• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack! Är riktigt nöjd med den. Hade en blå förut men den var från första generationen och hade riktigt kass lume. Den här nya däremot lyser som en ficklampa och det är dessutom trevligt utan datum, särskilt på semestern. :) Tror inte man får en bättre subklon (både specifikationsmässigt och kvalitetsmässigt) för mindre pengar. Sen får väl var och en bestämma vad de tycker om subkloner, men jag gillar dem som sagt.

Jag gillar. Hur känns låset?
Hört att dem kan strula lite.

Dagens badklocka.
IMG_20180716_180530__01.jpg
Min vintage sub säger hej! Armbandet är riktigt bra på min, glide lock-funktionen är dock borta på nyare batchar.
IMG_20180708_191056_523.jpg

096AC471-8C7C-4716-9185-6AD7B132987E.jpeg
B24194F1-2D34-4BB6-A413-F18B296BED14.jpeg
0612BABE-9542-4726-9E34-F9E9B2A3F96C.jpeg
56C69B0E-1919-489A-9974-AAA1D1D5611B.jpeg
80D8DF28-FD26-4A9A-9B4A-C42C65CC1F11.jpeg

Någon som har en Helson? Jag funderar på att köpa en. Lumen på den ska krossa allt motstånd förutom Tritium-tuber. Hade varit kul att se den bredvid SKX lume. Sen har den en skön brutal framtoning som jag gillar.

Mina favoriter är Shark Diver 40mm i blått eller bronze. Lånade bilder.
jäklar va fina! vad är de för ref på den sista?

Ser nice ut! Helt klart en utmanare mot Dan Henry 1970 i den här prisklassen.
Det är sällan jag tycker att saker ser bättre ut på video/i verkligheten mot hur de ser ut på produktfoton, men här är enligt mig ett undantag.
Bara jag som tycker att spinnakers produktbilder får klockorna att se mer plastiga ut än vad de är?

Ser nice ut! Helt klart en utmanare mot Dan Henry 1970 i den här prisklassen.
Det är sällan jag tycker att saker ser bättre ut på video/i verkligheten mot hur de ser ut på produktfoton, men här är enligt mig ett undantag.
Bara jag som tycker att spinnakers produktbilder får klockorna att se mer plastiga ut än vad de är?
Jag har aldrig haft en Spinnaker, så jag har inget att jämföra med. Men jag gillar verkligen den här modellen.

Väljer att skriva detta här, jag vill samtidigt påpeka att det är min egen upplevelse och inte påvisa allt som fakta. Som ni flesta vet kör vi en passaround på Dan Henry 1970. Allt flöt på bra tills glaset plötsligt exploderade. Det visade sig snabbt vara ett vanligt problem hos 40mm varianten och där x antal exemplar redan har varit- och är inne på service. Nåväl kontakten med DH flöt på bra och klockan anlände i början på juni med en tidsintervall på 2v fram och tillbaka enligt DH.

Nu står jag här, veckorna går och har tre mejl där det tydligt stått ”watchmaker confirm he will ship back next week” har ankommit. I torsdags skickade jag ett nytt mejl, då det gått 2v sedan utlovat tillbaksakoick. Detta mejl har ej besvarats (de kan ha semester så tidsdröjning för svar är ändå förståeligt).

Jag hade föredragit ett mer realistiskt svar av DH än vad de nu gett. Vissa saker kan ta tid, självfallet är det så, samtidigt kan jag inte hjälpa tycka de borde fixat dessa när de såg att problemet var ganska utbrett. Och inte låtit modellen få fortsätta säljas med fler spruckna glas tillföljd av det.

Besviken just nu och det känns tråkigt gentemot de andra som i passarounden fått vänta väldigt länge nu :(
Tråkigt, skicka en länk till den här tråden. Och förklara att klockan är en passaround. Många besvikna kunder.

Rätt ska vara rätt. DH har tydligen skickat klockan i början på juli (men ej valt skicka spårnummer som jag bad om...) men postnord har haft den i ca 2v. Så jag kommer edita posten ovan då det inte dröjde fullt så länge om än en månad mer än de sa :rolleyes:

I vilket fall nu är passaround igång igen. Skönt :)

Rätt ska vara rätt. DH har tydligen skickat klockan i början på juli (men ej valt skicka spårnummer som jag bad om...) men postnord har haft den i ca 2v. Så jag kommer edita posten ovan då det inte dröjde fullt så länge om än en månad mer än de sa :rolleyes:

I vilket fall nu är passaround igång igen. Skönt :)
Ja dåså! Skönt att det löste sig :)

Tillbaka
Topp