• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Den här tråden är utmärkt! Stämningen påminner mig om affordableforumet på Watchuseek back in the days. Trevlig ton och öppna sinnen.
Utmärkt idé att utöka tråden till att även innefatta andra överkomliga märken.
 

Hjelm

Rolex
Får bli en till bild när det ändå är (Br)onsdag :)

IMG_20180718_135826_593.jpg
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
+1, har inte så mycket att posta än (det kommer), men uppskattar att läsa! Andra tips är Sjöö Sandström-tråden och Seiko-tråden som båda också har också trevlig ton :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bra idé för att slippa definiera mikromärken. I bästa fall kan man slippa den meningslösa diskussionen om homager/kopior också..
Meningslös och meningslös. Är de små tillverkarnas största problem som hindrar från att få tillträde till finrummet. Att det finns en nish som gillar kopior är givet och något man kan acceptera.
 

Pinguu

Breitling
Senast ändrad:

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tja!

Om ca 1 år har jag tänkt köpa 3 klockor. Ena är till mig, andra till min bror och sista till sambons broder. Det roligaste alternativet jag hittat hittills är Christopher Wards Trident i brons. Och sedan kanske lite gravyr någonstans.

Nån som har ett annat roligare alternativ? De bör inte kosta mer än de ovan nämnda helst. Och det ska vara mikromärke så klart. :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hej! lurker här som ni ser på min post count, men måste dela med mig av WuS forum projektet. hked som håller i det och jag har själv lagt deposit men det behövs fler registreringar.

40mm case, 20mm lugs
20ATM
Box domed sapphire
Beads of rice bracelet
$350+shipping
Prototyp bilder här:
https://forums.watchuseek.com/f899/...thread-4544263-post46545127.html#post46545127
37243171_10214092276955451_456418344820539392_n.jpg
Bra grejer dom där. Ser fram emot emot mer bilder och intryck när du får den.
 

Hjelm

Rolex
Tja!

Om ca 1 år har jag tänkt köpa 3 klockor. Ena är till mig, andra till min bror och sista till sambons broder. Det roligaste alternativet jag hittat hittills är Christopher Wards Trident i brons. Och sedan kanske lite gravyr någonstans.

Nån som har ett annat roligare alternativ? De bör inte kosta mer än de ovan nämnda helst. Och det ska vara mikromärke så klart. :)
Den är ju riktigt bra... I samma prisklass kan du ju få tag på en Visitor watch company. Riktig feta enligt mig...

Visitor-Watch-Co-Vale-Park-Officer-2.jpg
 
Topp