• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

haha, ser ju ut som AB har bestigit Mount Everest eller nåt.
Pre-season är i full gång, hänger ni med eller?
Orkade inte sitta uppe inatt men håller på att kolla highlights för fullt. Browns körde över Skins, Haskins såg ju rätt blek ut men som sagt... pre-season får tas med en klackspark då det mest handlar om luftning av halvdana reserver.

haha, ser ju ut som AB har bestigit Mount Everest eller nåt.
Pre-season är i full gång, hänger ni med eller?
Orkade inte sitta uppe inatt men håller på att kolla highlights för fullt. Browns körde över Skins, Haskins såg ju rätt blek ut men som sagt... pre-season får tas med en klackspark då det mest handlar om luftning av halvdana reserver.
Jag är bara glad att Jones lyckades över förmodan. Ganska trötta matcher generellt nu i början.

Så negativ ;)

Stabil match av Seahawks men träningsmatcher är ju bara ett sätt att gallra truppen.
Seattle gick 0-4 förra året och tog sig ändå till slutspel.
Negativitet är det enda som kan förbereda oss jättar för säsongen... ;)

Seahawks blir bättre i år, frågan är dock om inte de andra också är det.

Alltså, vi har verkligen en liten farbror som kommande QB. Jämfört med sina kollegor lägger han gissningsvis inte lika mycket tid i provrummet :D
Screenshot_20190829-092821.jpg
Screenshot_20190829-092545.jpg
Screenshot_20190829-092452.jpg
Screenshot_20190829-092405.jpg

Draftade LeSean McCoy i mitt fantasylag och blev skogstokig när han släpptes. Men nu signar han med Chiefs, och allt är fint igen :)

Lite trist att sagan Sheehy tar slut i Cleveland...

Nej, men jag chansade på att Gordon-konflikten skulle lösa sig och när den nu inte gör det så skulle jag behöva McCoy som flex. Fick ganska risiga WRs...

Men i mitt andra lag ser det bättre ut :)
Fast tror det kan släppa kring Gordon nu när han fått lov att söka trade.
Blir det inget kritar han på nytt kontrakt.
Tror inte han gör en Bell och sitter en hel säsong.

Har min draft på tisdag :nailbiting:

Draftade LeSean McCoy i mitt fantasylag och blev skogstokig när han släpptes. Men nu signar han med Chiefs, och allt är fint igen :)

Lite trist att sagan Sheehy tar slut i Cleveland...
Japp, Sheehy blev en riktig fanfavorit :( Det går tyvärr inte att slå sig in i truppen med enbart special team skills, stenhård konkurrens om platserna i CLE just nu. Jaelen Strong och Braxton Miller är också kapade som båda är mycket kompetenta WRs i mina ögon

Alltså förlåt Texans och Hawks fans men Clowney är en av den mest överskattade spelaren jag vet. Önskar honom all lycka givetvis...
Agree to disagree ;)
Men som fd #1 pick och framlyft som "generational talent" har han mycket kvar att bevisa.
Fortfarande ett kap av Seahawks som affären ser ut.

• Like
Reactions: v0n
Agree to disagree ;)
Men som fd #1 pick och framlyft som "generational talent" har han mycket kvar att bevisa.
Hur länge kan man vara en talang egentligen haha? Du har rätt, ser ut att vara en bra deal för Hawks om nu killen lyckas hålla sig hel i några matcher :)

Hur länge kan man vara en talang egentligen haha? Du har rätt, ser ut att vara en bra deal för Hawks om nu killen lyckas hålla sig hel i några matcher :)
Menade såklart inte att han fortfarande ska ses som en talang, utan att han just draftats som nummer 1 med epitetet "generational talent" och inte levererat på den nivån uppfattas som överskattad.

Men han är ändå en riktigt bra spelare.
Tror många också stirrar sig blinda på Clowney som pass rusher och missar att han är ruskigt bra run stopper för sin position.

Men ja, skadehistoriken oroar :blackeye:

• Like
Alltså förlåt Texans och Hawks fans men Clowney är en av den mest överskattade spelaren jag vet. Önskar honom all lycka givetvis...

Agree to disagree ;)
Fast Clowney kostar ju typ ingenting, och får inte förlängas nu väl? Deras investering är ju därför ganska låg och klart görbar i min bok.

• Like
Fast Clowney kostar ju typ ingenting, och får inte förlängas nu väl? Deras investering är ju därför ganska låg och klart görbar i min bok.
Precis, han kostade två utfyllnadsspelare och en tredjerunda som man förmodligen får tillbaka nästa år om han inte förlänger.
Så själva affären är ett kap för Seahawks!
Sen hur bra Clowney faktiskt är går ju alltid att debattera ;)

Menade såklart inte att han fortfarande ska ses som en talang, utan att han just draftats som nummer 1 med epitetet "generational talent" och inte levererat på den nivån uppfattas som överskattad.

Men han är ändå en riktigt bra spelare.
Tror många också stirrar sig blinda på Clowney som pass rusher och missar att han är ruskigt bra run stopper för sin position.

Men ja, skadehistoriken oroar :blackeye:
En av bara 4 spelare med +20 sacks och +50 TFLs senaste 3 åren (kan varit 4).
Sen har ju texans spelat honom märkligt emellanåt. Har spelat Mike ett antal spel t.ex.
Bra värde för Hawks

En av bara 4 spelare med +20 sacks och +50 TFLs senaste 3 åren (kan varit 4).
Sen har ju texans spelat honom märkligt emellanåt. Har spelat Mike ett antal spel t.ex.
Bra värde för Hawks
Sen att han taggades som OLB gör ju att Seattle sparar in ett par miljoner $ även om han nästan uteslutande kommer användas som DE.
Tror det är laget som blitzar minst i ligan så det behövs kvalité längst fram för att sätta press.

Tydligen så har Chargers GM meddelat att man inte kommer att diskutera kontrakt med Gordon förrän efter säsongen. Trade närmar sig känns det som.

Tydligen så har Chargers GM meddelat att man inte kommer att diskutera kontrakt med Gordon förrän efter säsongen. Trade närmar sig känns det som.
Intressant konflikt senaste åren RB vs GM.
Samtidigt som det bevisligen går att drafta RB rätt billigt som levererar direkt medans exempelvis WR's tar lite tid innan man anpassar sig till ligan och scheme.

Intressant konflikt senaste åren RB vs GM.
Samtidigt som det bevisligen går att drafta RB rätt billigt som levererar direkt medans exempelvis WR's tar lite tid innan man anpassar sig till ligan och scheme.

Men detta representerar också det som är fel med sporten: man får ut många år utan att betala särskilt mycket för en RB, samtidigt som livslängden är betydligt kortare. Jag kan förstå både Bell, Zeke och Gordon som vill ha betalt innan kroppen tar slut.

Tillbaka
Topp