• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

riotvan

Cartier
Seahawks är ju riktigt roliga att titta på i år!
Spelbolagen kom börja sätta linan på överspel vid 70 poäng/match till sist.
Haha ja verkligen! Känns nästan lite overkligt när man har varit van att se ett benhårt defense kompletterat av ett run, run, play-action offense de senaste 10 åren. Russell nämner ofta Drew Brees som en inspiration och just nu känns Seahawks offense ganska likt ett Sean Payton Saints-offense :)
 

Riley

Panerai
Haha ja verkligen! Känns nästan lite overkligt när man har varit van att se ett benhårt defense kompletterat av ett run, run, play-action offense de senaste 10 åren. Russell nämner ofta Drew Brees som en inspiration och just nu känns Seahawks offense ganska likt ett Sean Payton Saints-offense :)
Första gången han har så här bra pass catchers?
DK är verkligen så bra som man hoppades han skulle vara (när han inte ska stila).
 

riotvan

Cartier
Första gången han har så här bra pass catchers?
DK är verkligen så bra som man hoppades han skulle vara (när han inte ska stila).
Ja jag tycker nog ändå att Lockett + Metcalf står sig lite vassare än Baldwin + Tate som han hade när de tog hem SB. Det känns iaf som att de lyckas springa sig öppna lättare än hans tidigare receivers. Det är i varje fall min väldigt grunda analys från tv-soffan :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Första gången han har så här bra pass catchers?
DK är verkligen så bra som man hoppades han skulle vara (när han inte ska stila).

Ja jag tycker nog ändå att Lockett + Metcalf står sig lite vassare än Baldwin + Tate som han hade när de tog hem SB. Det känns iaf som att de lyckas springa sig öppna lättare än hans tidigare receivers. Det är i varje fall min väldigt grunda analys från tv-soffan :)
Tänk när DK fått slipas till ytterligare, då kan det bli ruggigt bra. Han är ju redan nu ett monster. Tillsammans med Locketts egenskaper kommer de att bli fantastiskt farliga.
 

Riley

Panerai
Ja jag tycker nog ändå att Lockett + Metcalf står sig lite vassare än Baldwin + Tate som han hade när de tog hem SB. Det känns iaf som att de lyckas springa sig öppna lättare än hans tidigare receivers. Det är i varje fall min väldigt grunda analys från tv-soffan :)
Den SB vann dessutom försvaret åt dem ;)
Tänk när DK fått slipas till ytterligare, då kan det bli ruggigt bra. Han är ju redan nu ett monster. Tillsammans med Locketts egenskaper kommer de att bli fantastiskt farliga.
Första gången under Russ som motståndarna på riktigt måste göra en game plan för att stoppa två recivers. Såg man mot Patriots när Bill satte Gilmore på DK och dubblade Lockett.
Russ gillar inte att kasta bollen in i trafik, men DK med sin storlek och skills ger honom tryggheten att kasta såna bollar och lita på att DK har störst chans på bollen.
Lockett känns åt andra sidan ofta sopren när han får bollen.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Den SB vann dessutom försvaret åt dem ;)

Första gången under Russ som motståndarna på riktigt måste göra en game plan för att stoppa två recivers. Såg man mot Patriots när Bill satte Gilmore på DK och dubblade Lockett.
Russ gillar inte att kasta bollen in i trafik, men DK med sin storlek och skills ger honom tryggheten att kasta såna bollar och lita på att DK har störst chans på bollen.
Lockett känns åt andra sidan ofta sopren när han får bollen.
Det är bara en tidsfråga innan de börjar dubbla på DK och då kan Lockett springa sig ren. Livsfarligt.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Då var vecka 4 snart i historieböckerna, kul med lite "extra" matcher ikväll trots covidskiten.
Om någon missade det så sprang Browns över Cowboys borta i tre kvartar, den fjärde var inte lika rolig ur ett CLE-perspektiv men ändå ganska förväntat med tanke på hur Dallas spelat i tidigare matcher.

NFC East ser starkare ut än någonsin, Eagles i topp med en vinst o_O
Slutspelsdrömmarna lever än @galácticon ?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Då var vecka 4 snart i historieböckerna, kul med lite "extra" matcher ikväll trots covidskiten.
Om någon missade det så sprang Browns över Cowboys borta i tre kvartar, den fjärde var inte lika rolig ur ett CLE-perspektiv men ändå ganska förväntat med tanke på hur Dallas spelat i tidigare matcher.

NFC East ser starkare ut än någonsin, Eagles i topp med en vinst o_O
Slutspelsdrömmarna lever än @galácticon ?
Fy fan, de dog efter första quartern week 1... 0-16?! :banghead:
 

Riley

Panerai
_20201009_163520.JPG
Ej5EyGUXgAEopf4.jpeg
 
Verkligen, dock svårt att vara helt nöjd med tanke på konkurrensen som råder i AFC North.
Det blir en intressant batalj nästa vecka du ;)
Att ligga trea i divisionen med ett record på 4-1 är rätt sjukt!
Verkligen! Jag har haft relativt bra koll på Steelers under säsongen och än så länge är jag inte imponerad av dem. Deras D har sett jäkligt stabila ut men igår tyckte jag inte alls att de var bra. Nog för att vår secondary är värdelös men ändå.
Deras 4-0 record är fint men motståndarnas sammanlagda record är ändå 3-12-1. De (och även vi) har ju fruktansvärt enkla spelscheman, speciellt nu när det visat sig att både Eagles och Cowboys är totalt värdelösa.
Blir kul, man kan nog göra en hel del pengar på Browns till 2.70x pengarna om man känner för det!
 
  • Like
Reactions: v0n

Ola G

Cartier
Sådär ja , då får vi ta fram Dalton nu när Dak bröt ankeln
Känns ändå lite skönt med en ersättare som inte kommer rakt från farmarligan
Med vänlig hälsning
Ola G
 

v0n

Patek
2-Faktor
Sådär ja , då får vi ta fram Dalton nu när Dak bröt ankeln
Känns ändå lite skönt med en ersättare som inte kommer rakt från farmarligan
Med vänlig hälsning
Ola G
Ska man bryta något så ska man göra det med klass. Närå, fyyy vad obehagligt det såg ut, foten hängde ju typ i skinnet :nailbiting:
Tror faktiskt Dalton kan vara nyttig för er, även om QB kanske inte är ert största bekymmer. Nytändning liksom.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Att ligga trea i divisionen med ett record på 4-1 är rätt sjukt!
Verkligen! Jag har haft relativt bra koll på Steelers under säsongen och än så länge är jag inte imponerad av dem. Deras D har sett jäkligt stabila ut men igår tyckte jag inte alls att de var bra. Nog för att vår secondary är värdelös men ändå.
Deras 4-0 record är fint men motståndarnas sammanlagda record är ändå 3-12-1. De (och även vi) har ju fruktansvärt enkla spelscheman, speciellt nu när det visat sig att både Eagles och Cowboys är totalt värdelösa.
Blir kul, man kan nog göra en hel del pengar på Browns till 2.70x pengarna om man känner för det!
Ja, håller med. Steelers är ett märkligt lag, känns alltid som allt går i deras favör oavsett hur bra/dåligt de än spelar. Det får bli ändring på det nästa vecka :D
(nu jinxade jag väl allting som vanligt).

Märktes förresten att Ogunjobi var borta och hade gärna sett ett annat alternativ till Sendejo som går bort sig eller/och är för långsam mest hela tiden.
 
Topp