• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Riley

Panerai
Men detta representerar också det som är fel med sporten: man får ut många år utan att betala särskilt mycket för en RB, samtidigt som livslängden är betydligt kortare. Jag kan förstå både Bell, Zeke och Gordon som vill ha betalt innan kroppen tar slut.
Instämmer helt.

Ägarna i NFL har om jag fattat det rätt stor makt i förhållande till andra sporter med bara en viss del garanterade pengar, franchise tag och kontraktens uppbyggnad rent generellt.

Sen har väl springspelet utvecklats till att mer ligger på O-line att skapa luckor vilket gör det lättare för lagen att stoppa in en ny billigare runningback och få ut acceptabel produktion.
Bidrar säkert till att det drar ut för Zeke och att Bell inte fick betalt i Steelers.
Nu har ju inte alla lag lika bra offensiv linje som Cowboys och Steelers så riktigt bra backar får betalt nånstans i slutändan känns det som.
 

M.U

Rolex
Instämmer helt.

Ägarna i NFL har om jag fattat det rätt stor makt i förhållande till andra sporter med bara en viss del garanterade pengar, franchise tag och kontraktens uppbyggnad rent generellt.

Sen har väl springspelet utvecklats till att mer ligger på O-line att skapa luckor vilket gör det lättare för lagen att stoppa in en ny billigare runningback och få ut acceptabel produktion.
Bidrar säkert till att det drar ut för Zeke och att Bell inte fick betalt i Steelers.
Nu har ju inte alla lag lika bra offensiv linje som Cowboys och Steelers så riktigt bra backar får betalt nånstans i slutändan känns det som.
Ägarna och självaste nfl har oerhört mycket att säga till om.... tyvärr
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Instämmer helt.

Ägarna i NFL har om jag fattat det rätt stor makt i förhållande till andra sporter med bara en viss del garanterade pengar, franchise tag och kontraktens uppbyggnad rent generellt.

Sen har väl springspelet utvecklats till att mer ligger på O-line att skapa luckor vilket gör det lättare för lagen att stoppa in en ny billigare runningback och få ut acceptabel produktion.
Bidrar säkert till att det drar ut för Zeke och att Bell inte fick betalt i Steelers.
Nu har ju inte alla lag lika bra offensiv linje som Cowboys och Steelers så riktigt bra backar får betalt nånstans i slutändan känns det som.

Ägarna och självaste nfl har oerhört mycket att säga till om.... tyvärr
Det är ju ägarnas liga så det är klart att det är de som bestämmer.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Då var vi äntligen igång :D
Utan att spoilra för mycket så var nattens drabbning lite som förväntat av en öppningsmatch. Tighta försvar men lite försiktigt överlag. Att Trubisky inte kan leverera under press blev än mer tydligt, tyvärr får man väl säga då jag ändå diggar Chicagos scheme både offensivt och defensivt.
 

M.U

Rolex
Då var vi äntligen igång :D
Utan att spoilra för mycket så var nattens drabbning lite som förväntat av en öppningsmatch. Tighta försvar men lite försiktigt överlag. Att Trubisky inte kan leverera under press blev än mer tydligt, tyvärr får man väl säga då jag ändå diggar Chicagos scheme både offensivt och defensivt.
Deras offensiv var ju osynlig inatt dock
 
  • Like
Reactions: v0n

Riley

Panerai
Rätt komiskt så här i efterhand att Trubisky gick som nr 2 overall i en draft som innehöll Mahomes nr 10 och DeShaun Watson som nr 12.

Annars en härlig match i natt för alla oss som uppskattar bra defense!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Rätt komiskt så här i efterhand att Trubisky gick som nr 2 overall i en draft som innehöll Mahomes nr 10 och DeShaun Watson som nr 12.

Annars en härlig match i natt för alla oss som uppskattar bra defense!
Håller med men samtidigt var det ju känt att han inte var färdig utan sågs som en "potentiell" förmåga. Ska väl inte klassas som en bust ännu men det är inte långt borta.
Han ser så jäkla lättläst ut, speciellt vid play actions och dylikt
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Då var vi äntligen igång :D
Utan att spoilra för mycket så var nattens drabbning lite som förväntat av en öppningsmatch. Tighta försvar men lite försiktigt överlag. Att Trubisky inte kan leverera under press blev än mer tydligt, tyvärr får man väl säga då jag ändå diggar Chicagos scheme både offensivt och defensivt.

Rätt komiskt så här i efterhand att Trubisky gick som nr 2 overall i en draft som innehöll Mahomes nr 10 och DeShaun Watson som nr 12.

Annars en härlig match i natt för alla oss som uppskattar bra defense!
Har inte sett matchen (mer än highlights) så jag kan eg inte uttala mig men det vore intressant att höra vad det var som gör att Trubiskys match var så dålig? Förvisso en interception men i övrigt en (statistikmässigt) ganska lik match om man jämför med Rodgers. Det som skiljer dem åt är completions där Rodgers hade 18/30 och Trubisky 26/45. Completion rate blir ju dock moderata 0,6 (Rodgers) mot 0,58 (Trubisky) för båda.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Har inte sett matchen (mer än highlights) så jag kan eg inte uttala mig men det vore intressant att höra vad det var som gör att Trubiskys match var så dålig? Förvisso en interception men i övrigt en (statistikmässigt) ganska lik match om man jämför med Rodgers. Det som skiljer dem åt är completions där Rodgers hade 18/30 och Trubisky 26/45. Completion rate blir ju dock moderata 0,6 (Rodgers) mot 0,58 (Trubisky) för båda.
Stora skillnaden är ju Trubiskys ständiga kortpassningar, de borde uttnyttja hans arm till större spel kan jag tycka
 

