• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LennyK

Panerai
065ED21C-97D9-47DF-A8D4-86FD15BF5BC7.jpeg

Åsså har vi mig då som inte alls backar för lite större klockor, gärna stora som dasslock när man skall ut på äventyr. Den här jäkeln simmar in på 47 friska mm och är ingen dressare direkt. Men jag gillar den! Sen att prislappen ligger på 2160 euro är en annan sak. Så, bara att glömma.

Ps de bjuder på frakten
 

Case

Panerai
Hejsan!
Blev snuvad på en Sinn så nu letar jag nytt igen. Har länge velat köpa en TimeFactors PRS-82. Är det någon här som ägt en?
3ED02F65-0C61-404A-A227-C74C4D2FF0A0.jpeg

Har själv haft en Speedbird och en PRS-18q ( tre gånger...) och de var ju bra grejer förstås.

Blev extra sugen när jag såg en bild på en PRS-82 på ett strapcode superoyster. Luggarna har ju en form som lirar mycket bra med raka ändlänkar. Så tänk dig den på ett BoR med solida länkar. Mums!
0167E6F3-6693-460A-BA7B-8B8D9E88282C.jpeg


Någon som har intryck att dela med sig av?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
065ED21C-97D9-47DF-A8D4-86FD15BF5BC7.jpeg

Åsså har vi mig då som inte alls backar för lite större klockor, gärna stora som dasslock när man skall ut på äventyr. Den här jäkeln simmar in på 47 friska mm och är ingen dressare direkt. Men jag gillar den! Sen att prislappen ligger på 2160 euro är en annan sak. Så, bara att glömma.

Ps de bjuder på frakten
Varför har du inte köpt min san martin än?
Stor, tung och du får den för under 2000 euro ;) med marginal!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den är väldigt cool. Kan dock inte köpa den just nu broder, min plånbok ekar efter köpet av Cayman samt mitt inne i semestern...

Håller med den är cool! Gillar boetten, Manta Ray är ju inte enkel få tag i idag heller, liite synd de inte körde med NH35-verk även fast seagull är bra det med (funkar fint i min alpha).

Bra baksida, härlig haj!
 
Senast ändrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Fick hem den här igår. Hima Sharkmaster med NH35-verk och lumad vridring. Mycket bra känsla för lite pengar. Kanonnöjd så här långt men jag uppdaterar lite längre fram med ytterligare tankar när jag använt den ett tag.

Hade en Seiko SBDX001 för några år sen men tyckte inte den riktigt levererade i förhållande till kostnaden, särskilt när det gällde urverket som aldrig gick riktigt bra trots flera vändor till urmakaren under garanti. Tyckte nog till och med bättre om Sumon jag hade i det avseendet.
IMG_20180719_105947__01.jpg
IMG_20180719_105909__01.jpg
 

midikem

Cartier
Fick hem den här igår. Hima Sharkmaster med NH35-verk och lumad vridring. Mycket bra känsla för lite pengar. Kanonnöjd så här långt men jag uppdaterar lite längre fram med ytterligare tankar när jag använt den ett tag.

Hade en Seiko SBDX001 för några år sen men tyckte inte den riktigt levererade i förhållande till kostnaden, särskilt när det gällde urverket som aldrig gick riktigt bra trots flera vändor till urmakaren under garanti. Tyckte nog till och med bättre om Sumon jag hade i det avseendet.
IMG_20180719_105947__01.jpg
IMG_20180719_105909__01.jpg
Vart har du hittat den där? Hittar inget när jag googlade på hima sharkmaster.
 

LennyK

Panerai
2F12237F-C6AF-4B2F-82E1-A1CDC643F5F2.jpeg
9EC6E8B7-5535-4BD8-9A16-49688D402F1F.jpeg

Sådär ja, på en dykare ska det sitta ett gummi!
På denna fina Cayman passar såklart den tillhörande BoR länken och original lädret outstanding, men jag trivs allra bäst med gummi runt armen.
Kan btw verkligen rekommendera att köpa grejer från Kellotarvike, fan vad snabb leverans!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
2F12237F-C6AF-4B2F-82E1-A1CDC643F5F2.jpeg
9EC6E8B7-5535-4BD8-9A16-49688D402F1F.jpeg

Sådär ja, på en dykare ska det sitta ett gummi!
På denna fina Cayman passar såklart den tillhörande BoR länken och original lädret outstanding, men jag trivs allra bäst med gummi runt armen.
Kan btw verkligen rekommendera att köpa grejer från Kellotarvike, fan vad snabb leverans!
Riktigt, riktigt bra! Grattis :)
 
Topp