• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Erikd

Cartier
Funderar på att skaffa viaplay så man kan se lite matcher med bra kvalité och inte genom ”ful-stream”. Vet någon om alla matcher visas på viaplay eller är det enbart vissa utvalda? Eller har någon annat tips på hur man kan se matcherna?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Funderar på att skaffa viaplay så man kan se lite matcher med bra kvalité och inte genom ”ful-stream”. Vet någon om alla matcher visas på viaplay eller är det enbart vissa utvalda? Eller har någon annat tips på hur man kan se matcherna?
Det är ett par matcher per starttid som visas, plus redzone. Vill du kunna välja är det bara Game Pass som gäller. För mig räcker Viaplay gott, men sen kollar jag förvisso på "soccer" också så för mig är Game Pass en ytterligare kostnad.
 

Erikd

Cartier
Det är ett par matcher per starttid som visas, plus redzone. Vill du kunna välja är det bara Game Pass som gäller. För mig räcker Viaplay gott, men sen kollar jag förvisso på "soccer" också så för mig är Game Pass en ytterligare kostnad.
Jag misstänkte att det var så. Är din uppfattning att det brukar vara bra matcher som visas eller är det mer random? Blir svårt att följa sitt lag om man inte kan välja på alla matcher...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag misstänkte att det var så. Är din uppfattning att det brukar vara bra matcher som visas eller är det mer random? Blir svårt att följa sitt lag om man inte kan välja på alla matcher...
Viaplay är väl ok om man följer andra sporter också men annars är GP överlägset imo. Prismässigt är det inte så stor skillnad Viaplaypaket vs GP och man kan dela upp betalningen på GP.
Mitt Browns visas aldrig på Viaplay (eller Patriotsplay som min polare uttrycker det). Dessutom är svenska kommentatorer ganska pinsamt pinsamma ;)
 
Viaplay är väl ok om man följer andra sporter också men annars är GP överlägset imo. Prismässigt är det inte så stor skillnad Viaplaypaket vs GP och man kan dela upp betalningen på GP.
Mitt Browns visas aldrig på Viaplay (eller Patriotsplay som min polare uttrycker det). Dessutom är svenska kommentatorer ganska pinsamt pinsamma ;)
Vad kostar GP? Vad jag kan se, 200kr per vecka eller 2340kr per säsong?
 

riotvan

Cartier
Viaplay är väl ok om man följer andra sporter också men annars är GP överlägset imo. Prismässigt är det inte så stor skillnad Viaplaypaket vs GP och man kan dela upp betalningen på GP.
Mitt Browns visas aldrig på Viaplay (eller Patriotsplay som min polare uttrycker det). Dessutom är svenska kommentatorer ganska pinsamt pinsamma ;)

Håller med till 100%. T.o.m reklamen är mer underhållande när man kollar via GP :) Sedan tycker jag även att funktionen med "condensed games" är toppen, om man vill kolla genom en match i efterhand, utan alla pauser.
 

Erikd

Cartier
Viaplay är väl ok om man följer andra sporter också men annars är GP överlägset imo. Prismässigt är det inte så stor skillnad Viaplaypaket vs GP och man kan dela upp betalningen på GP.
Mitt Browns visas aldrig på Viaplay (eller Patriotsplay som min polare uttrycker det). Dessutom är svenska kommentatorer ganska pinsamt pinsamma ;)
Låter bra för mig om det är Patriotsplay:happyhappy: ;)
De svenska kommentatorerna lämnar kanske mer att önska. De gör ett försök men inte riktigt samma nivå.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Låter bra för mig om det är Patriotsplay:happyhappy: ;)
De svenska kommentatorerna lämnar kanske mer att önska. De gör ett försök men inte riktigt samma nivå.
hehe, risk för att det blir Bucsplay i år då förstås.
Ja, Carl-Johan vet vad han snackar om men resten av yrpannorna är mer eller mindre katastrof enligt mig.
Orkar bara inte lyssna på Hamish som bara måste kommentera 75 ggr per match hur bra TB12 är och hur många poäng laget får vid en "touchdown" osv :p
 

Erikd

Cartier
hehe, risk för att det blir Bucsplay i år då förstås.
Ja, Carl-Johan vet vad han snackar om men resten av yrpannorna är mer eller mindre katastrof enligt mig.
Orkar bara inte lyssna på Hamish som bara måste kommentera 75 ggr per match hur bra TB12 är och hur många poäng laget får vid en "touchdown" osv :p
Haha kollar man på matcherna är man nog så pass intresserad av sporten att man vet hur många poäng man får vid en touchdown... :p
Vet du om man kan se repriser på matcherna på Viasat eller är det bara GP som har det?
 
  • Like
Reactions: v0n

riotvan

Cartier
Är alla nöjda med gårdagens resultat? :) Hörde från en vän att hans GP strulade i början och att bara vissa matcher gick att se. Något ni märkte?
 
  • Like
Reactions: v0n

galácticon

Patek
2-Faktor
Är alla nöjda med gårdagens resultat? :) Hörde från en vän att hans GP strulade i början och att bara vissa matcher gick att se. Något ni märkte?

Ugh, nej. Men jag är glad ändå, siffrorna var trots allt lite missvisande, även om Ravens såg fruktansvärt bra ut.
Ja, GP strulade fram till de sena matcherna, inget red zone ingenting funkade :shifty:
Vad segt. Viaplay funkade utmärkt ;)
 

Riley

Panerai
Angående kostnad för GP så tycker jag att det är värt pengarna OM plattformen hade fungerat.
Men den har strulat sen NFL bytte leverantör (senast för mig när det var som mest spännande i SB).
Väldigt frustrerande också att NFL fullständigt verkar ignorera att GP international inte fungerar tillfredsställande.
 

Riley

Panerai
Missade hela diskussionen ni hade om game pass.
Finns ett rätt enkelt sätt att få 30% rabatt.
VPNa mot England vid betalning.

Nu kan man ju kanske tycka att man ska göra rätt för sig, men NFLs totala nonchalans mot hur game pass international fungerat gör att jag inte skäms det minsta att utnyttja det kryphålet.
 
Jäkligt kul start måste jag säga, om man bortser från ens egna skitlag då :)
Jax och Football Team imponerade!
Burrows var tråkig. Typ 60y passing efter 3 quarters? Kom igång mot slutet dock!
Lyckades göra lite pengar på Bears, Seahawks (2x pengarna, skumma odds!) och att Chargers skulle vända mot Bengals.
 

Riley

Panerai
:hilarious::hilarious:

_20200914_163439.JPG
 
Topp