Riley

Panerai
Har inte sett matchen (mer än highlights) så jag kan eg inte uttala mig men det vore intressant att höra vad det var som gör att Trubiskys match var så dålig? Förvisso en interception men i övrigt en (statistikmässigt) ganska lik match om man jämför med Rodgers. Det som skiljer dem åt är completions där Rodgers hade 18/30 och Trubisky 26/45. Completion rate blir ju dock moderata 0,6 (Rodgers) mot 0,58 (Trubisky) för båda.
Om man jämför statistik från den matchen tycker jag man också ska ta i beaktande att Bears har hemmamatch på en erkänt högljudd arena som gör det svårare för Rodgers att göra sig hörd när att han ska styra spelet.
Och även om Packers defense spelade riktigt bra så anser jag att Bears defense som Rodgers går upp emot vara minst klassen bättre.
Tycker Trubisky tar flera "valpiga" beslut och han blir helt sönderläst när han kastar sin interception av safetyn och forne lagkamraten Amos.

Sen är jag inte något fan av Trubisky, tycker inte han är bra helt enkelt.
Som vi sett tidigare i tråden så finns det ju alltid spelare man kommer tycka är överskattade oavsett hur de presterar ;)

Edit : Tycker inte Aaron Rodgers heller gör någon bra match.
Men bara 3 poäng framåt måste ju nästan alltid ge ett underkänt betyg för en QB
 

Riley

Panerai
Håller med men samtidigt var det ju känt att han inte var färdig utan sågs som en "potentiell" förmåga. Ska väl inte klassas som en bust ännu men det är inte långt borta.
Han ser så jäkla lättläst ut, speciellt vid play actions och dylikt
Jag menar inte att han är en bust ännu, men tycker inte han ha tagit kliven han borde ha tagit och jag ser Mahomes och Watson som klart bättre QB's.
Hoppas verkligen inte han blir en bust, han får mer än gärna motbevisa mig.
 

M.U

Rolex
Om man jämför statistik från den matchen tycker jag man också ska ta i beaktande att Bears har hemmamatch på en erkänt högljudd arena som gör det svårare för Rodgers att göra sig hörd när att han ska styra spelet.
Och även om Packers defense spelade riktigt bra så anser jag att Bears defense som Rodgers går upp emot vara minst klassen bättre.
Tycker Trubisky tar flera "valpiga" beslut och han blir helt sönderläst när han kastar sin interception av safetyn och forne lagkamraten Amos.

Sen är jag inte något fan av Trubisky, tycker inte han är bra helt enkelt.
Som vi sett tidigare i tråden så finns det ju alltid spelare man kommer tycka är överskattade oavsett hur de presterar ;)

Edit : Tycker inte Aaron Rodgers heller gör någon bra match.
Men bara 3 poäng framåt måste ju nästan alltid ge ett underkänt betyg för en QB
Ja, sen var ju dock packers defensivt oerhört trevligt att trevligt att se som supporter! Gentemot förra sässen
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag menar inte att han är en bust ännu, men tycker inte han ha tagit kliven han borde ha tagit och jag ser Mahomes och Watson som klart bättre QB's.
Hoppas verkligen inte han blir en bust, han får mer än gärna motbevisa mig.
Väl talat, dock jäkligt svårt att veta hur rookie QBs anpassar sig till NFL.
Som gammalt Browns fan borde jag ju inte ens få uttala mig om busts då vi förmodligen innehar världsrekord i grenen.
T.ex får jag väl motvilligt erkänna att jag helt ärligt trodde att en viss herr Manziel skulle bli en succe' ända in till slutet :hilarious:
 

Riley

Panerai
Väl talat, dock jäkligt svårt att veta hur rookie QBs anpassar sig till NFL.
Som gammalt Browns fan borde jag ju inte ens få uttala mig om busts då vi förmodligen innehar världsrekord i grenen.
T.ex får jag väl motvilligt erkänna att jag helt ärligt trodde att en viss herr Manziel skulle bli en succe' ända in till slutet :hilarious:
Väldigt svårt, sen var det ju första matchen och derby så var nog en viss press.
Finns tid att rätta till misstagen.

Kul grej i matchen glädjen när kickern hängde FG och blev så till sig att han drog efterföljande kick off out of bounds :D
Ja, sen var ju dock packers defensivt oerhört trevligt att trevligt att se som supporter! Gentemot förra sässen
Såg väldigt bra ut, klar förbättring!
Trodde saknaden av Mike Daniels skulle vara större.
 

The lord

Audemars
Kan inget om amerikansk fotboll men såg precis en film på Kanal 9 som heter invincible och handlar om Vince Papale som spelade i Eagles ganska cool tyckte jag.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
AB, vafan händer haha. Vem kommer förbarma sig över denna pajas...
@galácticon Giants är väl i desperat behov av WRs? ;)

Vilket kliv det vore. En uppställning med AB, Tate, Shepard och Saquon är ju helt plötsligt vass. Men att Shurmur och Gettleman kan hålla AB i schack tvekar jag på. Det blir nog pass på den, och ett tidigt pick i nästa års draft...
 
  • Like
Reactions: v0n

DB15

Panerai
Pledge Member
Mitt tips ligger på Pats...Belichick är förmodligen den enda som har förmågan att få ner AB till jorden igen
jo min tanke exakt. Men tror fan tyvärr att inte ens Bill skulle fixa det, det har han bevisat! Killen har ju hybris nått så in i bomben! Annars tror jag tyvärr att han skulle komma att clasha med Brady och då vet vi alla vem Kraft och BIll väljer.
 
  • Like
Reactions: v0n

DB15

Panerai
Pledge Member
Raiders fans efter gårdagens drama :D
DDBA28A0-D495-4EE9-ACA6-A1791AA3F137.png
 
Topp