Väljer att skriva detta här, jag vill samtidigt påpeka att det är min egen upplevelse och inte påvisa allt som fakta. Som ni flesta vet kör vi en passaround på Dan Henry 1970. Allt flöt på bra tills glaset plötsligt exploderade. Det visade sig snabbt vara ett vanligt problem hos 40mm varianten och där x antal exemplar redan har varit- och är inne på service. Nåväl kontakten med DH flöt på bra och klockan anlände i början på juni med en tidsintervall på 2v fram och tillbaka enligt DH.
Nu står jag här, veckorna går och har tre mejl där det tydligt stått ”watchmaker confirm he will ship back next week” har ankommit. I torsdags skickade jag ett nytt mejl, då det gått 2v sedan utlovat tillbaksakoick. Detta mejl har ej besvarats (de kan ha semester så tidsdröjning för svar är ändå förståeligt).
Jag hade föredragit ett mer realistiskt svar av DH än vad de nu gett. Vissa saker kan ta tid, självfallet är det så, samtidigt kan jag inte hjälpa tycka de borde fixat dessa när de såg att problemet var ganska utbrett. Och inte låtit modellen få fortsätta säljas med fler spruckna glas tillföljd av det.
Besviken just nu och det känns tråkigt gentemot de andra som i passarounden fått vänta väldigt länge nu