom vi absolut va tvungna o slå. Blir en jobbig start men någon gång ska det väl lossna. Dock kanske vi lyckas tvåla till er men Ni har ju en jäkla massa potential som borde komma fram så småningom. Tror ju på Baker!
 
  • Like
Reactions: v0n

riotvan

Cartier
Någon annan här som kör lite NFL-fantasy? Jag är lite kluven över vilka rb's /wr's jag borde starta denns veckan.
Har 2 RB slots, 2 wr och en flex i en ppr-liga.
Mina RB:
Damien Williams (KC vs Oak)
Austin Ekeler (SD @ Det)
Derrick Henry (Ten vs Ind)
Sony Michel (NE @ Mia)
Mina wr:
JUJU (Pit vs Sea)
Davante Adams (GB vs Min)
Dede Westbrook (Jax @ Hou)
Kenny Golladay (Det vs SD)
Chris Godwin (redan spelat...)

Några förslag? Juju och Adams känns givna men resten är en röra...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Någon annan här som kör lite NFL-fantasy? Jag är lite kluven över vilka rb's /wr's jag borde starta denns veckan.
Har 2 RB slots, 2 wr och en flex i en ppr-liga.
Mina RB:
Damien Williams (KC vs Oak)
Austin Ekeler (SD @ Det)
Derrick Henry (Ten vs Ind)
Sony Michel (NE @ Mia)
Mina wr:
JUJU (Pit vs Sea)
Davante Adams (GB vs Min)
Dede Westbrook (Jax @ Hou)
Kenny Golladay (Det vs SD)
Chris Godwin (redan spelat...)

Några förslag? Juju och Adams känns givna men resten är en röra...
Vilken lineup, ni kan inte vara full liga va?

Hade spelat Henry och Golladay, alt kollat upp hur mycket experternat tror att Patriots kommer att springa mot Dolphins och sedan ev spelat Michel.
 

riotvan

Cartier
Vilken lineup, ni kan inte vara full liga va?

Hade spelat Henry och Golladay, alt kollat upp hur mycket experternat tror att Patriots kommer att springa mot Dolphins och sedan ev spelat Michel.

Tack, nej vi är en liga på 10 pers, men vi har ett par nybörjare som panikdraftade qb's i de första rundorna. Så då passade jag på att plocka upp lite bra wr's. Lyckades även plocka Travis Kelce i 4e rundan vilket kändes som en riktig steal.

Ja, jag blev lite nojig kring Michel efter hans stats förra veckan. Men hade du bänkat Williams till förmån för Golladay/Michel?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack, nej vi är en liga på 10 pers, men vi har ett par nybörjare som panikdraftade qb's i de första rundorna. Så då passade jag på att plocka upp lite bra wr's. Lyckades även plocka Travis Kelce i 4e rundan vilket kändes som en riktig steal.

Ja, jag blev lite nojig kring Michel efter hans stats förra veckan. Men hade du bänkat Williams till förmån för Golladay/Michel?
Alltid skönt att möta rookies. ;)

Williams kommer att få sin beskärda work load men det är svårt att veta vad det mynnar ut i. Själv är jag ganska glad att jag plockade upp McCoy sent i draften... ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Någon annan här som kör lite NFL-fantasy? Jag är lite kluven över vilka rb's /wr's jag borde starta denns veckan.
Har 2 RB slots, 2 wr och en flex i en ppr-liga.
Mina RB:
Damien Williams (KC vs Oak)
Austin Ekeler (SD @ Det)
Derrick Henry (Ten vs Ind)
Sony Michel (NE @ Mia)
Mina wr:
JUJU (Pit vs Sea)
Davante Adams (GB vs Min)
Dede Westbrook (Jax @ Hou)
Kenny Golladay (Det vs SD)
Chris Godwin (redan spelat...)

Några förslag? Juju och Adams känns givna men resten är en röra...
Jag hade kört Henry och Ekeler, båda fläskade på bra förra veckan och får många snaps.
Golladay över JuJu, Adams är stabil. Glöm inte att Miami är ett spöke för Pats ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Fast oavsett om Dolphins varit ett spöke för Pats så är de ju fullkomligt värdelösa i år. JuJu hade jag aldrig petat.
För tidigt att avfärda Delfinerna som värdelösa tycker jag. Nä, JuJu kanske inte borde petas men Golladay är en spännande WR (såg att du också nämnt honom tidigare).
Egentligen borde ingen lyssna på mig ändå för jag håller mig borta från Fantasy pga lite gamla...hrrrm spelproblem :bag:
 
Topp