• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

galácticon

Patek
2-Faktor
Vi draftar Baker i förstarundan 2019. Han tar direkt en startplats. Blir åtalad för rån. Vi kickar honom. Han frikänns för rånet. Skriver på för Chiefs.

Kan inte ens komma på något sarkastiskt att skriva gällande hur klubben sköts.
 

Riley

Panerai
Vi draftar Baker i förstarundan 2019. Han tar direkt en startplats. Blir åtalad för rån. Vi kickar honom. Han frikänns för rånet. Skriver på för Chiefs.

Kan inte ens komma på något sarkastiskt att skriva gällande hur klubben sköts.
Det där är en rätt skum grej i NFL.
En spelare gör bort sig - nuvarande lag kickar honom - nytt lag signar honom direkt
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är tufft att vara Jameis Winston just nu.
Screenshot_20201120-190957.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag vill nästan be om ursäkt.
Screenshot_20201130-072631_fd671ffd24af9afb9ceb235884c5da5e.jpg
...och här sitter Browns på 8-3 och kommer förmodligen missa slutspel ☹️
Roligt för er såklart, tredje vinsten på rad nu va?

Måste bara ventilera lite, brukar inte vara typen som gnäller på domare men Jerome Boger & co borde inte få döma i NFL, skandaldålig (eller tokmutad?) och det är inte direkt första gången.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
...och här sitter Browns på 8-3 och kommer förmodligen missa slutspel ☹️
Roligt för er såklart, tredje vinsten på rad nu va?

Måste bara ventilera lite, brukar inte vara typen som gnäller på domare men Jerome Boger & co borde inte få döma i NFL, skandaldålig (eller tokmutad?) och det är inte direkt första gången.
Japp, tredje raka. Men visst är det snurrigt...
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Oj, kanske inte så förvånande men det var inte mycket till Ravens utan Lamar.
Det tar emot att säga det men bra resultat för Brownies del.

Chiefs enda laget som kan hota Steelers, eller hur tänker ni?
 
Oj, kanske inte så förvånande men det var inte mycket till Ravens utan Lamar.
Det tar emot att säga det men bra resultat för Brownies del.

Chiefs enda laget som kan hota Steelers, eller hur tänker ni?
Tror absolut att det är fler som kan hota. Deras D ser ju 9 gånger av 10 stabil som satan ut men jag är fortfarande inte ett dugg imponerad av deras offensiv.
Inatt såg deras red zone-spel ut som vårt gjorde förra året!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tror absolut att det är fler som kan hota. Deras D ser ju 9 gånger av 10 stabil som satan ut men jag är fortfarande inte ett dugg imponerad av deras offensiv.
Inatt såg deras red zone-spel ut som vårt gjorde förra året!
Ja, håller i viss mån med men har samtidigt en äcklig känsla av att det finns en växel till på offensiven, det funkar trots allt effektivt nog med tanke på deras 11-0! 😲
Visst, svagt motstånd (tur som vanligt?) får man ha med i beräkningen.
 
Ja, håller i viss mån med men har samtidigt en äcklig känsla av att det finns en växel till på offensiven, det funkar trots allt effektivt nog med tanke på deras 11-0! 😲
Visst, svagt motstånd (tur som vanligt?) får man ha med i beräkningen.
Alltså så som Ravens defensiv respektive offensiv spelade så hade jag inte varit förvånad om Ravens hade piskat dem med en full trupp. Samtidigt så har ju Lamar spelat rätt mediokert på slutet, så jag ska inte säga det heller.

Jag har kollat de flesta Steelers-matcherna under säsongen och deras offensiv har nästan alltid två ansikten i matchen, antingen öppnar de uselt och spelar upp sig under andra halvan av matchen eller vice versa. Jag är tveksam till den där "extra växeln". Jag tänker att man också får ta i beaktning de lag som de har mött ändå. Ravens, Titans och Browns är de enda lag med vinnande record som man mött. Titansmatchen skulle ha gått till OT med starkt momentum för Titans, om man inte hade missat ett FG som ska sitta 10 gånger av 10. Ravens hade kunnat vinna i slutsekunderna i första matchen, den här matchen kan man nog inte dra några större slutsatser av. Det är bara vårt kära Browns som man totalt skåpade ut. Annars har man ju bara mött lag med typ 1-9 och 3-7 i record rakt igenom.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Alltså så som Ravens defensiv respektive offensiv spelade så hade jag inte varit förvånad om Ravens hade piskat dem med en full trupp. Samtidigt så har ju Lamar spelat rätt mediokert på slutet, så jag ska inte säga det heller.

Jag har kollat de flesta Steelers-matcherna under säsongen och deras offensiv har nästan alltid två ansikten i matchen, antingen öppnar de uselt och spelar upp sig under andra halvan av matchen eller vice versa. Jag är tveksam till den där "extra växeln". Jag tänker att man också får ta i beaktning de lag som de har mött ändå. Ravens, Titans och Browns är de enda lag med vinnande record som man mött. Titansmatchen skulle ha gått till OT med starkt momentum för Titans, om man inte hade missat ett FG som ska sitta 10 gånger av 10. Ravens hade kunnat vinna i slutsekunderna i första matchen, den här matchen kan man nog inte dra några större slutsatser av. Det är bara vårt kära Browns som man totalt skåpade ut. Annars har man ju bara mött lag med typ 1-9 och 3-7 i record rakt igenom.
Hänger helt med på resonemanget även om det kanske lutar aningens åt det teoretiska hållet, woulda coulda shoulda...och sen har vi Steelers som alltid har flax i avgörande lägen 😉
Antar att vi får se hur det egentligen ligger till när slutspelet drar igång och vinster i grundserien spelar noll roll.
 
Hänger helt med på resonemanget även om det kanske lutar aningens åt det teoretiska hållet, woulda coulda shoulda...och sen har vi Steelers som alltid har flax i avgörande lägen 😉
Antar att vi får se hur det egentligen ligger till när slutspelet drar igång och vinster i grundserien spelar noll roll.
Haha, jo men så är det ju. Jag är nog småbitter på min Steelerspolare just nu bara, det som lyser igenom :D Även om jag ändå är glad att de dängde Ravens!
 
  • Love
Reactions: v0n
Topp